Skip to article

Dieta longevitatii I

Dieta longevitatii I
Exista anumite alimente si principii nutritionale care te ajuta sa iti imbunatatesti conditia fizica si psihica a organsimului, prelungindu-ti in mod considerabil durata de viata. Avand o alimentatie sanatoasa, scade riscul contractarii unor boli precum diabetul sau Alzheimer, boli de inima si chiar diferite tipuri de cancer.

1. Alege culorile

Cea mai recenta descoperire anti-imbatranire este rolul antioxidantilor intr-o nutritie sanatoasa. In timp ce celulelele organismului tau metabolizeaza oxigenul, sunt eliberati si o serie de radicali liberi. Acestia au o mare influenta asupra aparitiei unor boli precum diabetul, Alzhaimer sau cancerul. Antioxidantii neutralizeaza radicalii liberi produsi de celule in procesul de oxidare si incetinesc asftel procesul de imbatranire a corpului tau. Dintre alimente, cea mai mare concentratie de antioxidanti o au alimentele colorate in nuante cat mai puternice: rosu, galben, portocaliu, verde etc. Capsunile o cantitate mare de antioxidanti si ajuta la mentinerea in stare buna de functionare a proceselor cognitive si motorii. Rodiile la randul lor previn bolile de inima, iar broccoli ajuta la prevenirea cancerului de san.

2. Alege mancarea naturala in locul suplimentelor alimentare

Dieta longevitatii IVitaminele si mineralele provenite din suplimentele alimentare nu au acelasi aport benefic asupra organismului cum au vitaminele si mineralele pe care corpul si le asimilieaza din alimentatie. De exemplu, intr-un studiu rcent efectuat, femeile care au consumat alimente bogate in vitamina E - nuci, cereale, alune, seminte - au avut un risc mult mai scazut de a dezvolta o afectiune coronariana decat acelea care au consumat pastile de vitamina E. Acest efect se datoreaza faptului ca alimentele contin o combinatie complexa de vitamine, minerale si oligoelemente care sunt asimilate de organism in aceasta forma. Luand un singur element din cele de mai sus, acesta nu va mai functiona la fel de bine.

3. Evita mancarea procesata

Mancarea procesata contine o cantitate mare de conservanti si aditivi artificiali care grabesc procesul de imbatranire a organsimului. Cu cat alimentatia ta va fi mai mult baza pe elemente nutritive procesate, cu atat primele semne de imbatranire vor aparea mai curand. Exemplul clasic: alege painea integrala in favoarea painii albe, care este mult mai procesata din punct de vedere al modalitatii de fabricare. De asemenea, organismul asimileaza mai greu alimentele integrale ceea ce ajuta la mentinerea unui nivel constant al zaharului in sange. Pe termen lung, aceste beneficii se pot vedea in prevenirea unor boli de nutritie cum ar fi diabetul.

4. Nu te feri de "grasimile bune"

Grasimile nesaturate provenite din peste oceanic, alune, nuci, avocado si uleiuri vegetale mentin constant nivelul insulinei si reduc nivelul de lipide din sange. Astfel scade riscul aparitiei bolilor de inima, al diabetului sau al infarctului. De aceea dieta mediteraneana, bogata in grasimi nesaturate este considerata unul dintre cele mai sanatoase stiluri de viata si de alimentatie. S-a demonstrat ca o astfel de dieta reduce riscul aparitiei bolilor de inima si al cancerului cu mai mult de 25%, iar al maladiei Alzheimer cu 40%. Include in alimentatia ta pestele oceanic, in special somonul, care este indicat a fi consumat de 2-3 ori pe saptamana, alunele si nucile, si iti vei ajuta organismul sa functioneze la parametrii optimi.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!