Skip to article

Cum sa previi afectiunile cardiace. 6 masuri urgente pe care trebuie sa le iei!

Stilul de viata reflecta starea noastra de sanatate si este astfel important sa avem grija la ceea ce consumam. Alimentele sanatoase si proaspete ne ajuta sa prevenim afectiunile cardiovasculare, unele dintre principalele cauze de deces din lume.

Iata ce trebuie sa faci pentru a preveni afectiunile cardiace:

1. Limiteaza consumul de grasimi

Limitarea consumului de grasimi este una dintre principalele masuri pe care le poti lua pentru a reduce colesterolul din sange si afectiunile cardiace. Un nivel mare de colesterol in sange duce la arteroscleroza, care mareste riscul de atacuri de inima si infarct.

Pentru a reduce cantitatea de grasimi din dieta este necesar sa limitezi consumul de grasimi solide care se gasesc in unt sau margarina. De asemenea este necesar sa reduci si consumul de carne grasa si sa optezi pentru carne slaba de pui, vita si peste.

De asemenea, este foarte important sa verifici eticheta produselor pe care le cumperi. Produsele de panificatie si patiserie contin cantitati mari de grasimi si este indicat sa le consumi cat mai rar.

Atunci cand consumi grasimi, alege unele mononesaturate, precum uleiul de masline sau de rapita. Grasimile polinesaturate, care se gasesc in nuci si seminte, sunt de asemenea o alegere potrivita pentru o alimentatie sanatoasa.

2. Consuma proteine sarace in grasimi

Carnea slaba, de pasare sau peste, produsele lactate degresate sau albusurile sunt unele dintre cele mai importante surse de proteine. Ai grija insa sa alegi produsele sarace in grasimi, precum laptele degresat sau pieptul de pui.

Pestele este o alta sursa importanta de proteine si o alternativa pentru carnea grasa. Este bogat in acizi grasi omega 3, extrem de benefici pentru inima si care reduc colesterolul. Cantitati mari de acizi grasi omega 3 se gasesc in somon, macrou si hering. Alte surse importante sunt si semintele de in, nucile si uleiul de rapita.

Leguminoasele precum fasolea, mazarea si lintea sunt au proteine, care nu contin grasimi si colesterol.

3. Consuma mai multe fructe si legume

Fructele si legumele sunt o sursa importanta de vitamine si minerale, au putine calorii si cantitati mari de fibre alimentare. Contin si substante active care te protejeaza de afectiunile cardiovasculare. Consumul de fructe si legume proaspete inhiba pofta de grasimi si alte alimente bogate in calorii, precum branza sau fast food.

Este insa indicat sa eviti consumul de nuci de cocos, legume prajite, legume cu sosuri grase, fructe la conserva cu continut mare de zahar.

5. Opteaza pentru cereale integrale

Cerealele integrale sunt o sursa importanta de fibre si nutrienti care regleaza presiunea sangelui si sunt benefice pentru sanatatea inimii. Pentru o dieta sanatoasa, incearca sa inlocuiesti produsele de panificatie rafinate cu cereale integrale.

De asemenea, poti introduce in dieta si seminte de in, care sunt bogate in acizi grasi omega 3. Aceste seminte pot fi consumate in iaurturi sau salate.

6. Limiteaza consumul de sare

Consumul in exces de sare contribuie la cresterea tensiunii arteriale, un factor de risc pentru afectiunile cardiovasculare. Este astfel foarte important sa reduci consumul si folosirea de sare in preparatele culinare.

Este indicat sa eviti si consumul de alimente conservate, procesate si semipreparate, care contin cantitati mari de sare. Sarea poate fi inlocuita cu condimente, ierburi sau alte mirodenii.

Articole recomandate

Sanatatea vaginului tau. Afla ce trebuie sa faci pentru a te feri de boli si infectii Sanatatea vaginului tau. Afla ce trebuie sa faci pentru a te feri de boli si infectii
Sanatatea vaginului tau este la fel de importanta ca starea ta generala de sanatate. Chiar daca multe femei ignora anumite semne pe care organismul le trasmite sau nu sunt foarte precaute si considera ca nu se pot infecta, infectiile vaginale sunt adevarati inamici ai femeilor de toate varstele.
Antonia a pus la cale un plan diabolic ca sa il cucereasca pe Alex Velea! Antonia a pus la cale un plan diabolic ca sa il cucereasca pe Alex Velea!
Antonia si Alex Velea se iubesc de mai bine de un an si dragostea lor pare perfecta. In realitate insa, lucrurile stau cu totul altfel. Antonia ar fi avut un plan cu adevarat malefic ca sa puna mana pe Alex Velea. Alex Velea si Ana, fosta sa sotie, s-au cunoscut in anul 2010, la metrou. A fost
Atentie la alimentele pe care le consumi pe timp de canicula. Iata ce boli grave poti face! Atentie la alimentele pe care le consumi pe timp de canicula. Iata ce boli grave poti face!
La capitolul siguranta alimentara pot fi intalnite nenumarate subiecte, insa printre problemele cele mai discutate, care privesc in egala masura producatorii si consumatorii, dar si organizatiile nationale si internationale din intreaga lume cu rol in domeniul alimentatiei si sanatatii, se numara
Studiu: Consumul de cafea are beneficii miraculoase asupra sanatatii. Iata de ce boli te fereste! Studiu: Consumul de cafea are beneficii miraculoase asupra sanatatii. Iata de ce boli te fereste!
Persoanele care consuma zilnic cafea prezinta un risc mai mic de a dezvolta diabet, potrivit cercetatorilor greci. Explicatia din spatele acestui beneficiu ar avea la baza efectul antiinflamator al acestei licori. Un constum mai mic de 1,5 cesti de cafea pe zi este considerat superficial,
Un pahar cu suc de grepfrut, baut zilnic, te protejeaza impotriva unor boli grave. Afla care sunt beneficiile! Un pahar cu suc de grepfrut, baut zilnic, te protejeaza impotriva unor boli grave. Afla care sunt beneficiile!
Sucul de grepfrut are numeroase beneficii pentru sanatate, consumat in cantitati moderate. Ba mai mult, se pare ca sucul de grepfrut este mai sanatos decat sucul de portocale deoarece contine o cantitate mai mica de zahar. Un studiu realizat recent a demonstrat ca un pahar cu suc de
Cum au grija condimentele de sanatatea si frumusetea ta. Afla de ce boli te feresc si ce proprietati miraculoase au! Cum au grija condimentele de sanatatea si frumusetea ta. Afla de ce boli te feresc si ce proprietati miraculoase au!
Condimentele pe care le folosesti la prepararea diferitelor mancaruri fac minuni pentru organism. Scortisoara, usturoiul sau ardeiul iute au proprietati miraculoase asupra sanatatii, ele ajuta la imbunatatirea circulatiei, asigura sanatatea inimii si sunt bune in afectiunile digestive sau raceli.
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda