Skip to article

Regimurile lacto-vegetariene si vegetariene

Regimurile lacto-vegetariene si vegetariene
In regimurile lacto-vegetariene sunt excluse din alimentatie toate tipurile de carne, inclusiv pestele. Spre deosebire de acestea, in regimurile strict vegetariene sunt excluse din alimentatie toate produsele de origine animala, inclusiv lactatele si ouale.

Acest mod de alimentatie presupune deasemenea evitarea si a altor tipuri de produse: produsele rafinate sau procesate industrial, produsele semipreparate, conservate, congelate, zaharul alb, legumele si fructele deshidratate, bauturile indulcite, cafeaua, alcoolul si tutunul.

Ce promit regimurile lacto-vegetariene:

Adoptand o alimentatie din care sunt excluse produsele de origine animala, putem fi siguri ca nu ingeram prea multe grasimi, si, in acelasi timp, organismul nostru beneficiaza de o cantitate sporita de vitamine si minerale, cat si fibre, provenite din alimentatie pe baza de vegetale.

Cum actioneaza regimurile lacto-vegetariene?

Alimentatia lacto-vegetariana fiind mai putin variata decat cea obisnuita, in mod automat mancam mai putin (hrana este mai monotona) si deci slabim. De asemenea, ingeram mai putine lipide (care ofera 9 calorii per gram) si mai multe glucide (care ofera 4 calorii per gram); astfel, aportul caloric global este redus.

Cantitatea substantiala de fibre continuta in alimentele permise in regimurile lacto-vegetariene are un efect de potolire a poftei de mancare si de accelerare a tranzitului intestinal.

Punctele lor tari:

Cei ce urmeaza regimul lacto-vegetarian ingereaza putine grasimi saturate, iar adeptii celui vegetarian, deloc;
Vegetarienii au o alimentatie de calitate, bogata in anumite vitamine si minerale, saraca in aditivi: cereale integrale, fructe si legume provenite din agricultura biologica, dar nu alimente industrializate.

Punctele lor slabe

Regimurile lacto-vegetariene si vegetariene Carenta de lizina si metionina: la fiecare masa trebuie asociate cerealele cu leguminoasele, pentru un aport suficient de aminoacizi esentiali, pe care organismul nu ii poate sintetiza;
Carenta de fier: mancati suficiente legume uscate si legume verzi cu frunze;
Carenta de calciu, indeosebi in cazul regimului vegetarian;
Carenta de iod, daca nu mancati suficiente legume verzi. Iodul se gaseste in sarea de masa si alge.
Regimul lacto-vegetarian si regimul vegetarian propun o alimentatie pe baza de cereale complete provenite din agricultura biologica, leguminoase, soia si derivatii sai precum tofu, legume si fructe provenite din agricultura biologica, de preferinta spalate si curatate inainte de consum, dar nu cojite, mancate crude sau gatite la abur.


La acestea se pot adauga, in cazul regimului lacto-vegetarian: oua, lactate, branzeturi, miere, plante aromatice, mirodenii, uleiuri vegetale, obtinute prin prima presare la rece, sare marina nerafinata.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!