Skip to article

Postul ca metoda de slabit

Practica ancestrala de autovindecare, postul rezulta prin abtinerea voluntara de la hrana din motive medicale, spirituale sau politice. Postul este insa si o metoda buna de slabit, daca il tii corect.

Tipuri de post

Exista doua tipuri de post:

Postul negru - este vorba de o dieta hidrica, presupunand abtinerea de la orice aliment solid sau lichid, cu exceptia apei (fara de care corpul nu poate supravietui), astfel incat organismul se poate odihni, detoxifia, regenera si slabi in greutate (prin procesul de autodigestie). Acest tip se post este un regim hipocaloric foarte sever pentru organism, iar apa din belsug e foarte importanta pentru o buna hidratare.

Postul partial sau cura - este un fel de dieta in cursul careia se consuma doar aliment de origine vegetala: legume, fructe, seminte, cereale, uleiuri, infuzii, suplimente alimentare.

Etapele postului

Un post bine tinut din punct de vedere nutritional se compune din 3 etape:

Etapa de pregatire: trebuie sa scazi portiile de mancare la fiecare masa, de la o zi la alta mai mult, pana ajungi in prima zi de post. Consuma cat mai multe alimente de origine vegetala, evitandu-le pe cele rafinate. Cu 5 zile inainte de inceperea postului evita fumatul, alcoolul si excitantele. Cu 3 zile inainte renunta la carne, peste, oua si lactate. In ajunul postului, ia o cina bogata in fructe si legume si bea multa apa.

Etapa propriu-zisa de post: poti tine fie post negru (consum doar de apa), fie o cura cu legume , fructe, bulion de legume, sucuri de fructe, ceaiuri.

Etapa de realimentare: revii progresiv la alimentatia de dinaintea etapei de pregatire. Ai grija sa incepi sa faci sport dupa aceasta etapa. Introdu incet carnea si lactatele, dar incearca sa renunti definitiv la alimentele rafinate.

Precautii inaintea inceperii postului

Inainte de a tine post trebuie sa te prezinti la medic, sa-ti faci niste analize de sange, sa-ti verifici tensiunea, greutatea si temperatura, iar daca toti parametrii sunt normali, atunci poti incepe postul.

Efectele postului

Iti va fi foame la inceput, care te va deranja mai mult sau mai putin, in functie de starea ta morala. In general, aceasta senzatie de foame dispare in 2-3 zile si ii lasa loc unei senzatii de usurime, spiritul devine euforic.

Eliminarea apei si a sarurilor explica pierderea primelor kilograme. La fiecare kilogram pierdut, corpul scapa de 300 g proteine si 550 g grasime. In primele zile se slabeste aproximativ 700 g pe zi, apoi 375 g in saptamana a doua. Dupa cea de-a treia saptamana, slabirea devine echivalenta cu aceea a unui regim hipocaloric sever (600 calorii zilnice).

Pot aparea si unele efecte secundare ale postului: dureri de cap, insomnii, greturi, iritatii cutanate, dureri musculare, care se estompeaza rapid.

Cat timp poti sa postesti?

Depinde de parametrii personali precum varsta, sexul, forta, toxinele inmagazinate in corp, boli. In general, specialistii recomanda postul pe perioade de 3-10 pana la 21 zile.

Autor: Nuage

Articole recomandate

Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui