Skip to article

Dieta de vara

Dieta de vara
Pe masura ce temperatura incepe treptat treptat sa urce peste 30 grade se simte nevoie unei schimbari in alimentatie. Soarele puternic ne mai taie din pofta de mancare dar chiar si asa, specialistii ne avertizeaza sa introducem in alimentatie cate putin din cele trei categorii de nutrienti esentiali pentru buna functionare a organismului: grasimi, proteine si glucide.

Oricat de tentant ar parea, mai ales pentru doamnele si domnisoarele care isi doresc sa mai elimine cateva kilograme, grasimile nu trebuie excluse din alimentatie. ,,Este recomandat ca pana la un maximum de 35% din aportul caloric zilnic sa provina din lipide conform Departamentului de Agricultura al Statelor Unite ale Americii si Departamentului de Sanatate si Servicii Umane. Iar dintre acestea este bine ca mai mult de 90% sa fie grasimi nesaturate. Mentionez ca cele mai importante grasimi "bune", nesaturate, sunt grasimile esentiale Omega 3 si Omega 6." a declarat dr. Luana Sahian, consultant in nutritie.

Grasimile bune sunt in general grasimile de origine vegetala si cele care se gasesc in peste

Cum le recunoastem? Grasimile bune, nesaturate, se regasesc in produsele care au consistenta moale sau chiar lichida chiar la temperaturi scazute, cum ar fi in frigider. Un bun exemplu pot fi margarinele tartinabile sau maionezele de calitate. Acestea doua contin si grasimi esentiale Omega 3 si Omega 6, alt tip de grasimi bune. Acestea se gasesc de asemenea si in fructele oleaginoase precum seminte, alune de padure, fistic, dar si in peste.
La polul opus, ar trebui sa limitam consumul de carne grasa, lactate grase, unt, smantana, produsele de patiserie, biscuiti, care sunt surse clasice de grasimi saturate, asa numitele grasimi rele, care favorizeaza cresterea colesterolului din sange.

O gustare de vara, dar care furnizeaza si o mare parte din nutrientii esentiali o putem obtine din: o felie de paine integrala, 10g de margarina tartinabila de calitate, o felie de telemea mai putin sarata si doua trei felii de rosii sau alte legume preferate.
Painea integrala ne ofera carbohidratii de care avem nevoie, inclusiv o cantitate importanta de fibre, margarina tartinabila ne furnizeaza grasimile bune si mai ales cele esentiale Omega 3 si Omega 6, branza telemea ne asigura proteine de buna calitate iar legumele ne aduc in alimentatie diferite vitamine si minerale, necesare bunei dezvoltari si functionari a organismului.

,,La fel de important ca o alimentatie corecta si sanatoasa este si hidratarea. Bea apa sau consuma alimente bogate in apa de la fructe, legume, supe si pana la ceaiuri. Cantitatea totala de lichide ingerate ar trebui sa fie luata in calcul, nu numai apa." a precizat dr. Luana Sahian. Formula pentru calculul necesarului de lichide este relativ simpla si ia in considerare - printre altele - varsta, greutatea, efortul depus si temperatura mediului ambient. Lichidele sunt toate sursele bune de apa: ceaiul, sucurile de fructe, supele, ciorbele, laptele (preferabil degresat). Fructele cu un continut mare de apa precum pepenele rosu se pot consuma de asemenea in sezonul cald in scopul hidratarii. Apa plata nu trebuie uitata si recomandarea de consum - in cadrul terapiei medicale nutritionale - trebuie atent nuantata. Un calcul simplu spune ca este necesar 1ml apa pe kcal de energie consumata, formula valabila pentru adultii in repaus.

Acorda atentie cantitatii de lichide consumate si ai grija ca mesele sa fie usoare si sanatoase si vei avea o vara lipsita de griji.

Sursa: Dr. Luana Sahian (consultant in nutritie)

Articole recomandate

Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma
Nutritionistul Mihaela Bilic a oferit cateva lamuriri asupra produselor expirate si a explicat ca unele alimente pot fi consumate totusi chiar daca a trecut termenul lor de valabilitate. Intr-o postare pe pagina sa de Facebook, specialistul in nutritie a exemplificat si a aratat ca putem avea
Cum a slabit Oana Radu 40 de kilograme! Artista a dezvaluit secretul siluetei perfecte Cum a slabit Oana Radu 40 de kilograme! Artista a dezvaluit secretul siluetei perfecte
La debutul sau in lumea mondena, Oana Radu avea multe kilograme in plus. A castigat insa notorietate datorita talentului sau muzical dupa participarea la Vocea Romaniei. Pentru ca imaginea este foarte importanta in lumea artistica, cantareata a decis ca este cazul sa faca inca o schimbarea majora
Dieta cu care Catalin Scarlatescu a slabit 50 de kilograme. A renuntat mai intai la un singur aliment Dieta cu care Catalin Scarlatescu a slabit 50 de kilograme. A renuntat mai intai la un singur aliment
Catalin Scarlatescu a avut o ambitie de fier. A reusit sa slabeasca 50 de kilograme. A uimit pe toata lumea cu vointa de care a dat dovada, dar si cu noua silueta. Celebrul bucatar a marturisit insa ca a facut eforturi mari pentru a slabi si a tinut o dieta foarte restrictiva.   „Va spun
Carmen Bruma te invata cum sa scapi de celulita: 10 pasi pe care trebuie sa ii urmezi Carmen Bruma te invata cum sa scapi de celulita: 10 pasi pe care trebuie sa ii urmezi
Carmen Bruma, iubita realizatorului TV Mircea Badea, are un corp de vis. Pana sa ajunga la o silueta de invidiat si fara pic de celulita, vedeta a muncit mult. In urma cu ani buni, Carmen Bruma a avut mari probleme cu greutatea. Desi pare greu de crezut, a luptat ani buni cu kilogramele in plus. Cu
Cum a slabit Anamaria Prodan 17 kilograme, fara sa se infometeze. A dezvaluit ce dieta a tinut Cum a slabit Anamaria Prodan 17 kilograme, fara sa se infometeze. A dezvaluit ce dieta a tinut
Anamaria Prodan a trecut printr-o transformare spectaculoasa in urma cu cativa ani. Impresara si-a dorit sa slabeasca si sa isi recapete formele de odinioara. A reusit in doar 8 luni. Ea a slabit nu mai putin de 17 kilograme, fara sa se infometeze sau sa tina o dieta prea drastica.  La