Skip to article

Regimurile lacto-vegetariene si vegetariene

In regimurile lacto-vegetariene sunt excluse din alimentatie toate tipurile de carne, inclusiv pestele. Spre deosebire de acestea, in regimurile strict vegetariene sunt excluse din alimentatie toate produsele de origine animala, inclusiv lactatele si ouale.

Acest mod de alimentatie presupune deasemenea evitarea si a altor tipuri de produse: produsele rafinate sau procesate industrial, produsele semipreparate, conservate, congelate, zaharul alb, legumele si fructele deshidratate, bauturile indulcite, cafeaua, alcoolul si tutunul.

Ce promit regimurile lacto-vegetariene:

Adoptand o alimentatie din care sunt excluse produsele de origine animala, putem fi siguri ca nu ingeram prea multe grasimi, si, in acelasi timp, organismul nostru beneficiaza de o cantitate sporita de vitamine si minerale, cat si fibre, provenite din alimentatie pe baza de vegetale.

Cum actioneaza regimurile lacto-vegetariene?

Alimentatia lacto-vegetariana fiind mai putin variata decat cea obisnuita, in mod automat mancam mai putin (hrana este mai monotona) si deci slabim. De asemenea, ingeram mai putine lipide (care ofera 9 calorii per gram) si mai multe glucide (care ofera 4 calorii per gram); astfel, aportul caloric global este redus.

Cantitatea substantiala de fibre continuta in alimentele permise in regimurile lacto-vegetariene are un efect de potolire a poftei de mancare si de accelerare a tranzitului intestinal.

Punctele lor tari:

Cei ce urmeaza regimul lacto-vegetarian ingereaza putine grasimi saturate, iar adeptii celui vegetarian, deloc;
Vegetarienii au o alimentatie de calitate, bogata in anumite vitamine si minerale, saraca in aditivi: cereale integrale, fructe si legume provenite din agricultura biologica, dar nu alimente industrializate.

Punctele lor slabe

Regimurile lacto-vegetariene si vegetariene Carenta de lizina si metionina: la fiecare masa trebuie asociate cerealele cu leguminoasele, pentru un aport suficient de aminoacizi esentiali, pe care organismul nu ii poate sintetiza;
Carenta de fier: mancati suficiente legume uscate si legume verzi cu frunze;
Carenta de calciu, indeosebi in cazul regimului vegetarian;
Carenta de iod, daca nu mancati suficiente legume verzi. Iodul se gaseste in sarea de masa si alge.
Regimul lacto-vegetarian si regimul vegetarian propun o alimentatie pe baza de cereale complete provenite din agricultura biologica, leguminoase, soia si derivatii sai precum tofu, legume si fructe provenite din agricultura biologica, de preferinta spalate si curatate inainte de consum, dar nu cojite, mancate crude sau gatite la abur.


La acestea se pot adauga, in cazul regimului lacto-vegetarian: oua, lactate, branzeturi, miere, plante aromatice, mirodenii, uleiuri vegetale, obtinute prin prima presare la rece, sare marina nerafinata.

Articole recomandate

Diete sanatoase: Dieta alcalina - calea catre longevitate, vitalitate, sanatate Diete sanatoase: Dieta alcalina - calea catre longevitate, vitalitate, sanatate
Dieta alcalina este o notiune relativ recenta, desi la baza ei stau lucruri stiute de mii de ani care au capatat o forma concreta in anii ’20. Este vital sa cunoastem aceste informatii despre alimentatia alcalina si opusul ei, alimentatia acida pentru ca, in general, starea de boala este
Dieta cardiologilor: slabesti 2 kilograme pe zi Dieta cardiologilor: slabesti 2 kilograme pe zi
Dieta cardiologilor este un regim de slabire adresat persoanele care au mari probleme cu greutatea. Daca este urmata cu strictete, aceasta dieta te poate ajuta sa slabesti pana la 2 kilograme pe zi.  La micul dejun se servesc fructe in fiecare zi, precum piersici, portocale, pepeni, pere
Dieta naturista - inamicul kilogramelor in plus Dieta naturista - inamicul kilogramelor in plus
Inca de la inceputul acestui secol, ne confruntam treptat cu o mediatizare a siluetelor perfecte de fotomodel. Prin evolutia tehnologiei acest lucru a prins si mai repede avant, fiind tot mai des in legatura cu aspectul ideal si kilogramele ideale. Apropierea cat mai mult de greutatea ideala
Dieta dupa Paste: Slabeste 8 kilograme in 7 zile. Meniul complet Dieta dupa Paste: Slabeste 8 kilograme in 7 zile. Meniul complet
Ai acumulat cateva kilograme cu ocazia sarbatorilor pascale si vrei sa scapi cat mai repede de ele? Iata o dieta rapida, care te poate ajuta sa slabesti pana la 8 kilograme in doar 7 zile.  Dieta este una simpla, usor de tinut, si are la baza o supa: Cum se prepara supa: 1 cub concentrat
Vrei sa mananci fara sa te ingrasi? Acestea sunt alimentele de la care NU FACI burta! Vrei sa mananci fara sa te ingrasi? Acestea sunt alimentele de la care NU FACI burta!
Faci parte din acea categorie de oameni care ar vrea sa poata manca fara sa se ingrase? Nu esti singurul! Iata care sunt alimentele pe care sa le mananci fara sa te ingrasi. Nu faci burta de la ele! 1. Mazare dulce (35 calorii) Sunt sarace in calorii insa bogate in fibre si proteina vegetala. 2.
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda