Skip to article

Mananci cand esti stresata?

In perioade foarte stresante este normal sa te simti atrasa catre lucruri care iti distrag atentia si te fac sa te simti mai bine, rapid - iar adeseori, acel lucru este mancarea. Mancatul poate deveni un raspuns automat, inconstient, la situatii tensionante si anxioase. Dar invatand cum sa te controlezi in aceste situatii poti pune sfarsit acestui cerc vicios.

Constientizeaza faptul ca esti stresata

E greu sa intrerupi ceva daca nu-ti dai seama ca se intampla. Invata sa-ti recunosti semnalele de stres, care pot fi reprezentate prin durerile de cap, respiratia rapida, sau mancatul atunci cand nu-ti este prea foame.

Bucura-te de ceea ce mananci

Daca pur si simplu bagi mancare in stomac fara a te bucura de gustul ei, consistenta ei, felul in care miroase, vei manca mai mult pentru a primi satisfactia de care ai nevoie in cele din urma.

Mananci cand esti stresata?

Invata din experienta

Poate ultima data cand te-ai simtit stresata ai mancat o duzina de gogosi iar vina pe care ai resimtit-o dupa a sporit stresul. De data asta, fa in asa fel incat sa pastrezi moderatia - cumpara o singura gogoasa, nu zece.

Fa o pauza

Data viitoare cand te trezesti rontaind cu pofta o punga de chipsuri, fa o pauza si intreaba-te: "Oare chiar vreau sa mananc asta? O sa ma ajute?" Un scurt moment de reflectare poate intrerupe nevoia de a manca.

Nu-ti ignora poftele

Daca vei nega pofta de fursecuri pe care o simti, nu vei reusi decat sa o sporesti. Daca iei cunostinta de pofta ta poti alege: vrei sa iei un fursec acum, sau sa astepti pana ce pofta va fi atat de mare ca te vei infrupta dintr-o cutie intreaga de fursecuri? Recunoscand ca poti alege iti ofera tie controlul, nu poftelor.

Evalueaza-ti foamea

Adesea nu facem distinctia intre foamea fizica si pofta psihica de mancare. Noteaza-ti foamea fizica pe o scala de la 0 la 10, 0 insemnand ca nu ti-e foame de loc, iar 10 ca esti absolut infometata. Daca este un 0, 1, sau 2 poate mai poti astepta in loc sa dai fuga la fast food. Daca este un 9 sau 10, mananca ceva sanatos intai. Daca iti este foarte, foarte foame, esti mai predispusa la mancatul excesiv.

Articole recomandate

Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui
Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe
Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile
Stim cu totii ca zaharul – pe cat e de gustos – pe atat este de periculos pentru sanatate. Zaharul creeaza dependenta, duce la oboseala, schimbari dese de dispozitie. Atunci cand ai mancat ceva  dulce esti vesel si fericit, insa imediat ce ii trece efectul, starea de spirit ti se