Skip to article

Unde gresesti cand te ingrasi?

Unde gresesti cand te ingrasi?
Daca tii la silueta ta, trebuie s-o faci in primul rand din motive de sanatate. Oamenii de stiinta au descoperit care sunt cele 3 greseli pe care le facem cand ne ingrasam: dormim putin, avem lipsa de calciu si, bineinteles, mancam prea mult.

Principalii factori care explica cresterea in greutate

Pana in prezent, ingrasarea era atribuita in principal unei alimentatii prea bogate in grasimi (si deci prea calorica) si lipsei de activitate fizica (sedentarism).

Astazi, cercetatorii canadieni au identificat alti 3 factori esentiali ce contribuie la cresterea in greutate. Vestea buna: ii poti evita!

Acest studiu a identificat rolul esential al celor 3 factori in luarea in greutate si a urmarit evolutia a 800 persoane.

Astfel, cele 3 comportamente care duc la ingrasare sunt:

lipsa somnului - mai putin de 6 ore pe noapte
aportul scazut de calciu - mai putin de 600 mg/zi (aporturile nutritionale recomandate pentru un adult sunt de 1 200 mg/zi)
tendinta de a manca prea mult

Cei 3 factori maresc probabilitatea de ingrasare mai mult decat o fac la un loc sedentarismul si alimentatia hipercalorica. Dovezile in sprijinul acestei afirmatii:

sedentarismul duce la o ingrasare cu doar 1.3 kg pe an
sedentarismul asociat unei alimentatii grase duce la o ingrasare anuala cu 1.5 kg
lipsa de somn este responsabila de o ingrasare cu 1.7 kg pe an
cei 3 factori reuniti (lipsa de somn, carenta de calciu si mancatul in exces) duc la o ingrasare cu 3 kg pe an.

Silueta frumoasa se tine cu o buna igiena de viata

Identificarea celor 3 factori subliniaza ca variatiile de greutate sunt de fapt rezultatul combinarii mai multor factori. Altfel spus, gestionarea greutatii e un adevarat mod de viata. Nu ajunge sa iei in considerare doar aportul caloric si activitatea fizica. In plus, trebuie sa dormi suficient, sa consumi produse lactate si sa mananci atat cat iti trebuie, nici mai mult nici mai putin.

Autor: Nuage

Articole recomandate

Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe
Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore
Ohvaz este un producator local de ovaz cu lapte de migdale, budinca de chia, limonada artizanala si alte cateva bunatati. Totul fara zahar, fara conservanti, fara chimicale de nici un fel. Toate produsele Ohvaz pot fi comandate online prin site-ul lor, iar cea mai recenta statistica arata un
Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma
Nutritionistul Mihaela Bilic a oferit cateva lamuriri asupra produselor expirate si a explicat ca unele alimente pot fi consumate totusi chiar daca a trecut termenul lor de valabilitate. Intr-o postare pe pagina sa de Facebook, specialistul in nutritie a exemplificat si a aratat ca putem avea