Skip to article

Dr. Oz: cum poti sa slabesti in timp ce dormi

Noi studii arata ca unul dintre motivele pentru care nu slabesti este privarea de somn. Dr. Oz si Dr. Michael Breus arata cum se poate slabi prin somn.

De ce trebuie sa dormi mai mult ca sa slabesti

Noile cercetari au aratat ca persoanele private de somn ard acelasi numar de calorii ca persoanele care s-au odihnit bine, insa primele consuma cu 300 mai multe calorii in fiecare zi. Acest lucru poate cauza o ingrasare care intr-un an ajunge pana la 13 kg in plus.


Se crede ca lipsa somnului incetineste metabolismul si ridica nivelul de cortizol, un hormon al stresului. Acesta din urma ii face pe oameni sa le fie pofta de gustari si mancaruri bogate in grasimi si carbohidrati, cum sunt snack-urile. Astfel de mancaruri elibereaza serotonina in organism, care da senzatia de calm si satisfactie. O cantitate mai mare de cortizol este periculoasa pentru persoanele care sufera de diabet si obezitate.

In cazul persoanelor care nu dorm, organismul produce aminoacizi care cresc senzatia de foame. Totodata, nivelul de leptina scade, acest hormon avand rolul de a impiedica excesul alimentar. Studiile mai arata ca somnul REM este tipul de somn cel mai odihnitor si mai profund, cand organismul arde cele mai multe calorii. Persoanele care nu au 7 ore de somn pe noapte rateaza somnul REM si pierd mai putine calorii in somn.

Aceleasi studii atrag atentia asupra faptului ca lipsa somnului poate sa distruga efectul oricarei diete, indiferent de cat de stricta este dieta. Pe de alta parte, prelungirea somnului cu numai o ora poate ajuta o persoana sa piarda 6.3 kg intr-un an.

4 pasi pentru a slabi dormind

Iata in continuare planul in 4 pasi conceput de Dr. Oz si Dr. Michael Breus:

1. Stabileste ora de culcare

Stabileste cea mai buna ora de culcare potrivit organismului tau. Pentru a face acest lucru, gandeste-te care este ora la care te trezesti de obicei. Numara inapoi 7.5 ore. Pune alarma la ora rezultata pentru a-ti aminti sa te duci la culcare seara. Daca, de exemplu, te trezesti in mod normal la ora 6 dimineata, culca-te la 22:30. Cand suna alarma seara, iti vei aminti ca trebuie sa te bagi in pat si sa te culci, renuntand la orice activitate.

O persoana obisnuita ar trebui sa beneficieze de 5 cicluri complete de somn pe noapte, fiecare a cate 90 de minute, ceea ce duce la media de 7.5 ore de somn.

2. Bazeaza-te pe calciu si magneziu

Calciul si magneziul sunt doua minerale benefice pentru sanatatea sistemului nervos. Acestea induc starea de calm, reduc anxietatea si faciliteaza un somn linistit. Potrivit oamenilor de stiinta, persoanele cu deficit de magneziu au insomnii si prezinta sindromul picioarelor nelinistite. De aceea, specialistii recomanda sa se ia 600 mg de calciu si 400 mg de magneziu in fiecare zi.

3. Foloseste un pansament gastric

Unul dintre motivele pentru care nu reusesti sa dormi este faptul ca in stomacul tau pot avea loc procese de care nu esti constienta dar care nu te lasa sa te odihnesti. Refluxul gastric te poate impiedica sa dormi profund atat cat ar trebui. Un pansament gastric ajuta la echilibrul Ph-ului din organism. Ia un astfel de pansament timp de 7 zile, cu jumatate de ora inainte de culcare. Daca nu observi nicio imbunatatire a somnului, renunta la pansamentul gastric.

4. Bea un ceai bun

Bazeaza-te pe plantele cu efect calmant, care te pot ajuta impotriva anxietatii si insomniei. Valeriana este una dintre posibilitati. Cu o ora inainte de culcare bea un ceai pentru a te relaxa.

Autor: Elisa Costache

Articole recomandate

Dieta dupa Paste: Slabeste 8 kilograme in 7 zile. Meniul complet Dieta dupa Paste: Slabeste 8 kilograme in 7 zile. Meniul complet
Ai acumulat cateva kilograme cu ocazia sarbatorilor pascale si vrei sa scapi cat mai repede de ele? Iata o dieta rapida, care te poate ajuta sa slabesti pana la 8 kilograme in doar 7 zile.  Dieta este una simpla, usor de tinut, si are la baza o supa: Cum se prepara supa: 1 cub concentrat
Vrei sa mananci fara sa te ingrasi? Acestea sunt alimentele de la care NU FACI burta! Vrei sa mananci fara sa te ingrasi? Acestea sunt alimentele de la care NU FACI burta!
Faci parte din acea categorie de oameni care ar vrea sa poata manca fara sa se ingrase? Nu esti singurul! Iata care sunt alimentele pe care sa le mananci fara sa te ingrasi. Nu faci burta de la ele! 1. Mazare dulce (35 calorii) Sunt sarace in calorii insa bogate in fibre si proteina vegetala. 2.
10 sfaturi usor de pus in practica pentru a nu acumula kilograme in perioada Sarbatorile Pascale 10 sfaturi usor de pus in practica pentru a nu acumula kilograme in perioada Sarbatorile Pascale
Mesele de sărbători sunt mereu un prilej de a petrece timp alături de cei dragi și, bineînțeles, de a gusta tot felul de mâncăruri delicioase, dar cu un efect nu tocmai plăcut: kilogramele
Nu vrei sa-ti strici dieta de Paste? Iata o reteta de cozonac delicios si cu (mai) putine calorii Nu vrei sa-ti strici dieta de Paste? Iata o reteta de cozonac delicios si cu (mai) putine calorii
Daca esti la dieta sau ai un stil de viata care nu include excesele alimentare si totusi nu vrei sa renunti la preparatele traditionale de Paste, poti sa incerci variantele lor mai sanatoase. De exemplu, un cozonac vegan, o reteta reinventata de expertii de la Vegis.ro, unde ingredientele
Ce sa mancam in timpul postului si sa fie satios Ce sa mancam in timpul postului si sa fie satios
Postul este o perioadă destul de grea din punct de vedere alimentar pentru cei care vor să-l țină. Postul necesită tărie de caracter, dar și voință. Așadar, vă vom prezenta câteva rețete de post foarte sățioase, gustoase
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda