Skip to article

Cat timp ar trebui sa faci miscare in functie de varsta ta

Cat timp ar trebui sa faci miscare in functie de varsta ta
Sedentarismul este unul dintre principalii factori de risc de mortalitate la nivel mondial. De fapt, potrivit Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), se estimează că lipsa miscarii fizice este principala cauză „a aproximativ 21% -25% din cancerele de sân și de colon, 27% din cazurile de diabet. 

Din acest motiv, activitatea fizică este una dintre cele mai importante măsuri pentru menținerea unei vieti sanatoase. Miscarea fizica constanta poate reduce riscul de hipertensiune, diabet, accident vascular cerebral sau depresie. De asemenea, sportul poate îmbunătăți sănătatea oaselor și contribuie la controlul greutății.

Cata miscare fizica trebuie sa faca copiii si adolescentii? 

Nevoile fizice variază în funcție de vârstă. OMS a elaborat un document cu recomandările globale privind activitatea fizică pentru sănătate pe grupe de vârstă, cu indicații specifice.

Pentru tinerii cu vârste cuprinse între 5 și 17 ani, activitatea fizică constă în „jocuri, excursii, activități recreative, educație fizică sau exerciții programate în contextul activităților familiale, școlare sau comunitare”.

Timpul estimat ar trebui să fie de cel puțin 60 de minute pe zi de activitate fizică de intensitate „moderată până la viguroasă”. Această activitate fizică ar trebui să fie în mare parte aerobă. Astfel, activitățile viguroase „care întăresc mușchii și oasele” ar trebui încorporate de trei ori pe săptămână.

După cum raportează MedlinePlus, activitățile aerobice pentru adolescenți pot include mersul pe jos, alergatul, practicarea unui sport precum baschetul sau ciclismul. Pe de altă parte, „activitățile de mare intensitate includ alergarea, săriturile și înotul”, în timp ce cele care vizează întărirea oaselor ar putea include sporturi precum voleiul.

Ce activitate fizică este recomandată adulților?

A doua grupă de vârstă definită de OMS este cea a adulților cu vârste cuprinse între 18 și 64 de ani. Activitatea fizică recomandată pentru aceste vârste constă în activități recreative, activități de agrement, mers pe jos sau cu bicicleta, jocuri sau sport. Astfel, se recomandă să dedice cel puțin 150 de minute pe săptămână activității fizice moderate sau 75 de minute de activitate fizică viguroasă.

Cu toate acestea, „pentru a obține beneficii pentru sănătate și mai mari”, se recomandă „creșterea practicii activității fizice moderate până la 300 de minute pe săptămână sau până la 150 de minute de activitate intensă”.

Activitatea fizică moderată este înțeleasă ca acțiuni precum mersul pe jos, dansul sau mersul cu bicicleta. Înotul, sporturile precum fotbalul sau baschetul, joggingul sau mersul cu bicicleta sunt considerate intense deoarece necesită mai mult efort.

În plus, adultii ar trebui să facă activități pentru a-și întări mușchii de două sau mai multe ori pe săptămână. Aceste activități pot include ridicarea greutăților, lucrul cu benzi de cauciuc, efectuarea de repausuri sau flotări.

Recomandările pentru persoanele în vârstă?

În cazul adulților peste 65 de ani, OMS recomandă practicarea unei activități fizice aerobe moderate timp de 150 de minute pe săptămână sau 75 de minute pe săptămână făcând o activitate fizică mai intensă. Acest lucru va ajuta la îmbunătățirea „funcțiilor cardiorespiratorii și musculare, a sănătății osoase și funcționale și la reducerea riscului de boli netransmisibile, depresie și declin cognitiv”.

Articole recomandate

Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe
Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore
Ohvaz este un producator local de ovaz cu lapte de migdale, budinca de chia, limonada artizanala si alte cateva bunatati. Totul fara zahar, fara conservanti, fara chimicale de nici un fel. Toate produsele Ohvaz pot fi comandate online prin site-ul lor, iar cea mai recenta statistica arata un
Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma
Nutritionistul Mihaela Bilic a oferit cateva lamuriri asupra produselor expirate si a explicat ca unele alimente pot fi consumate totusi chiar daca a trecut termenul lor de valabilitate. Intr-o postare pe pagina sa de Facebook, specialistul in nutritie a exemplificat si a aratat ca putem avea