Skip to article

Cat timp ar trebui sa faci miscare in functie de varsta ta

Cat timp ar trebui sa faci miscare in functie de varsta ta
Sedentarismul este unul dintre principalii factori de risc de mortalitate la nivel mondial. De fapt, potrivit Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), se estimează că lipsa miscarii fizice este principala cauză „a aproximativ 21% -25% din cancerele de sân și de colon, 27% din cazurile de diabet. 

Din acest motiv, activitatea fizică este una dintre cele mai importante măsuri pentru menținerea unei vieti sanatoase. Miscarea fizica constanta poate reduce riscul de hipertensiune, diabet, accident vascular cerebral sau depresie. De asemenea, sportul poate îmbunătăți sănătatea oaselor și contribuie la controlul greutății.

Cata miscare fizica trebuie sa faca copiii si adolescentii? 

Nevoile fizice variază în funcție de vârstă. OMS a elaborat un document cu recomandările globale privind activitatea fizică pentru sănătate pe grupe de vârstă, cu indicații specifice.

Pentru tinerii cu vârste cuprinse între 5 și 17 ani, activitatea fizică constă în „jocuri, excursii, activități recreative, educație fizică sau exerciții programate în contextul activităților familiale, școlare sau comunitare”.

Timpul estimat ar trebui să fie de cel puțin 60 de minute pe zi de activitate fizică de intensitate „moderată până la viguroasă”. Această activitate fizică ar trebui să fie în mare parte aerobă. Astfel, activitățile viguroase „care întăresc mușchii și oasele” ar trebui încorporate de trei ori pe săptămână.

După cum raportează MedlinePlus, activitățile aerobice pentru adolescenți pot include mersul pe jos, alergatul, practicarea unui sport precum baschetul sau ciclismul. Pe de altă parte, „activitățile de mare intensitate includ alergarea, săriturile și înotul”, în timp ce cele care vizează întărirea oaselor ar putea include sporturi precum voleiul.

Ce activitate fizică este recomandată adulților?

A doua grupă de vârstă definită de OMS este cea a adulților cu vârste cuprinse între 18 și 64 de ani. Activitatea fizică recomandată pentru aceste vârste constă în activități recreative, activități de agrement, mers pe jos sau cu bicicleta, jocuri sau sport. Astfel, se recomandă să dedice cel puțin 150 de minute pe săptămână activității fizice moderate sau 75 de minute de activitate fizică viguroasă.

Cu toate acestea, „pentru a obține beneficii pentru sănătate și mai mari”, se recomandă „creșterea practicii activității fizice moderate până la 300 de minute pe săptămână sau până la 150 de minute de activitate intensă”.

Activitatea fizică moderată este înțeleasă ca acțiuni precum mersul pe jos, dansul sau mersul cu bicicleta. Înotul, sporturile precum fotbalul sau baschetul, joggingul sau mersul cu bicicleta sunt considerate intense deoarece necesită mai mult efort.

În plus, adultii ar trebui să facă activități pentru a-și întări mușchii de două sau mai multe ori pe săptămână. Aceste activități pot include ridicarea greutăților, lucrul cu benzi de cauciuc, efectuarea de repausuri sau flotări.

Recomandările pentru persoanele în vârstă?

În cazul adulților peste 65 de ani, OMS recomandă practicarea unei activități fizice aerobe moderate timp de 150 de minute pe săptămână sau 75 de minute pe săptămână făcând o activitate fizică mai intensă. Acest lucru va ajuta la îmbunătățirea „funcțiilor cardiorespiratorii și musculare, a sănătății osoase și funcționale și la reducerea riscului de boli netransmisibile, depresie și declin cognitiv”.

Articole recomandate

Cum faci cele mai bune clatite banatene Cum faci cele mai bune clatite banatene
Unul dintre cele mai bune preparate dulci pe care le-am gustat vreodata sunt clatitele banatene . Nici nu o sa te mai gandesti la cele americane dupa ce vei incerca o asemenea minune de desert, iti garantam. Clatitele banatene au ceva in plus fata de preparatul traditional: o umplutura care iti
Mihaela Bilic, avertisment despre un aliment care ingrasa mai mult decat zaharul Mihaela Bilic, avertisment despre un aliment care ingrasa mai mult decat zaharul
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unui aliment care ingrasa mai mult decat zaharul. Aceasta sustine ca mierea, folosita adesea ca inlocuitor pentru zahar, poate ingrasa foarte mult.  „Dincolo de miturile legate de miere în ceea ce priveşte sănătatea,
Dieta cu care chef Florin Dumitrescu a slabit 10 kilograme intr-o luna Dieta cu care chef Florin Dumitrescu a slabit 10 kilograme intr-o luna
Chef Florin Dumitrescu s-a hotarat sa declare razboi kilogramelor acumulate in timpul pandemiei, cand a ajuns sa cantareasca peste 90 de kilograme.  Florin Dumitrescu a apelat la o cura de slabire stricta: dieta cu varza. A reusit sa slabeasca 10 kilograme intr-o luna.  In primele trei
Trei lectii pe care le putem invata de la vegani Trei lectii pe care le putem invata de la vegani
Ce au in comun Greta Thunberg, Sir Paul McCartney, Lewis Hamilton, Pamela Anderson si Miley Cyrus? Toti au ales un stil de viata vegan si asta nu se rezuma doar la dieta. In mod evident, persoanele vegane au o dieta pe baza de plante si nu consuma niciun fel de produs animal, nici macar miere. Dar
Nutritionistul Mihaela Bilic: "Cu doua ciorbe pe zi poti slabi 30 de kilograme" Nutritionistul Mihaela Bilic: "Cu doua ciorbe pe zi poti slabi 30 de kilograme"
Nutritionistul Mihaela Bilic a dezvaluit ca ciorbele sunt ideale pentru a scapa de kilogramele in plus. Cu ajutorul acestora, poti slabi pana la 30 de kilograme in 6 luni.  " Orice kilogram în plus obosește organismul, sunt kilometri de vase de sânge noi în care irigă,