Skip to article

Dieta pentru o inima sanatoasa

O dieta saraca in colesterol si sodiu este la fel ca orice alta dieta sanatoasa, echilibrata. Aceasta se axeaza pe consumarea unei varietati de alimente bune pentru inima, ajutandu-te in acelasi timp sa scazi continutul de grasimi si colesterol in sange.

Este important sa stii ce alimente sa consumi sau sa limitezi, si la fel de important este sa stii sa le gatesti intr-o maniera sanatoasa.

Alimentele pe care le poti consuma

Consuma alimente sarace in sare si colesterol si bogate in fibre si antioxidanti. Printre alimentele bogate in fibre se regasesc granele integrale, precum cerealele, faina integrala sau orezul brun; legumele si leguminoasele; alune, fistic, nuci, arahide; semintele de in si floarea soarelui; majoritatea fructelor.

Este recomandat sa mananci 10g de fibre solubile zilnic pentru a scadea nivelul de colesterol rau . Fasolea, prunele, perele, orzul, ovazul si merele au cea mai mare cantitate de fibre solubile.

Mananca alimente bogate in acizi grasi omega-3. Acestia reduc nivelul colesterolului "rau" si contin multi antioxidanti. Somonul, herringul, pastravul de apa dulce, macroul, tonul (la conserva, in apa), sardinele, avocado, semintele de in si alunele, toate contin cantitati insemnate de acizi grasi omega-3. Daca nu iti place pestele, ia un supliment de ulei de peste. Este recomandat sa mananci doua portii de peste saptamanal.

Nu uita de faina de ovaz. Doua cesti de faina de ovaz gatita contin 6g de fibre solubile. Adauga mar proaspat sau banana pentru inca 4g de fibre.

Foloseste condimente naturale. In loc de obisnuita vegeta adauga o varietate de ierburi proaspete si condimente mancarurilor tale. Renuntand la condimentele cu sare vei imbunatati presiunea sangelui si riscul de boli cardiace va scadea. Stoarce o lamaie proaspata peste peste in loc de sare.

Alege nuci si seminte fara sare, boabe uscate, mazare si linte, precum si varetati de mancaruri la conserva fara sare. Incearca sa manaci mai putin de 2,300mg de sare zilnic. Totusi aceasta cantitate variaza de la persoana la persoana.

Alimente pe care ar trebui sa le eviti

Evita alimente cu un continut ridicat de sare. Acestea include numerosi conservanti cu sodiu, bicarbonat, amoniac, sos de soia, sos pentru frupturi etc.

Evita alimentele ce contin grasimi saturate. Aici se regasesc carnea rosie, produsele lactate grase, mancarurile procesate, produsele de patiserie, muraturile, multe alimente la conserva si snacksurile.

Prepararea mancaurilor

Foloseste metode de gatit sanatoase pentru inima. Se recomanda gatitul la aburi, fierberea, gatitul pe gratar si coacerea (fara adaos de uleiuri). O metoda de gatit nesanatoasa iti poate creste nivelul de colesterol.

Articole recomandate

Dieta cu carne: slabeste 3 kilograme intr-o saptamana Dieta cu carne: slabeste 3 kilograme intr-o saptamana
Dieta cu carne este una foarte usor de tinut. Este satioasa, contine 3 mere si o gustare, iar intr-o saptamana te poate ajuta sa scapi de 3 kilograme.  Aceasta cura de slabire este ideala pentru vara, mai ales daca iti doresti sa arati bine la plaja in doar cateva zile. Iată meniul
Ce presupune tratamentul de slabire cu Accent Prime? Ce presupune tratamentul de slabire cu Accent Prime?
De cele mai multe ori pentru a ne bucura de o silueta de invidiat, nu este suficient sa avem o dieta echilibrata si un program regulat pentru activitatea fizica, ci si de tratamente corporale. Odata cu trecerea anilor ne confruntam cu 2 probleme: depunerile localizate de grasime in anumite zone ale
Diete sanatoase: Dieta alcalina - calea catre longevitate, vitalitate, sanatate Diete sanatoase: Dieta alcalina - calea catre longevitate, vitalitate, sanatate
Dieta alcalina este o notiune relativ recenta, desi la baza ei stau lucruri stiute de mii de ani care au capatat o forma concreta in anii ’20. Este vital sa cunoastem aceste informatii despre alimentatia alcalina si opusul ei, alimentatia acida pentru ca, in general, starea de boala este
Dieta cardiologilor: slabesti 2 kilograme pe zi Dieta cardiologilor: slabesti 2 kilograme pe zi
Dieta cardiologilor este un regim de slabire adresat persoanele care au mari probleme cu greutatea. Daca este urmata cu strictete, aceasta dieta te poate ajuta sa slabesti pana la 2 kilograme pe zi.  La micul dejun se servesc fructe in fiecare zi, precum piersici, portocale, pepeni, pere
Dieta naturista - inamicul kilogramelor in plus Dieta naturista - inamicul kilogramelor in plus
Inca de la inceputul acestui secol, ne confruntam treptat cu o mediatizare a siluetelor perfecte de fotomodel. Prin evolutia tehnologiei acest lucru a prins si mai repede avant, fiind tot mai des in legatura cu aspectul ideal si kilogramele ideale. Apropierea cat mai mult de greutatea ideala
Link-uri recomandate:designer interior onlinedesigner interior bucurestinikydecor.romobilier living preturiclassic interior design
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda