Skip to article

Profita de vacante pentru a adopta regimul mediteranean!

Profita de vacante pentru a adopta regimul mediteranean!
Daca tot esti pe vreo insula exotica, nu e pacat sa nu gusti din bunatatile zonei?

Anti-colesterol prin excelenta, regimul mediteranean reprezinta cea mai buna alimentatie contra bolilor cardiovasculare.

Insa asta nu e tot! Multe aspecte ale regimului mediteranean ajuta si la prevenirea cancerelor si a bolii Alzheimer.

Noi iti amintim care sunt liniile generale ale regimului mediteranean.

Principiile generale ale regimului mediteranean

Multe fructe si legume;
Multe cereale integrale;
Mult usturoi, ceapa, condiemnte si plante aromatice;
Consum cotidian de leguminoase, nuci si cereale;
Utilizarea uleiului de masline ca si materie grasa;

Peste (de minim 3 ori pe saptamana);
Putin pui si oua;
Foarte putina carne rosie (de cateva ori pe luna);
Consum zilnic de iaurt si branza (mai ales de oaie si capra);
Putine alimente dulci;
Consum moderat, dar zilnic, de vin rosu.

Profita de vacante pentru a adopta regimul mediteranean!

La aceste principii, trebuie sa adaugi:
varietate mare de alimente;
aport caloric cotidian moderat (1800 - 25000 calorii/zi);
activitate fizica zilnica, moderata.

Punctele tari ale regimului mediteranean

1. Materiile grase: in dieta mediteraneana sunt admise numai grasimile mono-nesaturate, provenind din uleiul de masline, si acizi grasi omega-3 care se gasesc in cereale si in peste, in detrimentul acizilor grasi saturati (care se gasesc in produsele animale). Acesti acizi grasi saturati cresc nivelul de colesterol, in timp ce acizii grasi nesaturati scad colesterolul total, colesterolul rau, si cresc colesterolul bun. In ceea ce-i priveste pe omega-3, acestia au efecte protectoare asupra arterelor.

2. Produse putin transformate: altfel spus, produse simple si naturale, gatite in casa, nu industrial.

3. Fructe si legume: surse de antioxidanti, care contribuie la prevenirea bolilor legate de procesul imbatranirii.

Articole recomandate

Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea
Barbia dubla este un element estetic deranjant pentru multe dintre femei. Desi pare greu sa scapi de ea, exista cateva exercitii care te pot ajuta sa recapeti fermitatea pielii de sub barbie. Iata 7 exercitii simple pentru a scapa de barbia dubla. 1. Ridica barbia Stai dreapta, cu umerii impinsi
Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir
Ghimbirul poate fi un aliat de nadejde un lupta cu kilogramele in plus. Este un  puternic antioxidant, cu proprietati anti-inflamatorii, care ajuta la eliminarea toxinelor din organism.  Aplicat pe zonele cu probleme, ghimbirul poate ajuta la eliminarea grasimii. Iti poti face la tine
Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti
Ai incercat sa tii diete, insa nu ai obtinut rezultatele dorite si nu ai reusit sa slabesti? Nutritionistii atrag atentia ca foarte multe persoane fac adesea greseli atunci cand incep un regim de slabire. Iata cateva dintre cele mai frecvente greseli care te pot impiedica sa slabesti:  Te
Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi
Vrei sa slabesti usor si rapid? Poti apela la o dieta cu lamai. Aceste fructe sunt bogate in vitamina C si au numeroase beneficii pentru sanatate. Intaresc sistemul imunitar, stimuleaza tranzitul intestinal si ajuta la eliminarea toxinelor din corp, de aceea sunt recomandate adesea persoanelor care
Corina Caragea s-a ingrasat 5 kilograme in timpul pandemiei. Ce dieta a tinut ca sa scape de ele Corina Caragea s-a ingrasat 5 kilograme in timpul pandemiei. Ce dieta a tinut ca sa scape de ele
Corina Caragea a avut de luptat cu cateva kilograme in plus pe care le-a acumulat in timpul pandemiei. Prezentatoarea TV a marturisit ca s-a ingrasat 5 kilograme in perioada in care a fost nevoita sa stea in casa. A invatat sa faca prajituri in timpul izolarii, iar miscare nu a mai putut sa