Skip to article

Greseli de fitness

Greseli de fitness
Se stie cat de eficienta este practicarea exercitiului fizic pentru succesul unui regim de slabit. Cu toate acestea, atunci cand decizi sa incepi sa mergi la o sala de fitness, prea mult nu inseamna neaparat si prea bine.

Invata cum sa eviti cateva dintre cele mai des intalnite greseli pe care le poti face atunci cand te decizi sa incepi un program de fitness:

Prea multe exercitii fizice, prea devreme

Atunci cand incepi practicarea oricarui sport, motivatia mare te poate face sa iti doresti sa faci cat mai mult in cel mai scurt timp. Insa, in acest fel, sentimentul de oboseala va interveni mai devreme si este mult mai probabil sa fii tentata ca dupa o perioada sa abandonezi intreaga activitate fizica demarata.

Daca ai si unele probleme de sanatate - diabet, boli cardiovasculare - este bine sa apelezi la un antrenor personal care sa te indrume in efectuarea exercitiilor fizice. In acest fel vei putea efectua exact acele exercitii care sa fie adaptate conformatiei corpului tau si obiectivelor tale de slabire, cat si starii tale de sanatate.

Greseli de fitnessPropunerea de teluri imposibil de atins

Chiar daca iti doresti ca in mai putin de o luna de zile sa obtii un corp de manechin, trebuie sa stii ca totul cere foarte multa rabdare, perseverenta, si mai ales timp. Fii consecventa si propune-ti teluri pe care le poti atinge. Nu vei fi astfel in situatia de a fi dezamagita ca nu ai obtinut rezultatele scontate.

Concentreaza-te asupra unei grupe musculare timp de cateva zile, pentru ca apoi sa schimbi grupa de muschi si exercitiile aferente. Fa pauze de 1-2 zile intre antrenamente pentru a-i da timp organismului tau sa se reface. Si nu uita: o scadere in greutate mai mare de 2 kilograme pe saptamana nu este benefica pentru corpul tau!



Inceperea antrenamentului fara incalizrea prealabila

Incepe fiecare antrenament cu o usoara incalzire, pentru a nu iti suprasolicita brusc muschii si inima. De preferat este ca incalzirea sa dureze in jur de 5-10 min (cu cat intentionezi sa ai un program de fitness mai indelungat, cu atat incalzirea trebuie sa fie mai lunga). Dupa aceste 5-10 minute poti continua cu 10 minute de stretching. Atentie: nu efectua exercitiile de stretching inaintea incalzirii!

Ritmul corect de efectuare a incalzirii este acela care sa iti permita sa poti purta o conversatie normal, fara a rasufla din greu. La fel, incheie antrenamentul cu exercitii usoare, chiar cateva exercitii de stretching.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!