Skip to article

Slabeste folosind crononutritia

Slabeste folosind crononutritia
Creata in 1986 de catre nutritionistul francez Dr. Alain Delabos, crononutritia este mai mult decat o dieta: este un stil complet nou de a manca ce urmaza ritmul natural al corpului si secretiile enzimatice. Iata cum functioneaza.

Teoria

In mare, crononutritie inseamna a manca alimente in anumite momente ale zilei cand ne sunt cel mai folositoare, pentru a indeplini nevoile energetice ale organismului si a preveni stocarea grasimii din alimente in anumite parti ale corpului.

Potrivit Dr. Delabos, nevoile ancestrale ale oamenilor sunt predeterminate in organism. Corpul secreta diferite substante (enzime si hormoni) pentru a descompune diferitele tipuri de alimente pe care le mancam, intr-un mod calculat si organizat. Deci, a manca fructe la micul dejun nu este sanatos, si nici a manca paste la cina. Aparent, corpul nu are nevoie de acesti nutrienti in acele momente, iar ceea ce nu ii trebuie stocheaza.

Crononutritia calculeaza secretiile enzimatice ale organismului si stabileste ce alimente ar trebui mancate si care nu, la anumite momente. Cu exceptia iaurtului si laptelui, care contin lactoza, pe care corpul nu o poate digera, nu exista nici un fel de alimente interzise, nici o numarare de calorii, grasimi sau control al zaharului.

Obiective

Crononutritia cauta intai sa elimine acele kilograme in exces provocate prin stocarea nutrimentilor pe care corpul nu i-a descompus. Daca urmezi dieta cu strictete ar trebui sa poti atinge si sa iti mentii o greutate sanatoasa.

In afara de pierderea kilogramelor in plus, aceasta metoda iti echilibreaza si silueta. Forma trupului nostru se reflecta in mancarea pe care o consumam: prea multe legume cauzeaza o marire a soldurilor si coapselor, prea multa carne - un piept si umeri mari, prea mult amidon - un stomac mare, etc. Mancand ceea ce ai nevoie cand ai nevoie, opresti stocarea nutrimentilor de care organismul nu are nevoie, imbunatatind in acelasi timp starea generala de sanatate.

O dieta echilibrata

Aceasta dieta acorda prioritate micului dejun si pranzului, care tind sa fie neglijate. Micul dejun ar trebui sa contina lipide (branza, paine, unt si carnuri gatite) iar gistarea de dupa-amiaza ar trebui sa ofere zahar (fructe, ciocolata etc) si grasime vegetala (avocado, masline). Pranzul si cina ar trebui sa fie compuse d-intr-un singur fel de mancare. Zaharul extra, produsele de patiserie, prajiturile, vinul si desertul nu sunt incluse in acest plan, dar ai voie la doua gustari extra pe saptamana.

Un mic dejun copios

In fiecare dimineata, corpul secreta 3 enzime: insulina, pentru a primi zaharul de care organele au nevoie pentru a functiona atunci cand ne miscam; lipazele, pentru a metaboliza lipidele folosite pentru productia peretilor celulari; si proteaze, pentru a metaboliza proteinele folosite in producerea continutului celular.

Ce sa mananci: 100g branza, 70g paine, 20g unt si o bautura fierbinte fara lapte sau zahar.

Un pranz bun

La mijlocul zilei, proteazele sunt secretate pentru a pune la locul lor proteinele celulare si pentru a stoca rezervele de proteine.

Ce sa mananci: 250g carne sau peste, sos optional, sau 3 - 4 oua sub forma de omleta, fierte etc, 1 bol mic de alimente cu amidon (paste, orez, pire sau chipsuri), unt optional si 50g paine.

Ceai dulce de dupa-amiaza

In mijlocul dupa-amiezei, insulina este la un nivel maxim si are nevoie sa foloseasca zaharul pentru a compensa pentru oboseala legata de functionarea organelor.

Ce sa mananci: 30g ciocolata neagra sau un bol mic de nuci (arahide, alune de padure, fistic, nuci), sau un bol mic de masline, sau un bol mic de fructe uscate (stafide, caise, prune) sau 2 mere gatite cu gem, miere sau sirop de artar, sau 2 pahare mari de suc natural de fructe.

O cina usoara

Seara, nu mai sunt multe secretii digestive cu exceptia celor care incetinesc descompunerea alimentelor.

Ce sa mananci: Peste slab sau fructe de mare fara limita, sau 120g carne slaba fara sos si 1 bol de legume, cu dressing optional.

Articole recomandate

Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe
Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore
Ohvaz este un producator local de ovaz cu lapte de migdale, budinca de chia, limonada artizanala si alte cateva bunatati. Totul fara zahar, fara conservanti, fara chimicale de nici un fel. Toate produsele Ohvaz pot fi comandate online prin site-ul lor, iar cea mai recenta statistica arata un
Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma
Nutritionistul Mihaela Bilic a oferit cateva lamuriri asupra produselor expirate si a explicat ca unele alimente pot fi consumate totusi chiar daca a trecut termenul lor de valabilitate. Intr-o postare pe pagina sa de Facebook, specialistul in nutritie a exemplificat si a aratat ca putem avea