Skip to article

Micsoreaza-ti portia!

Micsoreaza-ti portia!
Nu incerci sa pacalesti pe nimeni in mod deliberat. Doar ca majoritatea oamenilor nu au nici o idee despre cat de mult mananca.

Se recomanda a se consuma alimente variate si portiile trebuie sa fie bazate pe varsta, sex si activitate. O femeie de 40 de ani care face exercitii 30-60 de minute pe zi are nevoie de cca 2000 de calorii pe zi si se recomanda 2,5 cani de legume si 2 cani de fructe pe zi. Asta nu e asa de intimidant. Dar este greu sa limitezi portiile de paste, orez si paine pentru ca suntem obisnuiti sa mancam mult.

Daca aceeasi femeie de 40 de ani mananca cereale de dimineata, un sandwich la pranz si mai consuma o punga de covrigei, deja a depasit limita pentru ziua respectiva si nici macar nu a ajuns la cina.

Chiar daca un aliment este considerat bun si sanatoas, daca il consumi in cantitati prea mari, nu este bun pentru tine. Mananca prea mult si caloriile sunt depozitate ca grasime, pe coaste si pe solduri sau mai rau, pe abdomen, unde este mai periculos.

Controlul glucozei din sange


Micsoreaza-ti portia!Pentru persoanele ce sufera de diabet, controlul portiei este cea mai importanta schimbare pe care o fac pentru a-si imbunatati nivelul glucozei din sange. De ce este asta atat de important?

9 din 10 persoane bolnave de diabet sunt obeze si pot fi rezistenti la insulina sau deficienti sau chiar amandoua. Cand pancreasul nu produce destula insulina sau cand celulele nu raspund la insulina, consecinta este o glucoza ridicata care daca nu este controlata, duce la complicatii ca boli de inima, de rinichi, orbire si multe altele.

O greutate sanatoasa si exercitiile fizice pot imbunatati rezistenta si deficienta insulinei, rezultand un control al glucozei, chiar si fara medicamente. Dar fara un control al portiei, pierderea in greutate si mentinerea unei greutati optime sunt imposibile.

In ultimii 20 de ani, ne-am obisnuit sa mancam portii mari de mancare, sanatoase si nesanatoase si fara sa ne uitam la valorile nutritionale. Aceasta a avut un impact negativ asupra greutatii noastre.

Chiar daca esti constient ca mananci prea mult, cateodata este greu sa te opresti. Incepe chiar de astazi sa stai departe de restaurante, macar pentru o perioada. Evita sa mananci in oras sa iei mancare din oras pana cand inveti ce este in regula pentru tine. Pe masura ce inaintezi pe drumul catre o greutate sanatoasa, te vei obisnui sa mananci conform nevoilor tale sai sa dezvolti strategii pentru atunci cand vei manca in oras.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!