Skip to article

Slabeste folosind crononutritia

Slabeste folosind crononutritia
Creata in 1986 de catre nutritionistul francez Dr. Alain Delabos, crononutritia este mai mult decat o dieta: este un stil complet nou de a manca ce urmaza ritmul natural al corpului si secretiile enzimatice. Iata cum functioneaza.

Teoria

In mare, crononutritie inseamna a manca alimente in anumite momente ale zilei cand ne sunt cel mai folositoare, pentru a indeplini nevoile energetice ale organismului si a preveni stocarea grasimii din alimente in anumite parti ale corpului.

Potrivit Dr. Delabos, nevoile ancestrale ale oamenilor sunt predeterminate in organism. Corpul secreta diferite substante (enzime si hormoni) pentru a descompune diferitele tipuri de alimente pe care le mancam, intr-un mod calculat si organizat. Deci, a manca fructe la micul dejun nu este sanatos, si nici a manca paste la cina. Aparent, corpul nu are nevoie de acesti nutrienti in acele momente, iar ceea ce nu ii trebuie stocheaza.

Crononutritia calculeaza secretiile enzimatice ale organismului si stabileste ce alimente ar trebui mancate si care nu, la anumite momente. Cu exceptia iaurtului si laptelui, care contin lactoza, pe care corpul nu o poate digera, nu exista nici un fel de alimente interzise, nici o numarare de calorii, grasimi sau control al zaharului.

Obiective

Crononutritia cauta intai sa elimine acele kilograme in exces provocate prin stocarea nutrimentilor pe care corpul nu i-a descompus. Daca urmezi dieta cu strictete ar trebui sa poti atinge si sa iti mentii o greutate sanatoasa.

In afara de pierderea kilogramelor in plus, aceasta metoda iti echilibreaza si silueta. Forma trupului nostru se reflecta in mancarea pe care o consumam: prea multe legume cauzeaza o marire a soldurilor si coapselor, prea multa carne - un piept si umeri mari, prea mult amidon - un stomac mare, etc. Mancand ceea ce ai nevoie cand ai nevoie, opresti stocarea nutrimentilor de care organismul nu are nevoie, imbunatatind in acelasi timp starea generala de sanatate.

O dieta echilibrata

Aceasta dieta acorda prioritate micului dejun si pranzului, care tind sa fie neglijate. Micul dejun ar trebui sa contina lipide (branza, paine, unt si carnuri gatite) iar gistarea de dupa-amiaza ar trebui sa ofere zahar (fructe, ciocolata etc) si grasime vegetala (avocado, masline). Pranzul si cina ar trebui sa fie compuse d-intr-un singur fel de mancare. Zaharul extra, produsele de patiserie, prajiturile, vinul si desertul nu sunt incluse in acest plan, dar ai voie la doua gustari extra pe saptamana.

Un mic dejun copios

In fiecare dimineata, corpul secreta 3 enzime: insulina, pentru a primi zaharul de care organele au nevoie pentru a functiona atunci cand ne miscam; lipazele, pentru a metaboliza lipidele folosite pentru productia peretilor celulari; si proteaze, pentru a metaboliza proteinele folosite in producerea continutului celular.

Ce sa mananci: 100g branza, 70g paine, 20g unt si o bautura fierbinte fara lapte sau zahar.

Un pranz bun

La mijlocul zilei, proteazele sunt secretate pentru a pune la locul lor proteinele celulare si pentru a stoca rezervele de proteine.

Ce sa mananci: 250g carne sau peste, sos optional, sau 3 - 4 oua sub forma de omleta, fierte etc, 1 bol mic de alimente cu amidon (paste, orez, pire sau chipsuri), unt optional si 50g paine.

Ceai dulce de dupa-amiaza

In mijlocul dupa-amiezei, insulina este la un nivel maxim si are nevoie sa foloseasca zaharul pentru a compensa pentru oboseala legata de functionarea organelor.

Ce sa mananci: 30g ciocolata neagra sau un bol mic de nuci (arahide, alune de padure, fistic, nuci), sau un bol mic de masline, sau un bol mic de fructe uscate (stafide, caise, prune) sau 2 mere gatite cu gem, miere sau sirop de artar, sau 2 pahare mari de suc natural de fructe.

O cina usoara

Seara, nu mai sunt multe secretii digestive cu exceptia celor care incetinesc descompunerea alimentelor.

Ce sa mananci: Peste slab sau fructe de mare fara limita, sau 120g carne slaba fara sos si 1 bol de legume, cu dressing optional.

Articole recomandate

Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor! Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor!
Andreea Marin le-a pus gand rau kilogramelor pe care le-a acumulat in perioada sarbatorilor. De cateva zile, prezentatoarea TV isi incanta fanii de pe retelele de socializare cu retete dietetice, foarte gustoase, cu putine calorii.  In weekend, ea a prezentat o reteta de pizza, delicioasa,
Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori
Lidia Buble face orice ca sa isi mentina silueta. De sarbatori, artista a facut mai mult foamea. Ea nu mananca carne, asa ca nu a putut sa se rasfete cu preparatele traditionale de Craciun.  ”Eu de Sărbători nu am mâncat aproape nimic, la modul că acasă la mine
Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos
Păr mătăsos, unghii sănătoase, un ten catifelat și fără riduri sunt doar câteva dintre dezideratele femeilor, iar pentru a le obține nu trebuie să apelezi neapărat la suplimente alimentare, operații sau injecții, ci trebuie
Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme
Cantareata Minodora este de nerecunoscut dupa ce a reusit sa slabeasca 40 de kilograme. Artista a dus o lupta grea ani la rand cu kilogramele in plus. In sfarsit, a reusit sa slabeasca cu ajutorul unei operatii de micsorare a stomacului, insa la scurt timp s-a ingrasat la loc.  Minodora a
Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa
Sanatatea copiilor este pe primul loc pentru orice parinte, mai ales in aceasta perioada de pandemie. Stim ca pentru a-i proteja si a le intari imunitatea si organismul este bine sa le dam zilnic sa manance fructe si legume proaspete, crescute cat mai natural. Insa te-ai gandit cate dintre acestea