Skip to article

Femeile insarcinate pot adopta un regim vegetarian?

Cercetarile spun ca femeile care isi planifica bine regimul vegetarian in timpul sarcinii pot avea un bebelus sanatos. Pe de alta parte, acestea vor trebui sa-si dubleze atentia in ceea ce priveste compozitia meselor lor pentru a nu suferi carente.

Diversifica!

Carnea concentreaza numeroase nutrimente care se gasesc de obicei imprastiate in regnul vegetal. Pentru a evita orice deficit, trebuie sa variezi la maximum alimentatia.

O femeie insarcinata sau care alapteaza trebuie sa fie atenta la diversitatea alimentelor din regimul sau pentru a fi sigura ca va consuma toate nutrimentele in proportiile adecvate. Ea trebuie mai ales sa fie atenta la aporturile sale de fier, calciu, vitamina B12 si vitamina D.

Fier

In timpul sarcinii, femeia are nevoi crescute de minerale. O carenta de fier poate fi responsabila de anomalii in dezvoltarea fetusului. In absenta consumului de carne, pentru a evita orice carenta de fier, trebuie sa consumi legume uscate, patrunjel, salate verde.

Femeile insarcinate pot adopta un regim vegetarian? Calciu

Femeia insarcinata trebuie sa consume cantitatile de calciu necesare pentru formarea oaselor copilului. Femeile vegetariene trebuie sa fie foarte prudente si sa aleaga o mare varitate de produse bogate in calciu ca: broccoli, varza, fasole, migdale, seminte de susan si de floarea-soarelui, lapte de soia si tofu imbogatite cu calciu, dar si suc de portocale.

In plus, vitamina D favorizeaza absorbtia in organism a unei cantitati mai mari de calciu provenit din alimente. Aceasta se gaseste in bauturile de soia si in margarina.

Vitaminele din grupa B

Datorita consumului important de legume, mamele vegetariene risca mai mult decat cele omnivore de a suferi de o carenta in folati (vitamina B9), cu conditia ca aportul de vitamina B12 sa fie suficient.

Vitamina B9 este indispensabila pentru prevenirea anumitor malformatii congenitale ale embrionului. In ceea ce priveste vitamina B12, ea este necesara pentru a avea celule si tesuturi sanatoase, dar si pentru sistemul nervos.

Rezultatele unui studiu au demonstrat ca mamele vegetariene prezinta un risc marit de carenta in vitamina B12.

Mamele vegetariene nu sufera mai multe complicatii decat celelalte femei pe parcursul sarcinii. Totusi, un astfel de regim se pare ca determina o intarziere in dezvoltarea uterina a fetusului.

De aceea este recomandat sa vorbesti cu medicul tau despre regimul alimentar adoptat. In functie de analizele biologice sangvine, medicul iti va putea prescrie suplimente de fier si calciu pentru a se asigura de buna dezvoltare a copilului.

Articole recomandate

Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui