Skip to article

Profita de vacante pentru a adopta regimul mediteranean!

Profita de vacante pentru a adopta regimul mediteranean!
Daca tot esti pe vreo insula exotica, nu e pacat sa nu gusti din bunatatile zonei?

Anti-colesterol prin excelenta, regimul mediteranean reprezinta cea mai buna alimentatie contra bolilor cardiovasculare.

Insa asta nu e tot! Multe aspecte ale regimului mediteranean ajuta si la prevenirea cancerelor si a bolii Alzheimer.

Noi iti amintim care sunt liniile generale ale regimului mediteranean.

Principiile generale ale regimului mediteranean

Multe fructe si legume;
Multe cereale integrale;
Mult usturoi, ceapa, condiemnte si plante aromatice;
Consum cotidian de leguminoase, nuci si cereale;
Utilizarea uleiului de masline ca si materie grasa;

Peste (de minim 3 ori pe saptamana);
Putin pui si oua;
Foarte putina carne rosie (de cateva ori pe luna);
Consum zilnic de iaurt si branza (mai ales de oaie si capra);
Putine alimente dulci;
Consum moderat, dar zilnic, de vin rosu.

Profita de vacante pentru a adopta regimul mediteranean!

La aceste principii, trebuie sa adaugi:
varietate mare de alimente;
aport caloric cotidian moderat (1800 - 25000 calorii/zi);
activitate fizica zilnica, moderata.

Punctele tari ale regimului mediteranean

1. Materiile grase: in dieta mediteraneana sunt admise numai grasimile mono-nesaturate, provenind din uleiul de masline, si acizi grasi omega-3 care se gasesc in cereale si in peste, in detrimentul acizilor grasi saturati (care se gasesc in produsele animale). Acesti acizi grasi saturati cresc nivelul de colesterol, in timp ce acizii grasi nesaturati scad colesterolul total, colesterolul rau, si cresc colesterolul bun. In ceea ce-i priveste pe omega-3, acestia au efecte protectoare asupra arterelor.

2. Produse putin transformate: altfel spus, produse simple si naturale, gatite in casa, nu industrial.

3. Fructe si legume: surse de antioxidanti, care contribuie la prevenirea bolilor legate de procesul imbatranirii.

Articole recomandate

Studiu: in timpul pandemiei oamenii s-au ingrasat in medie 6 kilograme Studiu: in timpul pandemiei oamenii s-au ingrasat in medie 6 kilograme
Un studiu realizat recent de Ipsos, care a acoperit 30 de tari, a aratat ca, la nivel global, oamenii s-au ingrasat in medie 6 kilograme in timpul pandemiei de coronavirus.  La nivelul celor 30 de țări monitorizate, o treime (31%) dintre respondenți au câștigat în
Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor! Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor!
Andreea Marin le-a pus gand rau kilogramelor pe care le-a acumulat in perioada sarbatorilor. De cateva zile, prezentatoarea TV isi incanta fanii de pe retelele de socializare cu retete dietetice, foarte gustoase, cu putine calorii.  In weekend, ea a prezentat o reteta de pizza, delicioasa,
Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori
Lidia Buble face orice ca sa isi mentina silueta. De sarbatori, artista a facut mai mult foamea. Ea nu mananca carne, asa ca nu a putut sa se rasfete cu preparatele traditionale de Craciun.  ”Eu de Sărbători nu am mâncat aproape nimic, la modul că acasă la mine
Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos
Păr mătăsos, unghii sănătoase, un ten catifelat și fără riduri sunt doar câteva dintre dezideratele femeilor, iar pentru a le obține nu trebuie să apelezi neapărat la suplimente alimentare, operații sau injecții, ci trebuie
Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme
Cantareata Minodora este de nerecunoscut dupa ce a reusit sa slabeasca 40 de kilograme. Artista a dus o lupta grea ani la rand cu kilogramele in plus. In sfarsit, a reusit sa slabeasca cu ajutorul unei operatii de micsorare a stomacului, insa la scurt timp s-a ingrasat la loc.  Minodora a