Skip to article

Riscurile unei diete sarace in grasimi

Pentru ca femeile sunt tot mai speriate de efectele consumul de grasimi, unele dintre acestea isi impun sa renunte definitiv la alimentele bogate in grasimi. Din pacate, lipsa grasimilor poate avea efecte destul de neplacute la nivelul sanatatii tale. Recomandat este sa ai o dieta echilibrata, in care grasimile sa existe cu moderatie. Altfel, risti sa ai probleme.

Iata cateva dintre cele mai frecvente riscuri.

Dificultatea de absorbtie a vitaminelor


O dieta prea saraca in grasimi poate interfera cu absorbtia unor vitamine precum A, D, E si K.

Toate aceste vitamine sunt solubile in grasimi, asadar corpul tau are nevoie de grasimi pentru a le absorbi si utiliza asa cum trebuie. Aceste vitamine sunt stocate in ficat si in grasimi, asa ca acestea din urma sunt deosebit de importante.

Daca nu consumi suficiente grasimi, este foarte posibil ca absorbtia vitaminelor sa fie foarte dificila, iar in urma unor analize de sange sa descoperi o serie de carente foarte mari.

Depresie

Atunci cand consumi alimente care nu contin deloc grasimi sau acizi grasi esentiali, sanatatea ta mentala ar putea fi afectata. Acizii grasi omega 3 si omega 6 joaca un rol esential in ceea ce priveste starea de spirit si comportamentul.

Grasimile sunt necesare pentru o buna functionare a sistemului hormonal si a producerii de substante chimice la nivelul creierului. Un studiu realizat recent a demonstrat ca un aport scazut de grasimi duce la aparitia starilor depresive. In acelasi timp o cantitate optima de grasimi, stimuleaza buna functionare a celulelor nervoase de la nivelul creierului.

Persoanele care nu consuma suficiente grasimi sunt mai supuse riscului de tulburare bipolara, schizofrenie si ADHD.

Risc crescut de cancer

Cancerul de colon si cancerul de san au fost legate, intr-o oarecare masura, de lipsa grasimilor din organism. Cercetarile au aratat ca un aport ridicat de omega 3 incetineste dezvoltarea tumorilor canceroase. Pe de cealalta parte, grasimile nesanatoase nu sunt deloc recomandate pentru ca stimuleaza inmultirea celulelor canceroase.

Nivel crescut de colesterol si boli de inima

Grasimile joaca un rol foarte important in ceea ce priveste nivelul de colesterol si bolile de inima. Lipsa grasimilor sanatoase stimuleaza cresterea nivelului celor nesanatoase si, astfel, aparitia unui nivel prea mare de colesterol. Acest luru stimuleaza aparitia bolilor de inima. In plus, colesterolul rau din sange este adunat si transportat catre ficat, care depune un efort destul de mare pentru a-l filtra si elimina.

Cand grasimile bune exista in organism intr-o cantitate normala, echilibrata, colesterolul rau nu are nicio sansa sa actioneze in mod negativ si sa imbolnaveasca inima.

Dezechilibru de nutrienti

Daca nu consumi suficiente grasimi, probabil consumi prea multe proteine sua prea multi carbohidrati. Acest lucru afecteaza echilibrul general al dietei tale si prooasa, astfel, o serie de probleme de sanatate. O dieta bogata in carbohidrati poate mari pofta de mancare, dar si numarul kilogramelor. Pe de alta parte, o cantitatea prea mare de proteine poate duce la aparitia diabetului de tip 2, dar si afectiuni ale rinichilor.

Autor: Corina Petrea

Articole recomandate

Dieta naturista - inamicul kilogramelor in plus Dieta naturista - inamicul kilogramelor in plus
Inca de la inceputul acestui secol, ne confruntam treptat cu o mediatizare a siluetelor perfecte de fotomodel. Prin evolutia tehnologiei acest lucru a prins si mai repede avant, fiind tot mai des in legatura cu aspectul ideal si kilogramele ideale. Apropierea cat mai mult de greutatea ideala
Dieta dupa Paste: Slabeste 8 kilograme in 7 zile. Meniul complet Dieta dupa Paste: Slabeste 8 kilograme in 7 zile. Meniul complet
Ai acumulat cateva kilograme cu ocazia sarbatorilor pascale si vrei sa scapi cat mai repede de ele? Iata o dieta rapida, care te poate ajuta sa slabesti pana la 8 kilograme in doar 7 zile.  Dieta este una simpla, usor de tinut, si are la baza o supa: Cum se prepara supa: 1 cub concentrat
Vrei sa mananci fara sa te ingrasi? Acestea sunt alimentele de la care NU FACI burta! Vrei sa mananci fara sa te ingrasi? Acestea sunt alimentele de la care NU FACI burta!
Faci parte din acea categorie de oameni care ar vrea sa poata manca fara sa se ingrase? Nu esti singurul! Iata care sunt alimentele pe care sa le mananci fara sa te ingrasi. Nu faci burta de la ele! 1. Mazare dulce (35 calorii) Sunt sarace in calorii insa bogate in fibre si proteina vegetala. 2.
10 sfaturi usor de pus in practica pentru a nu acumula kilograme in perioada Sarbatorile Pascale 10 sfaturi usor de pus in practica pentru a nu acumula kilograme in perioada Sarbatorile Pascale
Mesele de sărbători sunt mereu un prilej de a petrece timp alături de cei dragi și, bineînțeles, de a gusta tot felul de mâncăruri delicioase, dar cu un efect nu tocmai plăcut: kilogramele
Nu vrei sa-ti strici dieta de Paste? Iata o reteta de cozonac delicios si cu (mai) putine calorii Nu vrei sa-ti strici dieta de Paste? Iata o reteta de cozonac delicios si cu (mai) putine calorii
Daca esti la dieta sau ai un stil de viata care nu include excesele alimentare si totusi nu vrei sa renunti la preparatele traditionale de Paste, poti sa incerci variantele lor mai sanatoase. De exemplu, un cozonac vegan, o reteta reinventata de expertii de la Vegis.ro, unde ingredientele
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda