Skip to article

Dieta Montignac: de ce functioneaza?

Dieta Montignac iti propune sa slabesti rapid si fara frustrari. Desi controversata, metoda are multi adepti. Iata secretele acestei diete miraculoase!

Cate kilograme slabesti?

In faza de atac corespunzatoare primelor saptamani de dieta slabesti mai mult, ca de altfel in orice dieta. Numarul de kilograme date jos depinde de profilul fiecaruia, dar sunt oameni care afirma ca au pierdut 86 kg! Metoda se rezuma in 3 principii...

Principiul 1: consuma putin zahar

Trebuie sa privilegiezi alimentele cu indice glicemic (IG) scazut (care nu ridica foarte mult nivelul glucozei din sange). Acestea limiteaza secretia de insulina, hormon ce favorizeaza transformarea si stocarea glucidelor in grasimi. Rezultat: inmagazinezi mai putin.

Opteaza pentru: paste si orez integrale, smochine si caise uscate, fasole rosie, morcovi cruzi, fasole verde, pere, rosii, vinete, gem fara zahar adaugat, soia, castraveti, nuci, alune, migdale.

Evita: cartofii, painea alba, chips-urile, orez alb, stafide, banane, pepene galben, miere, biscuiti.

Principiul 2: fibre si proteine

Trebuie sa pui accent pe fibre, proteine (2/3 animale si 1/3 vegetale) si grasimi bune. Proteinele reduc senzatia de foame, fibrele grabesc tranzitul si grasimile bune ajuta la slabit.

Fibre: leguminoase, legume si fructe uscate
Proteine: oua, carne (in afara de oaie, coaste de porc), lactate (fara vaca), cereale nerafinate.
Grasimi bune: ulei de masline sau de floarea-soarelui, fructe oleaginoase, crustacee, peste.

Principiul 3: mananca disociat

Trebuie sa faci la fiecare masa asociatii proteine/lipide sau proteine/glucide. Ai voie sa consumi alimente cu IG ridicat (cartofi, paine alba) doar de 2-3 ori pe saptamana.

Alimente interzise

Timp de 2-3 luni iti sunt interzise:

Zaharul cu exceptia fructozei: zahar alb, gem, limonade, siropuri, ciocolate, prajituri.
Alimentele cu IG ridicat: bere, cartofi, porumb, faina alba, cereale rafinate, orez alb, paine alba, ciocolata cu lapte, banane.
Grasimi saturate: unt, smantana, grasimi din carne, mezeluri.
Bauturi alcoolizate: maximum 1 pahar de vin pe zi.

Ia 3 mese pe zi fara sa le sari.

Exemplu de regim

Micul dejun: glucide + proteine (cereale integrale + branza alba 0% grasime sau iaurt slab + cafea) si/sau 1 data pe saptamana proteine + lipide (sunca + oua si cafea/ceai) sau fructe + 1 produs lactat (lapte, branza 0%).

Pranz: antreul (cruditati sau peste sau oua) + felul principal (carne sau peste + legume verzi sau leguminoase) + branza sau iaurt (fara paine) sau un fruct.

Cina: supa + omleta (fara galbenus) + salata. Daca nu ti-e foame, mananca un iaurt slab sau fructe.

O dieta pe viata!

Regimul trebuie urmat pe viata! Nu e deloc usor!

Dupa ce ai slabit, poti adauga alimente cu IG ridicat doar daca le asociezi cu unele cu IG scazut (cartofi fierti sau la aburi su peste si broccoli).
Painea ramane autorizata doar la micul dejun.
Ai dreptul la derapari pe saptamana: spaghete albe, biscuiti, gemuri, cartofi prajiti, si numai daca la masa urmatoare o sa mananci mai usor.
Poti consuma 1-3 pahare de vin la masa.
La aperitiv poti manca doar cateva bucatele de carnati sau de branza.

Esti adepta dietei Montignac ? Lasa un comentariu!

Articole recomandate

Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui