Skip to article

Sfaturi pentru a diminua numarul de calorii

Un numar de 80 de calorii pe zi peste necesarul zilnic al organismului poate nu iti suna ingrijorator, insa daca gasesti modalitati inteligente sa diminuezi cumva aceasta cantitate suplimentara, te poti bucura de rezultate uimitoare pe termen lung.

De pilda, daca vei consuma cu 80 de calorii mai putin zilnic decat o faci de obicei, vei pierde aproximativ 2 kilograme la fiecare 3 luni si cel putin 4 kilograme in fiecare an. Micile schimbari prin care diminuezi numarul de calorii din dieta sunt cele care fac cu adevarat diferenta. Iata cum poti sa realizezi acest lucru cu minim efort, pentru o silueta de invidiat!

1. Fa inlocuiri destepte

Gustarile nu sunt nocive pentru trupul tau, din contra. Ele te sprijina sa mananci echilibrat la mesele principale si iti ajuta stomacul sa functioneze in mod optim. Daca vrei sa diminuezi din numarul caloriilor ingerate zilnic, este necesar sa inlocuiesti gustarile rele (chipsuri, dulciuri si prajituri) cu biscuiti din faina integrala, fructe si legume.

2. Bea apa si iti potolesti poftele

Te-ai obisnuit sa consumi bauturi aciduale aproape zilnic si nu te poti abtine din acest obicei controversat? Bea apa si iti potolesti astfel poftele pentru lichide care favorizeaza cresterea ponderala, prin furnizarea de sute de calorii in doar 2-3 guri savurate. Mierea si lamaia sunt doua arome care merg de minune cu apa plata!

3. Atentie la grasimi si glucide

Cand mergi la cumparaturi, evita sa achizitionezi alimentele care iti par apetisante si atat. Te poti scuti de un numar consistent de calorii in fiecare zi, daca alegi laptele si iaurtul degresat in locul celui normal, carnea de peste in locul porcului si maioneza light in locul altor sosuri pline de colesterol.

Chiar si atunci cand ai pofta de ceva dulce, ai la dispozitie gemuri si creme dietetice, care nu iti cresc glicemia peste pragul normalitatii.

4. Pregateste-ti acasa pachetul pentru serviciu

Nu te lasa invinsa de tentatii paguboase la serviciu, cand te chinuie foamea la pranz si iti cumperi produse nesanatoase si semipreparate de la primul magazin, pentru ca nu ai niciun fel de hrana la tine. Pregateste-ti acasa gustarile de la birou astfel incat sa fie nutritive si slabe caloric, precum sandwich-uri cu legume si carne slaba, felii de fructe, amestecuri de nuci, migdale si stafide etc. In acest mod, vei economisi un numar important de calorii, fara sa te infometezi in niciun fel.

5. Foloseste farfurii mici

Efectul psihologic al unor farfurii mici din care sa iti savurezi mancarea are doua avantaje majore: iti da senzatia ca portia este mai mare decat in realitate (se umple mai usor) si iti furnizeaza un numar mult mai mic de calorii, spre binele siluetei tale.

6. Renunta la vicii

Ai auzit si tu, probabil, prejudecata conform careia fumatul "slabeste". Ei bine, acest obicei nu are nicio legatura cu controlul nutritiei, ci afecteaza functiile normale ale organismului. Renunta la vicii, inclusiv la alcool, deoarece bautura adauga sute de calorii in meniul tau din doar cateva inghitituri.

7. Alege fructele intregi in locul sucului

O portocala medie are in jur de 60 de calorii, pe cand o cana de suc de portocale contine 110 calorii. In plus, pulpa si celuloza continuta de membrana fructelor iti furnizeaza nutrienti importanti, pe care nu este recomandat sa ii pierzi.

Mesteca foarte bine mancarea si incearca sa mai lasi 1/4 din portie in farfurie, chiar daca in copilarie erai indemnata sa faci contrariul. In timp, rezultatele nu vor intarzia sa apara.

Articole recomandate

Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui
Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe
Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile
Stim cu totii ca zaharul – pe cat e de gustos – pe atat este de periculos pentru sanatate. Zaharul creeaza dependenta, duce la oboseala, schimbari dese de dispozitie. Atunci cand ai mancat ceva  dulce esti vesel si fericit, insa imediat ce ii trece efectul, starea de spirit ti se