Skip to article

Dieta cu grapefruit, ideala in sezonul cald

Dieta cu grapefruit, ideala in sezonul cald
In sezonul cald, cand gasesti usor legume si fructe pline de vitamine, este ideal sa tii o dieta sanatoasa, care nu iti agreseaza organismul si nici nu iti da peste cap metabolismul.

Dieta cu grapefruit este senzationala, daca vrei sa slabesti repede, inainte de vacanta pe care o vei petrece la mare.

Descopera beneficiile consumului de grapefruit si completeaza-ti alimentatia cu produse bogate in proteine si fibre, dar slabe in grasimi.


De ce dieta cu grapefuit

Grapefruit-ul este un fruct fabulos, pe care ar trebui sa-l incluzi in alimentia ta zilnica, in ciuda faptului ca are un gust amarui. Secretul pierderii in greutate sta in vitaminele A si C, potasiu, licopen, acid citric, antioxidanti si alte minerale pe care grapefruit-ul le contine din plin. Slab in calorii si bogat in fibre, acest fruct imbunatateste procesul digestiv si te ajuta sa scapi de constipatie.

Nutritionistii spun ca ar trebui sa urmezi dieta cu grapefruit maxim 8-10 saptamani. In aceasta perioada, corpul tau se va schimba in bine. Pielea va fi mai elastica si mai stralucitoare, iar talia ta se va sculpta armonios.

Pe langa necesarul zilnic de grapefruit in dieta, este indicat sa consumi intre 8 si 10 pahare de apa plata. Cat despre consumul de cafea, acesta ar trebui limitat la o ceasca pe zi, fara zahar.

Este recomandat ca pe parcursul dietei cu grapefruit sa elimini din alimentatie produsele de tip fast food si patiserie, prajelile de orice fel, painea alba, deserturile, cartofii si telina. Include in meniul tau multe legume (proaspete, inabusite, sotate, la gratar), carne slaba (piept de pui), peste si fructe proaspete de sezon.

Cele mai bune legume in dieta cu grapefruit sunt: ceapa rosie, ceapa verde, ardeiul gras, castravetii, spanacul, broccoli, salata verde, morcovii si mazarea.

Practic, dieta cu grapefruit presupune sa manananci cate o jumatate de fruct inainte de fiecare masa. Este important sa consumi grapefruit inainte de mancarea propriu-zisa, pentru a permite enzimelor sa actioneze asupra depozitelor de grasime.

Meniu zilnic in dieta cu grapefruit

Potrivit nutritionistilor, un meniu zilnic in timpul dietei cu grapefruit ar trebui sa includa urmatoarele:

Mic dejun un pahar de suc proaspat de grapefruit (neindulcit) sau jumatate de fruct un bol de cereale Granola, cu o mana de fructe uscate si nuci daca nu ai cereale Granola, le poti inlocui cu 2 felii de bacon si 2 oua fierte tari daca ai un nivel ridicat de colesterol, rezuma-te la un singur ou fiert.

Pranz 1 pahar de suc proaspat de grapefruit (neindulcit) sau jumatate de fruct o portie de salata cu piept de pui la gratar o felie de paine din cereale integrale

Cina 1 pahar de suc proaspat de grapefruit (neindulcit) sau jumatate de fruct legume gatite, alaturi de 100 de grame de carne slaba sau 200 de grame de carne de peste pentru a alterna felurile de mancare, inlocuieste legumele gatite cu o supa de legume.

Restrictii si recomandari in dieta cu grapefruit

Inainte de a tine o dieta cu grapefruit, este indicat sa consulti un medic, mai ales daca stii ca suferi de o afectiune. Grapefruit-ul interfereaza cu anumite medicamente, de aceea este indicat sa ai acceptul unui medic inainte de a tine o dieta.

Nu mari si nu micsora cantitatea recomandata de suc de grapefruit sau de fruct. Nutritionistii spun ca poti manca o cantitate mai mare de carne la pranz si cina, insa niciodata nu o elimina din dieta.

Nu face exercitii fizice foarte solicitante. Nu tine aceasta dieta mai mult de 10 saptamani.

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

Dieta de urgenta dupa sarbatori. Slabesti rapid, fara sa renunti la ciocolata Dieta de urgenta dupa sarbatori. Slabesti rapid, fara sa renunti la ciocolata
Te-ai ingrasat cateva kilograme de sarbatori si vrei sa slabesti repede, fara sa faci insa prea multe eforturi si fara sa renunti la dulce? Iti propunem o dieta simpla si rapida, care te va ajuta sa scapi usor de kilogramele nedorite, fara sa te infometezi. In cateva zile, vei da jos cu siguranta
Secretul pentru a controla foamea, dezvaluit de un nutritionist Secretul pentru a controla foamea, dezvaluit de un nutritionist
Nutriționistul Cristian Mărgărit a dezvăluit care este secretul pentru a controla foamea. Nu este vorba despre niste reguli stricte, ci despre niste masuri mult mai simple, la care cu siguranta nu te-ai fi gandit ca au un efect atat de important in organismul tau. 
Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe