Skip to article

Riscurile unei diete hipocalorice

Intotdeauna cand vrem sa slabim auzim ca dieta noastra trebuie sa fie "saraca" in calorii.

Suntem de acord in totalitate ca un aport mic de calorii adus organismului si unul mare "consumat" de acesta pe parcursul unei zile ajuta procesul de slabire.

Insa nu intotdeauna stim si la ce riscuri se supune acelasi organism odata cu numarul mic de calorii pe care le primeste.

Odata cu orice dieta hipocalorica, se modifica rata metabolismului.

Organismul care acum primeste multe mai putine calorii decat portia cu care era obisnuit incearca sa se adapteze fara sa afecteze functiile metabolice zilnice.

El furnizeaza energie la aceleasi cote, ba chiar mai ridicate, mai ales daca dieta ta este sustinuta si de exercitii fizice. Totul pare ca merge ca pe roate, insa pericolul pandeste.

Iar in momentul in care faci greaseala de a gusta chiar si cea mai mica portie de "aliment" interzis si caloric, atunci metabolismul va lovi nemilos, depozitand in intregime acele calorii, fara a se atinge de ele in procesul arderilor.

Iar de cele mai multe ori nici nu realizezi acele mici scapari, pentru ca portiile sunt infime si nu te gandesti ca tocmai lingurita acea minuscula de inghetata se va observa in tumultul tau de efort fizic si calorii oferite cu zgarcenie.

Iar socul devine si mai mare cand realizezi ca desi mananci ca o vrabiuta, nu numai ca nu slabesti, ci...te ingrasi. Da, bineinteles, primele doua saptamani ale dietei hipocalorice erai in al noualea cer, pentru ca vedeai kilogramele pur si simplu topindu-se de pe tine, insa dupa acea perioada...cosmarul.

Stii multe lucruri dspre vitamine si rolul lor in organism. Stii ca fara ele sau cu un aport insuficient organismul dezvolta carente grave, care afecteaza toate sistemele pe termen lung.

Vitaminele sunt de doua feluri:

-cele liposolubile, adica solubile in grasimi, stocate de regula in ficat. Aportul lor nu trebuie sa fie zilnic, deoarece ficatul da "din rezerve" ori de cate ori organismul ii solicita.
Din ele face parte complexul vitaminic A, D, E si F.

-cele hidrosolubile, adica solubile in apa, care nu se stocheaza nicaieri si trebuie procurate zilnic, prin alimentatie. Din ele face parte complexul vitaminic B, C, K si P.

Iar o dieta hipocalorica este una foarte restrictiva, care va "sari" de multe ori peste aceste grasimi hidrosolubile. Carentele vitaminice se instaleaza pe nesimtite, iar daca greseala continua, apare avitaminoza.

Lipsa vitaminei A - tulburari de vedere, infectii, migrene, insomnii, descuamarea pielii, ruperea unghiilor
Lipsa vitaminei B1 - oboseala cronica, nervozitate, ameteli, greturi
Lipsa vitaminei B12 - anemie cronica
Lipsa vitaminei C - hemoragii, scorbut, afectarea sistemului osos, imbatranirea pielii
Lipsa vitaminei D - oboseala cronica, crampe musculare, lesin

Daca observi ca te simti slabita, ai ameteli, palpitatii si obosesti imediat dupa orice efort mic, risti sa dezvolti anemie, iar numarul de globule rosii sa fie amenintat.

Articole recomandate

10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui
Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe