Skip to article

Soia in dieta ta

Soia in dieta ta
Din ce in ce mai multe persoane renunta la consumul alimentelor daunatoare in favoarea celor ce aduc reale beneficii organismului.

Astfel, soia castiga din ce in ce mai mult teren, in favoarea carnii sau a ameselurilor grase. Daca tii si o dieta, trebuie sa stii ca te poti baza cu success pe soia in regimul tau zilnic.

Ce este soia?
Soia face parte din familia leguminoaselor si este prezenta in alimentatia oamenilor inca din cele mai vechi timpuri, cultivandu-se acum 5000 de ani, mai intai in China si apoi in estul indepartat.

O alternative stralucita la prioteina obtinuta din carne si peste, proteina din soia contine o cantitate insemnata de izoflavon. Acest compus ajuta la prevenirea bolilor de inima, la tratarea osteoporozei si ameliorarea simptomatologiei in cancerul la san si ovare.

Cum arata soia?
In forma cea mai cunoscuta, soia se prezinta sub forma de teci lunguiete, continand boabe, asemanatoare fasolei.

Boabele de soia contin, in medie 8% coaja, 90% miez (cotiledoane) si 2% germeni (hipocotil). Tecile de soia sunt curatate, apoi boabele de soia sunt zdrobite si macinate.

Prin presare mecanica se obtine apoi uleiul de soia si laptele de soia. Iar de aici pana la produsele din soia aflate in regimul nostru de slabire nu mai este decat un pas.

Pe langa aportul de proteine si ulei, produsele din soia ofera cateva beneficii majore pentru sanatate. Astfel:

consumul de soia scade nivelul colesterolului sanguin, determinand astfel descresterea incidentei maladiilor cardiovasculare;
proteinele din soia reduc riscurile aparitiei sau agravarii osteoporozei si mentin densitatea osoasa a scheletului;
laptele de soia in special are o contributie majora in atenuarea simptomelor pre si post-menopauzale;

In ceea ce priveste soia si dieta, studiile medicale au dovedit faptul ca ea ne poate fi de ajutor, prin miscorarea aportului de grasimi continut de regula de branza obisnuita.

Cum o poti introduce in alimentatie? Iat cateva propuneri:

inlocuieste laptele obisnuit cu lapte de soia, in bolul cu cerealele de dimineata
Inlocuieste carnea toccata cu granule de soia, care contin proteine vegetale texturizate , in sosul de spaghete.
prepara un sandwich delicios dintr-o felie de branza tofu data pe razatoare, amestecata cu un ou fiert bine, taiat, telina taiata si maioneza
Inlocuieste branza din lasagna si alte retete de paste cu branza tofu data pe razatoare
bucura-te de gratar, cu sandvisuri cu soia in loc de hamburgeri. Savureaza-le cu sos picant si ceapa.

Autor: Tashulina

Articole recomandate

Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe
Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore
Ohvaz este un producator local de ovaz cu lapte de migdale, budinca de chia, limonada artizanala si alte cateva bunatati. Totul fara zahar, fara conservanti, fara chimicale de nici un fel. Toate produsele Ohvaz pot fi comandate online prin site-ul lor, iar cea mai recenta statistica arata un
Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma
Nutritionistul Mihaela Bilic a oferit cateva lamuriri asupra produselor expirate si a explicat ca unele alimente pot fi consumate totusi chiar daca a trecut termenul lor de valabilitate. Intr-o postare pe pagina sa de Facebook, specialistul in nutritie a exemplificat si a aratat ca putem avea