Skip to article

Slabeste folosind crononutritia

Creata in 1986 de catre nutritionistul francez Dr. Alain Delabos, crononutritia este mai mult decat o dieta: este un stil complet nou de a manca ce urmaza ritmul natural al corpului si secretiile enzimatice. Iata cum functioneaza.

Teoria

In mare, crononutritie inseamna a manca alimente in anumite momente ale zilei cand ne sunt cel mai folositoare, pentru a indeplini nevoile energetice ale organismului si a preveni stocarea grasimii din alimente in anumite parti ale corpului.

Potrivit Dr. Delabos, nevoile ancestrale ale oamenilor sunt predeterminate in organism. Corpul secreta diferite substante (enzime si hormoni) pentru a descompune diferitele tipuri de alimente pe care le mancam, intr-un mod calculat si organizat. Deci, a manca fructe la micul dejun nu este sanatos, si nici a manca paste la cina. Aparent, corpul nu are nevoie de acesti nutrienti in acele momente, iar ceea ce nu ii trebuie stocheaza.

Crononutritia calculeaza secretiile enzimatice ale organismului si stabileste ce alimente ar trebui mancate si care nu, la anumite momente. Cu exceptia iaurtului si laptelui, care contin lactoza, pe care corpul nu o poate digera, nu exista nici un fel de alimente interzise, nici o numarare de calorii, grasimi sau control al zaharului.

Obiective

Crononutritia cauta intai sa elimine acele kilograme in exces provocate prin stocarea nutrimentilor pe care corpul nu i-a descompus. Daca urmezi dieta cu strictete ar trebui sa poti atinge si sa iti mentii o greutate sanatoasa.

In afara de pierderea kilogramelor in plus, aceasta metoda iti echilibreaza si silueta. Forma trupului nostru se reflecta in mancarea pe care o consumam: prea multe legume cauzeaza o marire a soldurilor si coapselor, prea multa carne - un piept si umeri mari, prea mult amidon - un stomac mare, etc. Mancand ceea ce ai nevoie cand ai nevoie, opresti stocarea nutrimentilor de care organismul nu are nevoie, imbunatatind in acelasi timp starea generala de sanatate.

O dieta echilibrata

Aceasta dieta acorda prioritate micului dejun si pranzului, care tind sa fie neglijate. Micul dejun ar trebui sa contina lipide (branza, paine, unt si carnuri gatite) iar gistarea de dupa-amiaza ar trebui sa ofere zahar (fructe, ciocolata etc) si grasime vegetala (avocado, masline). Pranzul si cina ar trebui sa fie compuse d-intr-un singur fel de mancare. Zaharul extra, produsele de patiserie, prajiturile, vinul si desertul nu sunt incluse in acest plan, dar ai voie la doua gustari extra pe saptamana.

Un mic dejun copios

In fiecare dimineata, corpul secreta 3 enzime: insulina, pentru a primi zaharul de care organele au nevoie pentru a functiona atunci cand ne miscam; lipazele, pentru a metaboliza lipidele folosite pentru productia peretilor celulari; si proteaze, pentru a metaboliza proteinele folosite in producerea continutului celular.

Ce sa mananci: 100g branza, 70g paine, 20g unt si o bautura fierbinte fara lapte sau zahar.

Un pranz bun

La mijlocul zilei, proteazele sunt secretate pentru a pune la locul lor proteinele celulare si pentru a stoca rezervele de proteine.

Ce sa mananci: 250g carne sau peste, sos optional, sau 3 - 4 oua sub forma de omleta, fierte etc, 1 bol mic de alimente cu amidon (paste, orez, pire sau chipsuri), unt optional si 50g paine.

Ceai dulce de dupa-amiaza

In mijlocul dupa-amiezei, insulina este la un nivel maxim si are nevoie sa foloseasca zaharul pentru a compensa pentru oboseala legata de functionarea organelor.

Ce sa mananci: 30g ciocolata neagra sau un bol mic de nuci (arahide, alune de padure, fistic, nuci), sau un bol mic de masline, sau un bol mic de fructe uscate (stafide, caise, prune) sau 2 mere gatite cu gem, miere sau sirop de artar, sau 2 pahare mari de suc natural de fructe.

O cina usoara

Seara, nu mai sunt multe secretii digestive cu exceptia celor care incetinesc descompunerea alimentelor.

Ce sa mananci: Peste slab sau fructe de mare fara limita, sau 120g carne slaba fara sos si 1 bol de legume, cu dressing optional.


Articole recomandate

3 exercitii pentru brate frumoase 3 exercitii pentru brate frumoase
Ne uitam cu invidie la femeile cu brate frumos lucrate, cu carne ferma, si cu groaza la doamnele plinute a caror carnita de pe brate flutura si dupa ce au incetat sa mai faca cu mana celor dragi si ne dorim cu ardorae sa facem parte din prima categorie. Insa asta cere munca si, de cele mai multe
Dieta de 3 zile cu cartofi fierti Dieta de 3 zile cu cartofi fierti
Te pregatesti pentru un eveniment si vrei sa slabesti cat mai repede pentru ca rochia sa iti vina de minune? Atunci poti apela la dieta de trei zile cu cartofi fierti.  Iata meniul complet:  Dietă cu cartofi – Ziua 1: Mic dejun: un cartof de dimensiune medie fiert sau copt
Cat de mult sa te plimbi ca sa slabesti? Cat de mult sa te plimbi ca sa slabesti?
Ce mananci este doar o parte din ecutatia slabirii. Doar dieta nu ajuta la pierderea kilogramelor in plus, asa ca – daca nu faci si ceva miscare – eforturile tale vor fi in zadar.  Cura de slabire este un intreg proces care incepe cu o dieta adecvata, consolidata cu miscare si un
Ciorba de varza: dieta cu care slabesti 5 kilograme in 7 zile Ciorba de varza: dieta cu care slabesti 5 kilograme in 7 zile
Dieta cu ciorba de varza este cea mai rapida metoda de a scapa de kilogramele in plus. Astfel, daca te pregatesti de un eveniment important si vrei sa ai o silueta perfecta in doar 7 zile poti slabi pana la 5 kilograme.  Ingrediente pentru ciorba de varza  1 varză mare 3 - 6
Dieta cu ananas te ajuta sa slabesti 5 kilograme in 5 zile Dieta cu ananas te ajuta sa slabesti 5 kilograme in 5 zile
Dieta cu ananas este ideala pentru a slabi usor si sanatos toamna. Te va ajuta sa scapi de kilogramele in plus in doar cateva zile. In plus, ananasul are un efect detoxifiant foarte puternic.  Bogat în bromelaină, o enzimă proteolitică ce ajută la reducerea
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda