Skip to article

Razboiul Dietelor

Trei studii diferite alcatuite de cercetatorii americani, au incercat sa demonstreze o data pentru totdeauna cea mai eficienta modalitate de a slabi prin intermediul dietelor. Pentru ca numarul obezilor creste pe intreg mapamondul, oamenii de stiinta au simtit nevoia publicului de a stii care dintre cele mai faimoase diete dau cele mai bune rezultate.

Pe parcursul ultimilor trei ani, cercetatori de la 3 universitati notabile din Statele Unite (Stanford, Harvard si Universitatea din Missouri) au comparat dietele care au avut cele mai bune rezultate de-a lungul timpului. Este posibil sa fii surprinsa de rezultate, asa ca te sfatuim sa fii atenta la rezultatele meciurilor disputate.

Concurentii:

Dieta Saraca in Carbohidrati ( DSC ) - exemplu: Atkins
Sustine o alimentatie bogata in proteine si incurajeaza consumarea de carne si produse auxiliare la fiecare masa, eliminand carbohidratii din schema nutritionala. 30 de procente din calorii trebuie sa vina din proteine, 50 procente din grasimi si restul de 20 de procente din carbohidrati neprocesati precum fructele si legumele.
Razboiul Dietelor


Dieta saraca in grasimi ( DSG )- exemplu: Weight Watchers
Pune accentul pe consumul de fructe, cereale si legume, incluzand si aportul rar de carne. Masurarea portiilor este cheia succesului acestei diete, recomandand ca aportul de calorii sa fie facut astfel: 50 de procente din carbohidrati, 30 procente din grasimi si 20 procente din proteine.

Dieta Zona ( DZ )
Echilibreaza consumul de carbohidrati, grasimi si proteine pentru a stabiliza hormonii care sunt responsabili cu senzatia de foame si implicit cresterii in greutate. Se consuma calorii dupa cum urmeaza: 30 procente din grasimi, 40 procente din carbohidrati, 30 procente din proteine.

Dieta Mediteraneana ( DM )
Prescrie cereale, legume si surse de grasimi sanatoase precum uleiul de masline, nucile si semintele. In acest plan caloriile provin in proportie de 45 de procente din carbohidrati, 35 procente din grasimi si 20 procente din proteine.

Dieta Ornish ( DO )
Aceasta este o cura vegetariana foarte saraca in grasimi care recomanda eliminarea semintelor, carnii si pestelui din alimentatie. Aproximativ 70 de procente din aportul de calorii provine din carbohidrati, 20 procente din proteine si 10 procente din grasimi.

Meciul 1: DSC vs. DSG vs. DM

Numar de persoane ce urmeaza regimul: DSC - 109, DSG - 104, DM - 109.

Kilograme pierdute in primele 6 luni: DSC - 7, DSG - 5 , DM - 6.

Kilograme pierdute la final (2 ani) : DSC - 6, DSG - 3, DM - 5.
Razboiul Dietelor


Retine ca aceste cifre sunt media facuta pentru numarul de participanti.

Majoritatea participantilor la studiu sustin ca in primele 6 luni rezultatele au fost cele mai dramatice, iar apoi pierderea in greutate s-a facut mai lent si au existat si abateri de la dietele urmate.

Toti cei care au urmat aceste trei diete au afirmat ca pe parcurcul acestor 2 ani au observat imbunatatiri substantiale in nivelul colesterolului, glucozei, trigliceridelor si tensiunii arteriale.

Meciul 2: DSC vs. DSG vs. DZ vs. DO

Numar de persoane ce urmeaza regimul: DSC - 77, DSG - 79, DZ - 79, DO - 76.

Kilograme pierdute in primele 6 luni: DSC - 7, DSG - 4 , DZ - 3, DO - 3.

Kilograme pierdute la final ( 1 an) : DSC - 5, DSG - 3, DZ - 2, DO - 2.5.

DSC a avut un avans important in primele 6 luni, dar dupa un an scaderea in greutate a participantilor nu a mai fost la fel de semnificativa pentru niciuna dintre diete. Totusi, s-a observat ca cei care au urmat DSC au avut factorii de risc de boli cardiace foarte scazuti fata de atunci cand au inceput programul, avand aceleasi rezultate din acest punct de vedere ca cei care au urmnat DO si DSG.

De asemenea cele mai multe kilograme s-au pierdut in primele luni, iar apoi a existat tendinta generala de a se ingrasa la loc. Pana la finalul anului majoritatea participantilor nu au mai urmat dieta asa cum le-a fost prescrisa.

Meciul 3 : DSG vs. Sport

Numar de persoane ce urmeaza regimul: DSG - 24, Sport - 19

Kilograme pierdute in primele 6 saptamani: DSG - 3, Sport - 1

Kilograme pierdute la final (3 luni) : DSG - 5, Sport - 2
Razboiul Dietelor


Participantii la studiu care au urmat DSG nu s-au abatut de la reteta nutritionala prescrisa, in timp ce participantii care au ales sportul, au mancat normal, insa au urmat o rutina de exercitii fizice de minim 3 zile pe saptamana, cate 60 de minute.

Cu toate ca cei care au urmat dieta au dat jos mai multe kilograme, pierderea s-a facut din masa musculara care arde caloriile. Sportivii si-au pastrat masa musculara si aratau mai sanatosi. Cercetatorii afirma ca este esential sa faci sport atunci cand tii o dieta si mai ales dupa o dieta, deoarece gimnastica ajuta la mentinerea la distanta a kilogramelor pierdute.

Si castigatorii sunt…

Dieta Saraca in Carbohidrati si Sportul

DSC a produs cea mai mare pierdere in greutate in primele sase luni, deci acest plan combinat cu exercitii fizice poate fi solutia cea mai buna si mai eficienta pentru majoritatea dintre noi. Totusi trebuie sa retinem ca acest studiu nu a dezvaluit un adevar general valabil si ca asa cum suntem diferiti ca indivizi, putem fi diferiti si ca metoda de slabire.

Articole recomandate

Slabeste cu RainzProtocol, noua Metoda Revolutionara de Slabit Slabeste cu RainzProtocol, noua Metoda Revolutionara de Slabit
Poate te intrebi cum poti să slăbești rapid prin metoda Online Training? Online Training (RainzProtocol) "> Online Training (RainzProtocol) este o metodă inovativă care nu doar că ușurează parcurgerea programelor de slăbit ci oferă
Uita de foame: 13 alimente care taie pofta de mancare Uita de foame: 13 alimente care taie pofta de mancare
E greu la dieta – mereu ti-e pofta de cate ceva si-ti vine sa te urci pe pereti, pentru ca ai taiat portiile la jumatate si simti ca o sa-ti fie foame pe viata. Nu si daca faci alegeri destepte si alegi mancaruri sanatoase, gustoase si care aduc rapid senzatia de satietate. 1. Avocado
Mancarea libaneza si beneficiile sale sanatoase Mancarea libaneza si beneficiile sale sanatoase
Preparatele libaneze fac parte din bucataria mediteraneeana. Bucataria mediteraneeana include multe ingrediente sanatoase cum ar fi cereale integrale, fructe, legume, amidonoase, peste si fructe de mare proaspete; grasimea animala este folosita foarte putin la gatit. Carnea de pui se regaseste mai
Dieta lui Dumnezeu face furori. Slabesti usor si nu te mai ingrasi niciodata Dieta lui Dumnezeu face furori. Slabesti usor si nu te mai ingrasi niciodata
Dieta lui Dumnezeu a luat nastere in Statele Unite ale Americii. Un nutriţionist pe nume Jordan Rubin a făcut o dietă, pe care a denumit-o şi ”dieta lui Dumnezeu”, după ce s-a inspirat din Vechiul Testament. ”Majoritatea oamenilor slăbesc
Dieta colorata, cea mai noua cura de slabire care face furori printre femei Dieta colorata, cea mai noua cura de slabire care face furori printre femei
Dieta colorata este cea mai noua cura de slabire, care face furori printre femeie. Este vorba despre un regim ce presupune consumul alimentelor grupate pe șase categorii, în funcție de culoare.  Fiecare zi a săptămânii este dedicată unei culori, la alegere:
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda