Skip to article

Dr. Oz: cum poti sa slabesti in timp ce dormi

Noi studii arata ca unul dintre motivele pentru care nu slabesti este privarea de somn. Dr. Oz si Dr. Michael Breus arata cum se poate slabi prin somn.

De ce trebuie sa dormi mai mult ca sa slabesti

Noile cercetari au aratat ca persoanele private de somn ard acelasi numar de calorii ca persoanele care s-au odihnit bine, insa primele consuma cu 300 mai multe calorii in fiecare zi. Acest lucru poate cauza o ingrasare care intr-un an ajunge pana la 13 kg in plus.


Se crede ca lipsa somnului incetineste metabolismul si ridica nivelul de cortizol, un hormon al stresului. Acesta din urma ii face pe oameni sa le fie pofta de gustari si mancaruri bogate in grasimi si carbohidrati, cum sunt snack-urile. Astfel de mancaruri elibereaza serotonina in organism, care da senzatia de calm si satisfactie. O cantitate mai mare de cortizol este periculoasa pentru persoanele care sufera de diabet si obezitate.

In cazul persoanelor care nu dorm, organismul produce aminoacizi care cresc senzatia de foame. Totodata, nivelul de leptina scade, acest hormon avand rolul de a impiedica excesul alimentar. Studiile mai arata ca somnul REM este tipul de somn cel mai odihnitor si mai profund, cand organismul arde cele mai multe calorii. Persoanele care nu au 7 ore de somn pe noapte rateaza somnul REM si pierd mai putine calorii in somn.

Aceleasi studii atrag atentia asupra faptului ca lipsa somnului poate sa distruga efectul oricarei diete, indiferent de cat de stricta este dieta. Pe de alta parte, prelungirea somnului cu numai o ora poate ajuta o persoana sa piarda 6.3 kg intr-un an.

4 pasi pentru a slabi dormind

Iata in continuare planul in 4 pasi conceput de Dr. Oz si Dr. Michael Breus:

1. Stabileste ora de culcare

Stabileste cea mai buna ora de culcare potrivit organismului tau. Pentru a face acest lucru, gandeste-te care este ora la care te trezesti de obicei. Numara inapoi 7.5 ore. Pune alarma la ora rezultata pentru a-ti aminti sa te duci la culcare seara. Daca, de exemplu, te trezesti in mod normal la ora 6 dimineata, culca-te la 22:30. Cand suna alarma seara, iti vei aminti ca trebuie sa te bagi in pat si sa te culci, renuntand la orice activitate.

O persoana obisnuita ar trebui sa beneficieze de 5 cicluri complete de somn pe noapte, fiecare a cate 90 de minute, ceea ce duce la media de 7.5 ore de somn.

2. Bazeaza-te pe calciu si magneziu

Calciul si magneziul sunt doua minerale benefice pentru sanatatea sistemului nervos. Acestea induc starea de calm, reduc anxietatea si faciliteaza un somn linistit. Potrivit oamenilor de stiinta, persoanele cu deficit de magneziu au insomnii si prezinta sindromul picioarelor nelinistite. De aceea, specialistii recomanda sa se ia 600 mg de calciu si 400 mg de magneziu in fiecare zi.

3. Foloseste un pansament gastric

Unul dintre motivele pentru care nu reusesti sa dormi este faptul ca in stomacul tau pot avea loc procese de care nu esti constienta dar care nu te lasa sa te odihnesti. Refluxul gastric te poate impiedica sa dormi profund atat cat ar trebui. Un pansament gastric ajuta la echilibrul Ph-ului din organism. Ia un astfel de pansament timp de 7 zile, cu jumatate de ora inainte de culcare. Daca nu observi nicio imbunatatire a somnului, renunta la pansamentul gastric.

4. Bea un ceai bun

Bazeaza-te pe plantele cu efect calmant, care te pot ajuta impotriva anxietatii si insomniei. Valeriana este una dintre posibilitati. Cu o ora inainte de culcare bea un ceai pentru a te relaxa.

Autor: Elisa Costache

Articole recomandate

Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui
Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe
Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile
Stim cu totii ca zaharul – pe cat e de gustos – pe atat este de periculos pentru sanatate. Zaharul creeaza dependenta, duce la oboseala, schimbari dese de dispozitie. Atunci cand ai mancat ceva  dulce esti vesel si fericit, insa imediat ce ii trece efectul, starea de spirit ti se