Skip to article

Dieta Dukan: cum sa nu te abati in perioada sarbatorilor

De sarbatori, nimic nu este mai enervant ca dieta pe care o tii. Daca esti vegetariana convinsa si mirosul de friptura sau toba nu te atrage, nu vei avea pofte in perioada sarbatorilor, insa daca te-ai apucat de un regim alimentar strict, cum este dieta Dukan, trebuie sa te gandesti de doua ori inainte sa dai iama in aperitive si mancaruri traditionale.

Desi pare permisiva la prima vedere, dieta Dukan impune un regim strict, nu atat prin alimente, cat prin perioada in care ai voie sa le consumi.

Dieta Dukan este impartita in 4 etape succesive. Fiecare etapa are particularitatile ei si iti permite sa consumi doar anumite alimente, iar daca nu vrei sa te abati de la acest regim, este bine sa stii ce alimente sa eviti de sarbatori in functie de etapa la care ai ajuns.

Mare grija la etapa de atac

Daca incepi dieta Dukan chiar inainte de Craciun, este bine sa stii ca in prima faza, adica in etapa de atac, este musai sa consumi doar proteine. Aceasta etapa tine maximum 10 zile, timp in care slabesti vizibil daca mananci doar alimente care contin nutrientul mentionat: oua, piept de pui, produse lactate degresate, peste, carne de curcan, carne de vita sau ficat de pui.

Dupa cum vezi, carnea de porc nu se numara printre alimentele pe care ai voie sa le consumi in aceasta etapa, desi si ea are un aport proteic important. De sarbatori, evita carnea de porc si rezuma-te la consumul de lactate degresate, peste sau carne de pui.

Evita tentatiile culinare in etapa alternativa/de croaziera

Daca sarbatorile te prind cand esti in etapa alternativa a dietei Dukan, iti sugeram sa te axezi pe consumul de proteine pure si de proteine vegetale (legume fara amidon). Acum ai voie sa mananci broccoli, dovlecei, ciuperci, spanac, rosii, varza, ardei, sparanghel si telina.

Prepara-ti singura mancaruri delicioase din proteine pure si vegetale si nu gusta din alimentele interzise.

Ce mananci de sarbatori daca esti in etapa de consolidare

Etapa de consolidare este cea de-a 3-a faza a dietei Dukan. Acum este momentul sa iti mentii greutatea obtinuta in precedentele faze. Fata de etapa de atac si cea de croaziera, acum poti adauga in dieta ta 2 felii de paine, o portie de fructe, mazare, cartofi, paste sau orez. La fiecare kilogram pierdut anterior, trebuie sa urmezi 10 zile de consolidare.

Pentru a nu te abate de la dieta Dukan de sarbatori, este bine sa stii ca in etapa de consolidare ai voie sa mananci file din piept de pui, branza proaspata degresata, bacon de curcan, oua si lactate degresate, printre altele. Joi mananca doar proteine pure.

Chiar daca ti se pare ca nu te vei putea bucura de sarbatori din cauza alimentelor pe care trebuie sa le consumi, sa stii ca nu este asa. Cu putina imaginatie poti descoperi retete delicioase, care ii vor face pana si pe cei mai mari amatori de carne si grasime sa "moara" de pofta in fata lor.

Sarbatorile si etapa definitiva

In aceasta etapa iti este permis sa revii la vechea ta alimentatie, insa nu este recomandat sa faci excese alimentare si sa consumi grasimi nesanatoase. Nu uita ca joi este ziua proteinelor pure. In rest, poti gusta putina carne de porc, dar alege o carne slaba.

Dulciurile in dieta Dukan de sarbatori

Dulciurile sunt parca mai tentante ca niciodata atunci cand tii dieta, dar daca vrei rezultate, ai grija in fata cui cedezi. De sarbatori, iti recomandam sa eviti dulciurile, indiferent de etapa in care esti.

Tu tii dieta Dukan de sarbatori?

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

Diete sanatoase: Dieta alcalina - calea catre longevitate, vitalitate, sanatate Diete sanatoase: Dieta alcalina - calea catre longevitate, vitalitate, sanatate
Dieta alcalina este o notiune relativ recenta, desi la baza ei stau lucruri stiute de mii de ani care au capatat o forma concreta in anii ’20. Este vital sa cunoastem aceste informatii despre alimentatia alcalina si opusul ei, alimentatia acida pentru ca, in general, starea de boala este
Dieta cardiologilor: slabesti 2 kilograme pe zi Dieta cardiologilor: slabesti 2 kilograme pe zi
Dieta cardiologilor este un regim de slabire adresat persoanele care au mari probleme cu greutatea. Daca este urmata cu strictete, aceasta dieta te poate ajuta sa slabesti pana la 2 kilograme pe zi.  La micul dejun se servesc fructe in fiecare zi, precum piersici, portocale, pepeni, pere
Dieta naturista - inamicul kilogramelor in plus Dieta naturista - inamicul kilogramelor in plus
Inca de la inceputul acestui secol, ne confruntam treptat cu o mediatizare a siluetelor perfecte de fotomodel. Prin evolutia tehnologiei acest lucru a prins si mai repede avant, fiind tot mai des in legatura cu aspectul ideal si kilogramele ideale. Apropierea cat mai mult de greutatea ideala
Dieta dupa Paste: Slabeste 8 kilograme in 7 zile. Meniul complet Dieta dupa Paste: Slabeste 8 kilograme in 7 zile. Meniul complet
Ai acumulat cateva kilograme cu ocazia sarbatorilor pascale si vrei sa scapi cat mai repede de ele? Iata o dieta rapida, care te poate ajuta sa slabesti pana la 8 kilograme in doar 7 zile.  Dieta este una simpla, usor de tinut, si are la baza o supa: Cum se prepara supa: 1 cub concentrat
Vrei sa mananci fara sa te ingrasi? Acestea sunt alimentele de la care NU FACI burta! Vrei sa mananci fara sa te ingrasi? Acestea sunt alimentele de la care NU FACI burta!
Faci parte din acea categorie de oameni care ar vrea sa poata manca fara sa se ingrase? Nu esti singurul! Iata care sunt alimentele pe care sa le mananci fara sa te ingrasi. Nu faci burta de la ele! 1. Mazare dulce (35 calorii) Sunt sarace in calorii insa bogate in fibre si proteina vegetala. 2.
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda