Skip to article

Dieta Dukan: ce fructe ai voie sa mananci ca sa nu te ingrasi

Dieta Dukan este una dintre cele mai populare si laudate diete de slabit la ora actuala in lume. Presupune un plan alimentar in patru etape, insa uimitor este faptul ca nu pune mai deloc accentul pe fructe, unele dintre cele mai sanatoase si recomandate alimente in dietele de slabit. Iata care sunt singurele fructe permise in regimul Dukan si de ce!

Dieta Dukan , un regim care nu pune accentul pe fructe

Dieta Dukan este un regim hipoproteic, care se bazeaza pe alimente cu continut crescut de proteine. Regimul incearca sa diminueze cat mai mult consumului alimentelor bogate in carbohidrati, zaharuri, grasimi si saruri.

Nu putina lume a fost uimita sa afle ca dieta Dukan nu recomanda unele dintre cele mai populare alimente din regimurile de slabit: fructele.

Potrivit specialistilor, majoritatea oamenilor primeste o educatie alimentara gresita, si aici este si vina unor medici. Multi nutritionisti recomanda consumul de cat mai multe furcte si legume in dieta zilnica, fara a constientiza faptul ca daca sunt consumate in exces, ambele categorii de alimente contin multe calorii. Intr-adevar, sunt foarte sanatoase, dar nu se poate spune ca nu ingrasa!

Fructele contin zaharuri naturale, care sunt asimilate mai repede in organism decat cele sintetice. Totusi, in stare naturala sau nu, zaharul din ele este considerat un carbohidrat, unul dintre nutrientii interzisi sau limitati in dieta Dukan.

Goji si rubarba, cele mai importante fructe din dieta Dukan

Goji si rubarba sunt doua tipuri de fructe care se regasesc cel mai mult in programul alimentar al dietei. Fiecare dintre ele are proprietati individuale care isi aduc contributia in efortul de a slabi, dar si de a combate anumite efecte secundare care apar in urma tinerii regimului.

De exemplu, rubarba este foarte eficienta in combaterea constipatiei, unul dintre efectele secundare cu care se confrunta multi adepti ai acestui regim. In plus, are si un continut foarte scazut de zaharuri, ceea ce o face sa fie in acord cu principiile nutritionale ale regimului.

Fructele Goji sunt bogate in acid linoleic, unul dintre cei mai importanti acizi grasi esentiali pentru organism, dar si in antioxidanti. Se pare ca au mai mult betacaroten decat morcovii. In plus, continutul lor este bogat in seleniu, zinc, magneziu, fier si in complexul de vitamine B sau aminoacizi, aducand o contributie nutritionala valoroasa dietei.

Alte fructe permise in dieta Dukan

Pe langa Goji si rubarba, dieta mai permite si consumul altor fructe, insa doar in momentul in care se ajunge la "Faza de consolidare" a dietei, adica dupa ce s-a slabit numarul de kilograme propus la inceperea dietei. In aceasta faza, dieta propriu zisa se incheie si se revine, treptat, la alimentatia normala.

Dr. Pierre Dukan, inventatorul dietei, recomanda urmatoarele fructe si sfatuieste sa fie introduse in dieta zilnica, in functie de preferinte:

- mere;
- capsune;
- zmeura;
- pepene rosu;
- kiwi;
- nectarine;
- pere;
- piersici;
- mango.

Bananele, fructele uscate, strugurii si ciresele sunt fructe interzise complet in dieta Dukan, chiar si in faza de consolidare, deoarece au un continut foarte crescut de zahar.

Autor: Daniela Ganciu

Articole recomandate

Dieta naturista - inamicul kilogramelor in plus Dieta naturista - inamicul kilogramelor in plus
Inca de la inceputul acestui secol, ne confruntam treptat cu o mediatizare a siluetelor perfecte de fotomodel. Prin evolutia tehnologiei acest lucru a prins si mai repede avant, fiind tot mai des in legatura cu aspectul ideal si kilogramele ideale. Apropierea cat mai mult de greutatea ideala
Dieta dupa Paste: Slabeste 8 kilograme in 7 zile. Meniul complet Dieta dupa Paste: Slabeste 8 kilograme in 7 zile. Meniul complet
Ai acumulat cateva kilograme cu ocazia sarbatorilor pascale si vrei sa scapi cat mai repede de ele? Iata o dieta rapida, care te poate ajuta sa slabesti pana la 8 kilograme in doar 7 zile.  Dieta este una simpla, usor de tinut, si are la baza o supa: Cum se prepara supa: 1 cub concentrat
Vrei sa mananci fara sa te ingrasi? Acestea sunt alimentele de la care NU FACI burta! Vrei sa mananci fara sa te ingrasi? Acestea sunt alimentele de la care NU FACI burta!
Faci parte din acea categorie de oameni care ar vrea sa poata manca fara sa se ingrase? Nu esti singurul! Iata care sunt alimentele pe care sa le mananci fara sa te ingrasi. Nu faci burta de la ele! 1. Mazare dulce (35 calorii) Sunt sarace in calorii insa bogate in fibre si proteina vegetala. 2.
10 sfaturi usor de pus in practica pentru a nu acumula kilograme in perioada Sarbatorile Pascale 10 sfaturi usor de pus in practica pentru a nu acumula kilograme in perioada Sarbatorile Pascale
Mesele de sărbători sunt mereu un prilej de a petrece timp alături de cei dragi și, bineînțeles, de a gusta tot felul de mâncăruri delicioase, dar cu un efect nu tocmai plăcut: kilogramele
Nu vrei sa-ti strici dieta de Paste? Iata o reteta de cozonac delicios si cu (mai) putine calorii Nu vrei sa-ti strici dieta de Paste? Iata o reteta de cozonac delicios si cu (mai) putine calorii
Daca esti la dieta sau ai un stil de viata care nu include excesele alimentare si totusi nu vrei sa renunti la preparatele traditionale de Paste, poti sa incerci variantele lor mai sanatoase. De exemplu, un cozonac vegan, o reteta reinventata de expertii de la Vegis.ro, unde ingredientele
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda