Skip to article

Dieta Montignac - principii de baza

Dieta Montignac - principii de baza
Despre dieta Montignac
Autorul acestei diete se numeste Michel Montignac. Dieta Montignac ne invata cum sa combinam eficient alimentele asa incat sa slabim gradat. Dieta contine doua faze, prima fiind cea de pierdere in greutate, iar cea de-a doua fiind cea de mentinere a greutatii la care s-a ajuns.

Principii de baza pentru dieta Montignac
Teoria caloriilor este falsa - Primul lucru pe care il dieta Montignac este sa desfiinteze teoria caloriilor. Michel Montignac considera teoria caloriilor o pacaleala, o ipoteza simplista si lipsita de fundament real. Autorul explica ca teoria caloriilor presupune ca scaderea necesarului caloric de la 2500 la 2000 de calorii va duce automat la o scadere in greutate. Dupa aceasta scadere in greutate, orice crestere a aportului caloric va duce la ingrasare, iar pentru a slabi mai mult va fi nevoie de mai putine calorii. De aici apare binecunoscutul "efect yo-yo" al curelor de slabire - slabire urmata de ingrasare rapida. Daca organismului i se vor da acum doar 2000 de calorii el va stoca 1700 ca energie si restul de 300 ca grasimi. Efectul dupa un timp va fi opus celui scontat. Cu toate ca vom manca mai putin, ne vom ingrasa.

 Glucide bune si glucide rele - Autorul clasifica alimentele dupa indicele lor glicemic. Indicele glicemic este un indicator care arata puterea glicemica a alimentelor. Autorul ne ofera in cartea lui si un tabel cu indicele glicemic al alimentelor. Alimentele se impart conform acestui tabel in glucide bune - alimente cu un indice glicemic mai mic de 60 si glucide rele - alimente cu indicele glicemic peste 60. Glucidele rele sunt cele care produc o crestere mare a nivelului glucozei din sange. Printre ele se numara porumbul, faina alba, orezul rafinat si cartoful.

Grasimile bune si grasimile rele - Michel Montignac face si o clasificare a lipidelor in functie de natura lor, in lipide bune si rele. Lipidele rele sunt de fapt cele responsabile in general pentru excesul de colesterol. Exemple de lipide bune sunt cele continute in uleiurile vegetale si peste gras, iar cele rele sunt, spre exemplu, cele din carne, mezeluri, unt si branza. Autorul recomanda sa limitam consumul lipidelor rele.

Cat mai multe fibre - Dieta Montignac incurajeaza consumul de fibre (substante continute in general de leguminoase, fructe si cereale, cu rol in reglarea digestiei). Fibrele au rolul de a impiedica absorbtia lipidelor si de a regla tranzitul intestinal.

Faza I - Da jos surplusul de kilograme!
Principiile de baza ale fazei I ale regimului Montignac sunt urmatoarele:

Nu amestecati niciodata glucidele rele cu lipidele. Ele trebuie mancate in cadrul meselor separate.

Evitati alimentele glucido-lipidice (care contin un aport egal de glucide si lipide). Astfel de alimente sunt ciocolata, avocado, ficatul sau alunele.

Eliminati in totalitate zaharul din alimentatie.

Evitati cerealele rafinate, cernute. Mancati doar paste si paine integrala.

Uitati pentru totdeauna cartofii, in special cei prajiti.

Limitati consumul de alcool si cafea.

Nu sariti niciodata peste o masa.

Fructele pot fi mancate cu o ora inainte de masa sau cu doua ore dupa masa.

Mancati mai multe fibre alimentare si preferati lipidele bune in locul celor rele.

Citeste mai mult despre dieta Montignac - faza I .

Avantaje dieta Montignac
Este una dintre cele mai usor de urmat diete. Nu prea ai de ce sa fii tentata sa trisezi, deoarece atunci cand simti ca vrei sa dai iama prin frigider vei putea da, ferindu-te de cateva alimente interzise. In plus, faza a II-a iti permite sa mananci ciocolata, destul de putina si musai neagra.

Dezavantaje dieta Montignac
Este totusi un regim sarac in glucide si mai ales in zaharuri si este foarte posibil sa te faca sa te simti lipsit de energie, in special in perioadele de stres.

Retete dieta Montignac
Musaca
Rosii umplute
Turta de conopida
Sufleu fara faina
Sandwich cu rosii si busuioc
Salata bulgareasca
Capsuni glace
Crema fondanta cu ciocolata amaruie


Te-a convins articolul si vrei sa afli mai multe despre dieta Montignac? Citeste despre dieta Montignac - Faza I si dieta Montignac - Faza a II-a .


Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!