Skip to article

Dieta femeii de 40 de ani

Dieta femeii de 40 de ani
Transformarile hormonale care vin odata cu inaintarea in varsta predispun femeile care au in jur de 40 de ani, dar chiar si pe cele trecute de 35 de ani, la ingrasare, chiar daca nu isi schimba regimul alimentar sau stilul de viata.

Pana in 40 de ani sistemul hormonal "in mintile lui" ajuta femeia sa isi pastreze cat de cat sub control propria greutate. Pe de o parte estrogenul "faciliteaza" depunerea de grasime pe sani, coapse si fesieri, iar pe de alta parte progesteronul ajuta la mentinerea masei musculare si la arderea grasimii in exces.

Dupa acesta varsta echilibrul hormonal incepe sa se clatine serios, din cauza fluctuatiilor mari ale nivelului estrogenului, culminand cu acelea din perioada premenopauzala. Tot atunci, nivelul progesteronului scade, ceea ce favorizeaza depunerea de grasime.

Solutia este pastrarea unui echilibru intre caloriile care intra in organism si cele care sunt consumate de acesta, pe parcursul unei zile de activitati.

Medicii nutritionisti din intreaga lume sustin afirmatia potrivit careia "nu este destul ca o femeie sa se duca de trei ori pe saptamana la sala de fitness.

Trebuie sa se miste toata ziua, sa urce si sa coboare pe scari sau sa-si parcheze masina mai departe de servici, pentru a face cativa pasi in plus. Este mult mai simplu si mai sanatos decat sa se infometeze".

O dieta sanatoasa din punct de vedere medical pentru o femeie ajunsa la varsta de 40 ani nu seamana deloc cu una pentru o femeie mai tanara, deoarece la 40 de ani mai multe proteine sunt necesare la mentinerea masei musculare, pe masura ce se inainteaza in varsta.

Astfel dieta zilnica a femeii trebuie sa fie suplinita cu aceste proteine, prin consumul de peste, pui fara piele, fasole si soia. Insa nici proteinele in exces nu fac bine, deoarece pot determina aparitia problemelor renale sau hepatice.

Functionarea deficitara a glandelor endocrine si stresul constant au o influenta negativa asupra tiroidei. Hipotiroidia incetineste procesul de slabire (chiar in conditiile unei diete severe), favorizeaza acumularea kilogramelor si declanseaza un lant de dereglari in organismul femeii.

Dupa 40 de ani, o gandire pozitiva, o dieta care sa contina soia, afine, seminte, multe legume si fructe, exercitii usoare de tip Pillates, yoga, si exercitii de stretching pot face minuni.

Articole recomandate

Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor! Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor!
Andreea Marin le-a pus gand rau kilogramelor pe care le-a acumulat in perioada sarbatorilor. De cateva zile, prezentatoarea TV isi incanta fanii de pe retelele de socializare cu retete dietetice, foarte gustoase, cu putine calorii.  In weekend, ea a prezentat o reteta de pizza, delicioasa,
Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori
Lidia Buble face orice ca sa isi mentina silueta. De sarbatori, artista a facut mai mult foamea. Ea nu mananca carne, asa ca nu a putut sa se rasfete cu preparatele traditionale de Craciun.  ”Eu de Sărbători nu am mâncat aproape nimic, la modul că acasă la mine
Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos
Păr mătăsos, unghii sănătoase, un ten catifelat și fără riduri sunt doar câteva dintre dezideratele femeilor, iar pentru a le obține nu trebuie să apelezi neapărat la suplimente alimentare, operații sau injecții, ci trebuie
Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme
Cantareata Minodora este de nerecunoscut dupa ce a reusit sa slabeasca 40 de kilograme. Artista a dus o lupta grea ani la rand cu kilogramele in plus. In sfarsit, a reusit sa slabeasca cu ajutorul unei operatii de micsorare a stomacului, insa la scurt timp s-a ingrasat la loc.  Minodora a
Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa
Sanatatea copiilor este pe primul loc pentru orice parinte, mai ales in aceasta perioada de pandemie. Stim ca pentru a-i proteja si a le intari imunitatea si organismul este bine sa le dam zilnic sa manance fructe si legume proaspete, crescute cat mai natural. Insa te-ai gandit cate dintre acestea