Skip to article

Slabeste in functie de profilul hormonal!

Slabeste in functie de profilul hormonal!
Printre nutritionisti circula o idee noua, cum ca hormonii ar fi vinovati de kilogramele in plus pe care le avem.

Astfel, s-a inventat si o noua dieta, pentru a slabi in functie de profilul hormonal.

Iata secretele acestui regim!

Cate kilograme se pot pierde cu dieta in functie de profilul hormonal?

Cu acest regim se pot pierde 2-8 kg intr-o luna (dieta nu se poate tine mai mult de 4 saptamani). Hormonii actioneaza asupra celulelor grasoase.

Doctorul Pierre Nys, endocrinolog si nutritionist, este omul care a pus la punct acest regim. Potrivit lui, exista 3 tipuri de dereglari, deci 3 profiluri hormonale: insulinic, leptinic si stresat.

Insulina ii permite zaharului sa intre in celule, favorizand stocarea grasimilor.
Leptina, secretata de celulele grasoase, participa la controlul greutatii cu ajutorul creierului.
Stresul favorizeaza secretia hormonilor care duc la depozite.

Ai profilul insulinic?

Te incadrezi in acest profil daca: ai apetit mare, rontai adesea dulciuri, mananci din placere, dormi dupa masa, ai umerii mai mari decat bazinul, ai hipertensiune sau diabet.

Ce nu ai voie sa mananci timp de 4 saptamani: mese bogate in zaharuri sau in grasimi, nu ai voie sa rontai intre mese, nu ai voie prajituri, gemuri, grasimi, uleiuri, mezeluri, carne si produse lactate grase.

Ai dreptul la: fainoase si leguminoase (paste, orez, mazare, fasole verde) cu indice glicemic scazut, si ale caror fibre reduc trecerea grasimilor in sange. De asmenea, ai voie peste, cochilii, pui, legume verzi, cruditati, iaurturi naturale, apa, ceai.

Ai profilul leptinic?

Te incadrezi in acest profil daca: iei mese usoare, sari des peste mese, nu-ti place grasimea, ai bazinul mai larg decat umerii, esti adesea constipata si nu-ti place cafeaua.

Nu ai voie sa mananci: dulciuri, mezeluri, carne grasa, branzeturi grase. Mananca la ore fixe, nu mai sari peste mese. Nu ai voie ciocolata si biscuiti in exces.

Ai dreptul la: peste, carne de pasare, legume verzi, apa, ceai, fainoase, fibre (legume si fructe).

Slabeste in functie de profilul hormonal!

Ai profilul stresat?

Te incadrezi in acest profil daca: mnancarea iti alina durerile, preferi mancarea sarata in loc de cea dulce, bei multa cafea, te simti balonata, nu dormi bine, esti iritabila, greutatea ta variaza brutal fara motiv aparent.

Timp de 4 saptamani nu ai voie: porc, miel, peste gras, mancaruri preparate (contin multa sare), sosuri si unele fructe sau legume (pepene, struguri, varza, legume crude) pe care le digeri greu. Atentie la mesele copioase si sarate!

Ai dreptul la: carne slaba, crustacee, biscuiti, mere, pere, banane foarte coapte (pentru a fi mai bine digerate), dovlecei, fasole verde, andive.

Ai un profil mixt?

Unele persoane se incadreaza in doua profiluri in acelasi timp.

Ai un profil insulinic ? leptinic daca: mananci putin, uiti de mese, dar mananci dulce.

Ai un profil insulinic ? stresat daca: ai nevoie sa mananci pentru a te linisti, iti plac alimentele dulci.

Ai un profil leptinic ? stresat daca: slabesti pe termen scurt, dar pui repede la loc, cantarul ramanand mereu la aceeasi greutate.

In aceste cazuri, trebuie sa corelezi recomandarile de la ambele profiluri.

Cum faci daca nu-ti plac lactatele?

Simplu: le inlocuiesti cu cele din soia, sau cu proteine din peste, leguminoase, fructe oleaginoase, portocale, cereale, salata.

Cum faci daca nu poti sa iei micul-dejun?

Trebuie sa iei ceva la micul-dejun! De exemplu: ceai sau cafea, un fruct, un iaurt natural, o felie de paine si un pic de unt. Sfatul nostru: mareste portiile incetul cu incetul. E bine sa pierzi definitiv obiceiul de a sari peste aceasta masa, daca vrei sa nu te ingrasi la loc.

Ce faci daca vrei sa dai jos mai mult de 10 kg?

In acest caz, poti sa urmezi regimul mai multa vreme, pana la 2 luni de exemplu, insa sub supraveghere medicala. Nu trebuie sa-ti impui un regim draconic, deoarece va fi greu sa-l urmezi multa vreme, se vor acumula frustrari si vei pune inapoi kilogramele.

Articole recomandate

Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe
Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore
Ohvaz este un producator local de ovaz cu lapte de migdale, budinca de chia, limonada artizanala si alte cateva bunatati. Totul fara zahar, fara conservanti, fara chimicale de nici un fel. Toate produsele Ohvaz pot fi comandate online prin site-ul lor, iar cea mai recenta statistica arata un
Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma
Nutritionistul Mihaela Bilic a oferit cateva lamuriri asupra produselor expirate si a explicat ca unele alimente pot fi consumate totusi chiar daca a trecut termenul lor de valabilitate. Intr-o postare pe pagina sa de Facebook, specialistul in nutritie a exemplificat si a aratat ca putem avea