Skip to article

Numeri corect caloriile?

Numeri corect caloriile?
Indiferent ca vrei sa slabesti, sa te ingrasi sau doar sa te mentii la o anumita greutate, trebuie sa stii sa numeri atat caloriile primite din alimentatie, cat si pe cele consumate prin efortul depus zilnic.

Iata cateva tipsuri care te vor ajuta sa calculezi corect continutul caloric al alimentelor si sa invingi intotdeauna in lupta cu kilogramele:

Determina exact ce-ti doresti.
In functie de scopul tau vei stii cu exactitate cantitatea de calorii care te ajuta sa atingi greutatea dorita.

Daca vrei sa slabesti automat vei consuma calorii mai putine decat cele pe care le vei arde, iar daca vrei sa pui ceva kilograme stabileste-ti un aport crescut de calorii.

Afla-ti limitele.
Este o mare diferenta intre a pierde kilograme intr-un mod sanatos si echilibrat si a pierde kilograme haotic. Poate ca a doua varianta pare mai rapida si mai eficienta, insa pe termen lung te va imbolnavi sigur. Si atunci cine are de pierdut?

Nutritionistii considera ca odata ajunsi la greutatea dorita, ea se poate mentine daca urmam o formula simpla a calcularii RMB (rata metabolica de baza).

BMR reprezinta numarul de calorii arse de catre organism pe parcursul unei zile in care activitatea fizica este minima, asadar cantitatea de calorii necesara mentinerii vietii.

Valoarea RMB-ului este influentata de mai multi factori. Unul din ei este varsta. Pe masura ce inaintezi in varsta, procentul de grasime din organism tinde sa creasca ceea ce conduce invariabil la o scadere a RMB-ului.

Formula calcularii RMB-ului este urmatoarea: 655 + (9,6 x greutatea ta in kg) + (1,8 x inaltimea ta in cm) - (4,7 x varsta, in ani). Odata aflata aceasta valoare, poti jongla cu ea in functie de cat de activa esti, astfel:

daca activitatea fizica este moderata sau lipseste - RMB x 1,2
in cazul unui exercitiu usor, de 1-3 ori pe saptamana - RMB x 1,375
in cazul unui exercitiu moderat, de 3-5 ori pe saptamana - RMB x 1,55
in cazul exercitiului fizic greu, de 6-7 ori pe saptamana - RMB x 1,725

Rezultatul obtinut reprezinta numarul de calorii de care ai nevoie zilnic pentru a-ti mentine greutatea.

Vrei sa slabesti, scazi cate 500 de calorii pe zi din ceea ce mananci. Vrei sa te ingrasi, adaugi 500 calorii.

Numeri corect caloriile?

Articole recomandate

Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea
Barbia dubla este un element estetic deranjant pentru multe dintre femei. Desi pare greu sa scapi de ea, exista cateva exercitii care te pot ajuta sa recapeti fermitatea pielii de sub barbie. Iata 7 exercitii simple pentru a scapa de barbia dubla. 1. Ridica barbia Stai dreapta, cu umerii impinsi
Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir
Ghimbirul poate fi un aliat de nadejde un lupta cu kilogramele in plus. Este un  puternic antioxidant, cu proprietati anti-inflamatorii, care ajuta la eliminarea toxinelor din organism.  Aplicat pe zonele cu probleme, ghimbirul poate ajuta la eliminarea grasimii. Iti poti face la tine
Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti
Ai incercat sa tii diete, insa nu ai obtinut rezultatele dorite si nu ai reusit sa slabesti? Nutritionistii atrag atentia ca foarte multe persoane fac adesea greseli atunci cand incep un regim de slabire. Iata cateva dintre cele mai frecvente greseli care te pot impiedica sa slabesti:  Te
Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi
Vrei sa slabesti usor si rapid? Poti apela la o dieta cu lamai. Aceste fructe sunt bogate in vitamina C si au numeroase beneficii pentru sanatate. Intaresc sistemul imunitar, stimuleaza tranzitul intestinal si ajuta la eliminarea toxinelor din corp, de aceea sunt recomandate adesea persoanelor care
Corina Caragea s-a ingrasat 5 kilograme in timpul pandemiei. Ce dieta a tinut ca sa scape de ele Corina Caragea s-a ingrasat 5 kilograme in timpul pandemiei. Ce dieta a tinut ca sa scape de ele
Corina Caragea a avut de luptat cu cateva kilograme in plus pe care le-a acumulat in timpul pandemiei. Prezentatoarea TV a marturisit ca s-a ingrasat 5 kilograme in perioada in care a fost nevoita sa stea in casa. A invatat sa faca prajituri in timpul izolarii, iar miscare nu a mai putut sa