Skip to article

Dieta eficienta: 5 reguli de slabit pe care sa le uiti urgent!

De-a lungul timpului, ai auzit o multitudine de reguli de slabit cu statut de litera de lege pentru pierderea kilogramelor in plus. In realitate, multe dintre acestea sunt conceptii gresite despre controlul greutatii, transmise din generatie in generatie si preluate ca atare de femeile preocupate de propria imagine.

Iata care sunt principalele reguli de slabit pe care sa le uiti urgent!



Cea mai eficienta dieta nu iti priveaza organismul de nutrientii esentiali si ofera un echilibru ponderal pe termen lung. Intr-un plan nutritional care sa iti asigure o silueta perfecta in mod constant, nu exista jumatati de masura. Uita de regulile de slabit pe care le considerai obligatorii si afla cum poti sa stii o dieta care sa iti ofere satisfactii reale.

1. Inlocuieste zaharul cu indulcitori artificiali!

Indulcitorii artificiali sunt atragatori pentru publicul feminin pentru ca sunt saraci in calorii. In realitate, indulcitorii sintetici cu un gust dulce intens "comanda" organismului sa se pregateasca pentru o cantitate mare de calorii, iar daca acest lucru nu intampla, organismul devine confuz si cere mai multa hrana decat in mod normal. Cheia este moderatia, asa ca ai grija sa reduci zaharul consumat, nu sa il excluzi total si sa te expui altor riscuri si mai mari.

2. Elimina glutenul din dieta

Obsesia pentru eliminarea glutenului din alimentatie este, mai nou, regula de aur a curelor de slabire. Doamnele si domnisoarele care viseaza la o talie perfecta cumpara din supermarket produse a caror eticheta anunta absenta glutenului din compozitie, fara sa stie ca aceasta presupune folosirea unei cantitati mai mari de zahar, indulcitori si grasimi saturate, pentru compensarea aromei pierdute.

Daca nu ai intoleranta la gluten, o modalitate mai buna de a consuma echilibrat aceasta substanta este sa consumi mai des cereale integrale si proteine slabe, eliminand mai degraba carbohidratii rai din produsele fast food sau cele de patiserie.

3. Dieta sau sport

O abordare frecventa a controlului greutatii este optiunea de dieta sau sport, in functie de preferintele fiecaruia. Mai mult decat atat, circula zvonul ca un abdomen plat poate fi obtinut doar prin nutritia saraca in calorii, nu prin fitness.

Instalarea unei deficit caloric nu este suficienta pentru un corp armonios. Metabolismul tau trebuie sa functioneze optim pentru a-si regla greutatea, iar sportul ajuta muschii sa arda calorii si sa devina tonici. De aceea, un program de slabit cu adevarat eficient are nevoie, fara exceptie, de sport si dieta deopotriva.

4. Nu manca seara

Regula nemancatului dupa ora 6 nu este intotdeauna cea mai eficienta cale de slabit, ba chiar te predispune supra-alimentarii dupa o perioada in care induri foamea cu stoicism. In mod ideal, ar fi recomandat sa lasi un interval de 2 ore intre cina si somn, astfel incat digestia sa aiba loc, iar tu sa te odihnesti bine.

Ceea ce mananci conteaza mai mult decat momentul zilei in care o faci. Te "roade" stomacul la ora 22? Fa-ti o gustare usoara cu lapte degresat, cereale integrale si afine. Vei dormi ca un bebelus si nu te vei ingrasa, garantat!

5. Inlocuieste alimentele preferate

Alta regula pe care sa o uiti este inlocuirea alimentelor preferate cu alternative mai slabe caloric. Pericolul acestei metode este acela ca privarea de un produs preferat te poate determina sa consumi si mai multe calorii. Mai bine o lingurita de inghetata, decat 3 linguri de magiun de prune.

Tu ce reguli de slabit nu incalci niciodata?

Autor: Adelina Dobrin

Articole recomandate

Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui
Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe
Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile
Stim cu totii ca zaharul – pe cat e de gustos – pe atat este de periculos pentru sanatate. Zaharul creeaza dependenta, duce la oboseala, schimbari dese de dispozitie. Atunci cand ai mancat ceva  dulce esti vesel si fericit, insa imediat ce ii trece efectul, starea de spirit ti se