Skip to article

Mananci cand esti stresata?

Mananci cand esti stresata?
In perioade foarte stresante este normal sa te simti atrasa catre lucruri care iti distrag atentia si te fac sa te simti mai bine, rapid - iar adeseori, acel lucru este mancarea. Mancatul poate deveni un raspuns automat, inconstient, la situatii tensionante si anxioase. Dar invatand cum sa te controlezi in aceste situatii poti pune sfarsit acestui cerc vicios.

Constientizeaza faptul ca esti stresata

E greu sa intrerupi ceva daca nu-ti dai seama ca se intampla. Invata sa-ti recunosti semnalele de stres, care pot fi reprezentate prin durerile de cap, respiratia rapida, sau mancatul atunci cand nu-ti este prea foame.

Bucura-te de ceea ce mananci

Daca pur si simplu bagi mancare in stomac fara a te bucura de gustul ei, consistenta ei, felul in care miroase, vei manca mai mult pentru a primi satisfactia de care ai nevoie in cele din urma.

Mananci cand esti stresata?

Invata din experienta

Poate ultima data cand te-ai simtit stresata ai mancat o duzina de gogosi iar vina pe care ai resimtit-o dupa a sporit stresul. De data asta, fa in asa fel incat sa pastrezi moderatia - cumpara o singura gogoasa, nu zece.

Fa o pauza

Data viitoare cand te trezesti rontaind cu pofta o punga de chipsuri, fa o pauza si intreaba-te: "Oare chiar vreau sa mananc asta? O sa ma ajute?" Un scurt moment de reflectare poate intrerupe nevoia de a manca.

Nu-ti ignora poftele

Daca vei nega pofta de fursecuri pe care o simti, nu vei reusi decat sa o sporesti. Daca iei cunostinta de pofta ta poti alege: vrei sa iei un fursec acum, sau sa astepti pana ce pofta va fi atat de mare ca te vei infrupta dintr-o cutie intreaga de fursecuri? Recunoscand ca poti alege iti ofera tie controlul, nu poftelor.

Evalueaza-ti foamea

Adesea nu facem distinctia intre foamea fizica si pofta psihica de mancare. Noteaza-ti foamea fizica pe o scala de la 0 la 10, 0 insemnand ca nu ti-e foame de loc, iar 10 ca esti absolut infometata. Daca este un 0, 1, sau 2 poate mai poti astepta in loc sa dai fuga la fast food. Daca este un 9 sau 10, mananca ceva sanatos intai. Daca iti este foarte, foarte foame, esti mai predispusa la mancatul excesiv.

Articole recomandate

Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor! Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor!
Andreea Marin le-a pus gand rau kilogramelor pe care le-a acumulat in perioada sarbatorilor. De cateva zile, prezentatoarea TV isi incanta fanii de pe retelele de socializare cu retete dietetice, foarte gustoase, cu putine calorii.  In weekend, ea a prezentat o reteta de pizza, delicioasa,
Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori
Lidia Buble face orice ca sa isi mentina silueta. De sarbatori, artista a facut mai mult foamea. Ea nu mananca carne, asa ca nu a putut sa se rasfete cu preparatele traditionale de Craciun.  ”Eu de Sărbători nu am mâncat aproape nimic, la modul că acasă la mine
Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos
Păr mătăsos, unghii sănătoase, un ten catifelat și fără riduri sunt doar câteva dintre dezideratele femeilor, iar pentru a le obține nu trebuie să apelezi neapărat la suplimente alimentare, operații sau injecții, ci trebuie
Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme
Cantareata Minodora este de nerecunoscut dupa ce a reusit sa slabeasca 40 de kilograme. Artista a dus o lupta grea ani la rand cu kilogramele in plus. In sfarsit, a reusit sa slabeasca cu ajutorul unei operatii de micsorare a stomacului, insa la scurt timp s-a ingrasat la loc.  Minodora a
Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa
Sanatatea copiilor este pe primul loc pentru orice parinte, mai ales in aceasta perioada de pandemie. Stim ca pentru a-i proteja si a le intari imunitatea si organismul este bine sa le dam zilnic sa manance fructe si legume proaspete, crescute cat mai natural. Insa te-ai gandit cate dintre acestea