Skip to article

Dieta Dukan: 3 retete pentru etapa de croaziera

Dieta Dukan: 3 retete pentru etapa de croaziera
Etapa de croaziera este cel de-al doilea pas al dietei Dukan , iar avantajul acestei perioade este flexibilitatea. In aceasta etapa poti sa alternezi consumul de proteine pure cu proteine vegetale (legume fara amidon).

Dupa etapa de atac, in care iti este permis sa consumi numai proteine pure, in etapa de croaziera poti adauga si legume. Cele mai recomandate sunt sparanghelul, telina, broccoli, prazul, ciupercile, ridichile, soia, spanacul, varza, ardeii, conopida si dovleceii. Legumele pot fi consumate fierte, coapte sau proaspete, in functie de mancarea pe care vrei sa o prepari.

Pentru ca etapa de croaziera sa aiba rezultate optime de scadere in greutate, este indicat sa respecti regulile stabilite de dieta Dukan. Trebuie sa consumi 2 linguri de tarate de ovaz si 1,5 litri de apa zilnic. Este recomandat sa faci miscare 30 de minute pe zi - chiar si mers pe jos este bun.

Secretul etapei de croaziera este rabdarea. Trebuie sa fii convinsa ca te indrepti in directia cea buna si ca, la final, te asteapa un corp frumos sculptat si armonios.

Iata 3 retete pe care le poti prepara in etapa de croaziera a dietei Dukan:

1. Salata Nicoise

Salata Nicoise poate constitui un pranz excelent in etapa de croaziera, deoarece contine exact ingredientele de care ai nevoie pentru a te simti satula, dar in acelasi timp pentru a scadea in greutate. Ai nevoie de: salata verde 2 rosii feliate 2 oua fierte tari 1 conserva de ton 1 conseva mica file de ansoa 1 mana de fasole verde proaspeta sau congelata otet balsamic

Fierbe fasolea verde dupa instructiunile de pe ambalaj, in cazul celei congelate, sau dupa ochi, in cazul celei proaspete. Este recomandat sa prepari fasolea la steamer sau la aburi, pentru a nu pierde niciun nutrient. Lasa fasolea la racit.

Intr-un bol rupe frunzele de salata, adauga rosiile, fasolea verde si amesteca. Decoreaza salata cu ouale taiate in sferturi, conserva de ton, fileurile de ansoa si putin otet balsamic.

2. Oua ochiuri in sos de rosii

O reteta tipic italiana, redusa la ingrediente permise in etapa de croaziera. Ai nevoie de: 4 oua jumatate ceapa mare tocata ulei de masline 400 grame rosii tocate marunt 3 lingurite apa cateva frunze de busuioc sare, piper

Toarna putin ulei intr-o tigaie, asteapta sa se incinga si adauga ceapa tocata. Cand devine translucida, adauga rosiile si apa. Lasa sosul la scazut la foc mic pret de 10-15 minute. Daca devine prea gros, mai adauga putina apa. Cand este gata, adauga frunzele de busuioc si mai lasa sa dea un clocot. Sparge ouale in tigaie, adauga sare si piper si acopera cu un capac. Mancarea este gata cand albusul se intareste, dar galbenusul ramane moale.

3. Inghetata de ciocolata

Iata un desert delicios si usor de facut, ideal in etapa de croaziera. Ai nevoie de: 250 grame branza proaspata slaba in grasimi (facuta pasta) 3 oua sepaparate indulcitor praf (6 lingurite) esenta de vanilie 2 lingurite pudra de cacao cu un continut scazut de grasimi

Cu un tel, bate spuma albusurile. Adauga apoi indulcitorul. Bate galbenusurile si adauga-le in spuma de albus. Adauga pudra de cacao, esenta de vanilie si branza proaspata. Toarna compozitia intr-un aparat de facut inghetata si, dupa 15-20 de minute, te poti bucura de un desert care nu te va ingrasa.

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

Dieta de urgenta dupa sarbatori. Slabesti rapid, fara sa renunti la ciocolata Dieta de urgenta dupa sarbatori. Slabesti rapid, fara sa renunti la ciocolata
Te-ai ingrasat cateva kilograme de sarbatori si vrei sa slabesti repede, fara sa faci insa prea multe eforturi si fara sa renunti la dulce? Iti propunem o dieta simpla si rapida, care te va ajuta sa scapi usor de kilogramele nedorite, fara sa te infometezi. In cateva zile, vei da jos cu siguranta
Secretul pentru a controla foamea, dezvaluit de un nutritionist Secretul pentru a controla foamea, dezvaluit de un nutritionist
Nutriționistul Cristian Mărgărit a dezvăluit care este secretul pentru a controla foamea. Nu este vorba despre niste reguli stricte, ci despre niste masuri mult mai simple, la care cu siguranta nu te-ai fi gandit ca au un efect atat de important in organismul tau. 
Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe