Skip to article

Dieta sportivilor de la Olimpiada: sfaturi de la nutritionistii lor

Dieta sportivilor de la Olimpiada: sfaturi de la nutritionistii lor
Nutrionistii responsabili cu dieta sportivilor de la Olimpiada stiu cu adevarat ce inseamna sa te hranesti pentru a fi in forma, fara sa iti pierzi vigurozitatea. Chiar daca nu practici niciun sport de performanta si nici macar nu te dai in vant dupa miscare, urmatoarele sfaturi ale expertilor te pot ajuta sa mananci ca un invingator.

Daca incerci sa gasesti cea mai buna formula pentru un stil de viata mai sanatos, dieta sportivilor de la Olimpiada este cu siguranta una din cele mai bune optiuni.


Pana la urma, cine poate sa iti ofere sfaturi mai pertinente decat nutritionistii atletilor de performanta?

1. Nu sari peste micul dejun

Ai auzit acest lucru de nenumarate ori, probabil te-ai saturat sa iti justifici lipsa poftei de mancare de dimineata, insa realitatea este numai una: daca sari peste micul dejun, iti sabotezi propriul corp. Glicemia ta este deja foarte scazuta cand te trezesti, iar daca pleci la drum in aceasta stare, un colaps este iminent (respectiv infulecarea unui corn de ciocolata inainte de pranz).

In cazul in care nu esti obisnuita sa mananci dimineata, ia-o usor: bea intai un pahar de suc de mere, apoi asteapta putin si mananca o felie de toast integral. Cu glicemia reglata si mai multa energie, nu vei mai fi o victima sigura a gustarilor nesanatoase.

2. Hidrateaza-te

Un alt sfat primit de sportivii Olimpiadei de la nutritionistii lor este sa bea suficienta apa. In cazul in care incep o competitie insuficient hidratati, nu o vor incheia niciodata in forta.

Daca atletii sunt sfatuiti sa bea cate 15 ml de apa pentru fiecare kg al masei lor corporale, tu vei fi mereu in forma daca nu uiti sa consumi cel putin 8 pahare de apa pe zi.

3. Mananca pentru imunitate

Rezistenta si vigoarea organismului depind in mare masura de performanta sistemului imunitar. Prin urmeaza, este ideal sa introduci in dieta alimente care iti intaresc imunitatea: cerealele integrale, proteinele slabe si fructele si legumele foarte colorate. Iaurtul, semintele si alunele de padure sunt gustari excelente, satioase si benefice pentru apararea organismului.

4. Planifica-ti mesele

Pentru ca atletii au intotdeauna un plan nutritional bine stabilit in prealabil, de la care nu se abat niciodata, ar fi util sa le urmezi exemplul. Planifica-ti de duminica (in mare), mesele pe care le vei consuma toata saptamana. Pregaseste-ti gustari sanatoase si ai grija sa le ai la indemana. In aceste conditii, vei ceda mai greu tentatiilor de a manca produse nesanatoase, pe care le cumperi cand esti lihnita.

5. Nu te infometa

Infometarea sportivilor este cosmarul oricarui nutritionist responsabil cu performanta lor. Specialistii spun ca, in special sportivele, au tendinta sa isi limiteze foarte mult aportul de calorii, din dorinta de a ramane suple. In realitate, acest lucru este un dezastru pentru activitatea lor, deoarece privarea corpului de carbohidrati conduce la reducerea masei musculare.

6. Pazeste-ti rezervele de fier

O alta problema comuna a sportivelor este carenta in fier, un mineral foarte important pentru sanatatea organismului. Cand ai o deficienta in fier, risti sa cedezi rapid in fata efortului.

Ai grija sa consumi cereale imbogatite cu fier, spanac, ovaz si, din cand in cand, carne rosie.

Tu urmezi o dieta similara cu cea a sportivilor de la Olimpiada?

Autor: Adelina Dobrin

Articole recomandate

Dieta de urgenta dupa sarbatori. Slabesti rapid, fara sa renunti la ciocolata Dieta de urgenta dupa sarbatori. Slabesti rapid, fara sa renunti la ciocolata
Te-ai ingrasat cateva kilograme de sarbatori si vrei sa slabesti repede, fara sa faci insa prea multe eforturi si fara sa renunti la dulce? Iti propunem o dieta simpla si rapida, care te va ajuta sa scapi usor de kilogramele nedorite, fara sa te infometezi. In cateva zile, vei da jos cu siguranta
Secretul pentru a controla foamea, dezvaluit de un nutritionist Secretul pentru a controla foamea, dezvaluit de un nutritionist
Nutriționistul Cristian Mărgărit a dezvăluit care este secretul pentru a controla foamea. Nu este vorba despre niste reguli stricte, ci despre niste masuri mult mai simple, la care cu siguranta nu te-ai fi gandit ca au un efect atat de important in organismul tau. 
Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe