Skip to article

Dieta pentru o inima sanatoasa

O dieta saraca in colesterol si sodiu este la fel ca orice alta dieta sanatoasa, echilibrata. Aceasta se axeaza pe consumarea unei varietati de alimente bune pentru inima, ajutandu-te in acelasi timp sa scazi continutul de grasimi si colesterol in sange.

Este important sa stii ce alimente sa consumi sau sa limitezi, si la fel de important este sa stii sa le gatesti intr-o maniera sanatoasa.

Alimentele pe care le poti consuma

Consuma alimente sarace in sare si colesterol si bogate in fibre si antioxidanti. Printre alimentele bogate in fibre se regasesc granele integrale, precum cerealele, faina integrala sau orezul brun; legumele si leguminoasele; alune, fistic, nuci, arahide; semintele de in si floarea soarelui; majoritatea fructelor.

Este recomandat sa mananci 10g de fibre solubile zilnic pentru a scadea nivelul de colesterol rau . Fasolea, prunele, perele, orzul, ovazul si merele au cea mai mare cantitate de fibre solubile.

Mananca alimente bogate in acizi grasi omega-3. Acestia reduc nivelul colesterolului "rau" si contin multi antioxidanti. Somonul, herringul, pastravul de apa dulce, macroul, tonul (la conserva, in apa), sardinele, avocado, semintele de in si alunele, toate contin cantitati insemnate de acizi grasi omega-3. Daca nu iti place pestele, ia un supliment de ulei de peste. Este recomandat sa mananci doua portii de peste saptamanal.

Nu uita de faina de ovaz. Doua cesti de faina de ovaz gatita contin 6g de fibre solubile. Adauga mar proaspat sau banana pentru inca 4g de fibre.

Foloseste condimente naturale. In loc de obisnuita vegeta adauga o varietate de ierburi proaspete si condimente mancarurilor tale. Renuntand la condimentele cu sare vei imbunatati presiunea sangelui si riscul de boli cardiace va scadea. Stoarce o lamaie proaspata peste peste in loc de sare.

Alege nuci si seminte fara sare, boabe uscate, mazare si linte, precum si varetati de mancaruri la conserva fara sare. Incearca sa manaci mai putin de 2,300mg de sare zilnic. Totusi aceasta cantitate variaza de la persoana la persoana.

Alimente pe care ar trebui sa le eviti

Evita alimente cu un continut ridicat de sare. Acestea include numerosi conservanti cu sodiu, bicarbonat, amoniac, sos de soia, sos pentru frupturi etc.

Evita alimentele ce contin grasimi saturate. Aici se regasesc carnea rosie, produsele lactate grase, mancarurile procesate, produsele de patiserie, muraturile, multe alimente la conserva si snacksurile.

Prepararea mancaurilor

Foloseste metode de gatit sanatoase pentru inima. Se recomanda gatitul la aburi, fierberea, gatitul pe gratar si coacerea (fara adaos de uleiuri). O metoda de gatit nesanatoasa iti poate creste nivelul de colesterol.

Articole recomandate

Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui
Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe
Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile
Stim cu totii ca zaharul – pe cat e de gustos – pe atat este de periculos pentru sanatate. Zaharul creeaza dependenta, duce la oboseala, schimbari dese de dispozitie. Atunci cand ai mancat ceva  dulce esti vesel si fericit, insa imediat ce ii trece efectul, starea de spirit ti se