Skip to article

Top 10 tips de nutritie si fitness

Fii realista

Stabileste-ti 2 sau 3 sarcini pe care le poti face in fiecare zi. De exemplu "Voi incerca sa ajung sa slabesc aproximativ 1 kg saptamanal. Voi merge pe jos minimum 30 de minute, 5 zile pe saptamna." Evita sa iti propui sa faci lucruri grele, fanteziste, in privinta slabitului pentru ca te vei deprima si te vei simti mult mai frustrata.

Pregateste-te

Renunta la mancarea de tip fast-food, snacks-uri si altele la fel de nesanatoase, inloucindu-le cu legume, fructe proaspete si de asmenea , din lichidele consumate zilnic , apa sa fie predominanta.
Cumpara-ti o incaltaminte comoda,lejera si cauta-ti cele mai confortabile haine pentru o plimbare. In incercarea de a-ti schimba modul de viata, daca esuezi in planificarea acestui lucru, iti planifici sa esuezi.

Obtine-ti un suport moral

Persoanele dragi sau chiar animalutul tau de casa preferat pot constitui un sprijin moral eficient atunci cand incerci sa pierzi din greutate.

Fa-ti notite zilnice

Cercetarile arata ca daca tii o evidenta zilnica a exercitiilor fizie, a restrictiilor alimentare, ai mai multe sanse sa reusesti. Scrie-l simplu sau daca ai inspiratie, da-i o forma artistica asemeni unui roman. Toate acestea au rolul te a te organiza si concetra asupra acestei probleme.

Recompenseaza-te cu ceea ce iti place

Te poti rasfata, ocazional, cu mancarurile preferate, cu o noua pereche de jeans si pantofi la moda, escapade in weekend, dar toate acestea le meriti pe deplin dupa ce iti indeplinesti obiectivele.

Cumpara-ti un pedometru

Un pedometru este un aparat care masoara numarul pasilor pe care ii faci intr-o zi. Poarta-l in fiecare zi acasa, la servici si in timp ce faci exercitiile fizice.

Obiectivul este sa faci 10 000 de pasi (sau chiar mai multi) zilnic. Retine: la 2500 de pasi(aproximativ 1 km si jumatate) consumi in jur intre 100 si 125 de calorii.

Pe parcursul regimului trebuie sa arzi 300 de calorii in plus fata de cele 200 pe care le scazi din consumul zilnic. Cele 500 de calorii pe care le vei pierde reprezinta aproximativ un kilogram dat jos saptamanal, mentinand un regim sanatos.

Top 10 tips de nutritie si fitnessNu evita micul dejun

Studiile arata ca cei mai multi care au resuit sa slabeasca nu au evitat micul dejun deloc. Incearca sa mentii un echilibru intre proteine, carbohidrati si grasimi.

Iata cateva exemple: un ou(fiert sau prajit), zmeura si o felie de paine toast sau un iaurt ori milkshake cu fucte.

Renunta la a manca seara

Daca vei consuma multe calorii seara dupa ora 20:00, se vor cumula pentru dimineata urmatoare. Asigura-te ca ai o cina sanatoasa care sa contina proteine, legume si fructe.

Elimina consumul de zaharuri

Zaharurile prelucrate au valorie nutritive extinse. Cum putem identifica aceste zaharuri? Au culoarea alba: zaharul, pastele, orezul, painea, etc. si nu sunt altceva decat o problema, dereglandu-ti apetitul.

Ia o gustare dupa-amiaza

Aceasta iti va potoli apetitul si iti va oferi energie pentru restul zilei. O astfel de gustare ar trebui sa contina:un sandwich cu unt de arahide sarac in grasimi, cateva felii de branza dietetica sau un mar, ori incearca branza saraca in grasimi cu o felie de paine pregatite la microunde.

Articole recomandate

Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui
Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe
Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile
Stim cu totii ca zaharul – pe cat e de gustos – pe atat este de periculos pentru sanatate. Zaharul creeaza dependenta, duce la oboseala, schimbari dese de dispozitie. Atunci cand ai mancat ceva  dulce esti vesel si fericit, insa imediat ce ii trece efectul, starea de spirit ti se