Skip to article

Slabeste in functie de profilul hormonal!

Slabeste in functie de profilul hormonal!
Printre nutritionisti circula o idee noua, cum ca hormonii ar fi vinovati de kilogramele in plus pe care le avem.

Astfel, s-a inventat si o noua dieta, pentru a slabi in functie de profilul hormonal.

Iata secretele acestui regim!

Cate kilograme se pot pierde cu dieta in functie de profilul hormonal?

Cu acest regim se pot pierde 2-8 kg intr-o luna (dieta nu se poate tine mai mult de 4 saptamani). Hormonii actioneaza asupra celulelor grasoase.

Doctorul Pierre Nys, endocrinolog si nutritionist, este omul care a pus la punct acest regim. Potrivit lui, exista 3 tipuri de dereglari, deci 3 profiluri hormonale: insulinic, leptinic si stresat.

Insulina ii permite zaharului sa intre in celule, favorizand stocarea grasimilor.
Leptina, secretata de celulele grasoase, participa la controlul greutatii cu ajutorul creierului.
Stresul favorizeaza secretia hormonilor care duc la depozite.

Ai profilul insulinic?

Te incadrezi in acest profil daca: ai apetit mare, rontai adesea dulciuri, mananci din placere, dormi dupa masa, ai umerii mai mari decat bazinul, ai hipertensiune sau diabet.

Ce nu ai voie sa mananci timp de 4 saptamani: mese bogate in zaharuri sau in grasimi, nu ai voie sa rontai intre mese, nu ai voie prajituri, gemuri, grasimi, uleiuri, mezeluri, carne si produse lactate grase.

Ai dreptul la: fainoase si leguminoase (paste, orez, mazare, fasole verde) cu indice glicemic scazut, si ale caror fibre reduc trecerea grasimilor in sange. De asmenea, ai voie peste, cochilii, pui, legume verzi, cruditati, iaurturi naturale, apa, ceai.

Ai profilul leptinic?

Te incadrezi in acest profil daca: iei mese usoare, sari des peste mese, nu-ti place grasimea, ai bazinul mai larg decat umerii, esti adesea constipata si nu-ti place cafeaua.

Nu ai voie sa mananci: dulciuri, mezeluri, carne grasa, branzeturi grase. Mananca la ore fixe, nu mai sari peste mese. Nu ai voie ciocolata si biscuiti in exces.

Ai dreptul la: peste, carne de pasare, legume verzi, apa, ceai, fainoase, fibre (legume si fructe).

Slabeste in functie de profilul hormonal!

Ai profilul stresat?

Te incadrezi in acest profil daca: mnancarea iti alina durerile, preferi mancarea sarata in loc de cea dulce, bei multa cafea, te simti balonata, nu dormi bine, esti iritabila, greutatea ta variaza brutal fara motiv aparent.

Timp de 4 saptamani nu ai voie: porc, miel, peste gras, mancaruri preparate (contin multa sare), sosuri si unele fructe sau legume (pepene, struguri, varza, legume crude) pe care le digeri greu. Atentie la mesele copioase si sarate!

Ai dreptul la: carne slaba, crustacee, biscuiti, mere, pere, banane foarte coapte (pentru a fi mai bine digerate), dovlecei, fasole verde, andive.

Ai un profil mixt?

Unele persoane se incadreaza in doua profiluri in acelasi timp.

Ai un profil insulinic ? leptinic daca: mananci putin, uiti de mese, dar mananci dulce.

Ai un profil insulinic ? stresat daca: ai nevoie sa mananci pentru a te linisti, iti plac alimentele dulci.

Ai un profil leptinic ? stresat daca: slabesti pe termen scurt, dar pui repede la loc, cantarul ramanand mereu la aceeasi greutate.

In aceste cazuri, trebuie sa corelezi recomandarile de la ambele profiluri.

Cum faci daca nu-ti plac lactatele?

Simplu: le inlocuiesti cu cele din soia, sau cu proteine din peste, leguminoase, fructe oleaginoase, portocale, cereale, salata.

Cum faci daca nu poti sa iei micul-dejun?

Trebuie sa iei ceva la micul-dejun! De exemplu: ceai sau cafea, un fruct, un iaurt natural, o felie de paine si un pic de unt. Sfatul nostru: mareste portiile incetul cu incetul. E bine sa pierzi definitiv obiceiul de a sari peste aceasta masa, daca vrei sa nu te ingrasi la loc.

Ce faci daca vrei sa dai jos mai mult de 10 kg?

In acest caz, poti sa urmezi regimul mai multa vreme, pana la 2 luni de exemplu, insa sub supraveghere medicala. Nu trebuie sa-ti impui un regim draconic, deoarece va fi greu sa-l urmezi multa vreme, se vor acumula frustrari si vei pune inapoi kilogramele.

Articole recomandate

Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor! Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor!
Andreea Marin le-a pus gand rau kilogramelor pe care le-a acumulat in perioada sarbatorilor. De cateva zile, prezentatoarea TV isi incanta fanii de pe retelele de socializare cu retete dietetice, foarte gustoase, cu putine calorii.  In weekend, ea a prezentat o reteta de pizza, delicioasa,
Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori
Lidia Buble face orice ca sa isi mentina silueta. De sarbatori, artista a facut mai mult foamea. Ea nu mananca carne, asa ca nu a putut sa se rasfete cu preparatele traditionale de Craciun.  ”Eu de Sărbători nu am mâncat aproape nimic, la modul că acasă la mine
Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos
Păr mătăsos, unghii sănătoase, un ten catifelat și fără riduri sunt doar câteva dintre dezideratele femeilor, iar pentru a le obține nu trebuie să apelezi neapărat la suplimente alimentare, operații sau injecții, ci trebuie
Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme
Cantareata Minodora este de nerecunoscut dupa ce a reusit sa slabeasca 40 de kilograme. Artista a dus o lupta grea ani la rand cu kilogramele in plus. In sfarsit, a reusit sa slabeasca cu ajutorul unei operatii de micsorare a stomacului, insa la scurt timp s-a ingrasat la loc.  Minodora a
Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa
Sanatatea copiilor este pe primul loc pentru orice parinte, mai ales in aceasta perioada de pandemie. Stim ca pentru a-i proteja si a le intari imunitatea si organismul este bine sa le dam zilnic sa manance fructe si legume proaspete, crescute cat mai natural. Insa te-ai gandit cate dintre acestea