Skip to article

De ce unii oameni nu se ingrasa niciodata?

De ce unii oameni nu se ingrasa niciodata?
Cu siguranță cunoști și tu tipul ăla de oameni care nu par să fi avut vreodată probleme cu kilogramele in plus! Ne-am obișnuit să auzim că de vină e metabolismul sau modul de viață, dar totuși ce mai exact îi determină pe unii dintre noi să acumuleze ușor kilograme în plus și de ce sunt alții care deși mănâncă mult, nu se îngrașă?

În privința obezității există statistici îngrijorătoare peste tot în lume. Din păcate, în aceste statistici se numără și copii, ceea ce vorbește mult despre modul nostru de viață și educația nu doar alimentară pe care o avem, dar și despre modul sedentar de viață. Pe de altă parte, industria fitness-ului continuă să crească și să se inoveze.

Experții în fitness susțin că, deși ne dorim, în mod evident, să arătam cât mai bine, trebuie să găsim o modalitate durabilă de a face asta. Nu e foarte greu să avem un abdomen bine definit dacă renunțăm la carbohidrați și dulciuri și la toate mâncărurile preferate, dacă ne antrenăm intens în fiecare zi timp de două ore! Dar ce rată de succes poate avea o asemenea dietă? Cât poți trăi cu acest mod de viață?

Ei ne atrag atenția că nu e vorba de cât de repede reușim să slăbim, ci de cât de durabile sunt rezultatele la care ajungem. Deci ar trebui să ne concentrăm nu pe viteza cu care vrem să ajungem la rezultat, dar pe menținerea acestuia, lucru pe care majoritatea celor care slăbesc nu reușesc să îl facă. Statisticile efectuate de American Journal of Clinical Nutrition arată că doar 20% din cei care au slăbit, reușesc să-și mențină rezultatele cel puțin un an.

Să mâncăm mai puțin și să facem mai multă mișcare


Se pare că acestă idee a venit în urma unui studiu din anul 1953 al fiziologului francez, Dr. Jean Monnet, care a observat că doi șoareci de laborator care au mâncat aceeași cantitate de mâncare, aveau greutate diferită, pentru că șoarecele mai mare era mai puțin activ din punct de vedere fizic.

În 1992, Ministrul Sănătății din Singapore a lansat un program de sport pentru a promova un mod sănătos de viață. Programul presupunea activități și exerciții fizice intense pentru studenții obezi. Astăzi instituțiile specializate recomandă cel puțin 150 de ore de activitate fizică pe săptămână, pentru scăderea greutății. Cu toate astea, ultimele statistici arată că 26% din populația Singapore-ului cu vârsta cuprinsă între 18 și 69 de ani, sunt obezi. Dr Naras Lapsys, nutriționist al The Wellness Clinic Aesthetic consideră că studiul doctorului Monnet nu este neapărat greșit, dar că aplicarea lui în viața reală e cel puțin complicată, și că activitatea fizică nu este cea mai bună metodă de a slăbi.

“Să luăm un prânz compus din piept de pui și quinoa de 250 kcal - pentru a arde această masă, ar trebui să alergi la pas rapid timp de 25-30 de minte- conform teoriei lui Monnet. Pentru a arde câteva calorii, ar fi nevoie de o activitate fizică destul de mare, care ia timp și nu foarte muți oameni dispun de atât timp. Și dacă faci 30- 40 de minute de sport de 2-3 ori pe săptămână și crezi că după asta poți mânca și bea după pofta inimii, te așteaptă o surpriză neplăcută. Sunt multe motive pentru care sportul trebuie să facă parte din viața noastră, toate fiind legate de sănătate și de buna funcționare a corpului nostru, dar în ce privește pierderea kilogramelor, sportul nu joacă un rol principal”, mai spune Dr. Lapsys. Acum că am înțeles că pentru a ajunge la silueta mult dorită nu ne putem baza pe sport, asta înseamnă că ar trebui să avem mai multă grijă ce mâncăm? În sec. XI- lea, William Cuceritorul a fost primul care a adoptat dieta lichidă pe bază de alcool pentru a scăpa de obezitate.

De atunci, nu am dus lipsă de diete pe care le putem încerca, printre care dieta săracă în grăsimi, al cărei nume vorbește de la sine, dieta violet- unde mănânci doar alimente de culoare violet ( cunoscute pentru cantitatea bogată de antioxidanți pe care o au) una dintre cele mai populare în ultimul timp – dieta intermittent fasting, care presupune să nu mănânci nimic timp de câteva ore, și desigur, cea mai des căutată pe Google- dieta Keto.

Ce inseamna crash diet

Specialiștii numesc majoritatea dietelor crash diet și ne explică de ce nu funcționează – Pentru că principiul lor ține de reducerea bruscă și uneori dramatică a caloriilor! Metabolismul nostru suferă un șoc și corpul trebuie să se adapteze peste noapte la o cantitate mult mai mică de calorii. Asta înseamna că metabolismul încetinește, dar apoi când revii la o dietă normală, metabolismul nu își revine în același timp cu tine, pentru că a fost suprimat mult timp și continuă să funcționeze în acel regim lent de ardere al caloriilor și asta provoacă îngrășarea.

Flexibilitate metabolica, foarte importanta in procesul de slabire

Într-un studiu efectuat pe oameni obezi și pe oameni slabi, în care s-a măsurat rata metabolică după o masă s-au văzut diferențe destul de mari în ceea ce experții numesc flexibilitate metabolică, adică capacitatea corpului de a se adapta la schimbările ce au loc. Oamenii obezi au dat dovadă de inflexibilitate metabolică. Cu alte cuvinte, noi ne naștem cu o gamă naturală a kilogramelor, în parametrii căreia corpul nostru funcționează corect. Când corpul nostru se îndepărtează de gama naturală a kilogramelor, acesta luptă să o recupereze și să ajungă la așa numita greutate set point.

Acest set point este determinat în primul rând de genele noastre, dar și de modul de viață pe care mamele noastre l-au avut în timpul sarcinii. Conform studiilor, 50 % dintre copiii care se nasc obezi, continuă să fie obezi toată viața lor. Deci problema nu e în lipsa de voință sau de hotărâre când vine vorba să slăbim, cât despre biologia noastră. Dacă nu suntem binecuvântați din punct de vedere biologic, dietele nu sunt cea mai bună soluție. Pentru a te bucura de un succes pe termen lung, ar trebui să optezi pentru noi obiceiuri în ce privește dieta și modul tău de viață, în așa fel, încât să abia le observi.

Articole recomandate

Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe
Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore
Ohvaz este un producator local de ovaz cu lapte de migdale, budinca de chia, limonada artizanala si alte cateva bunatati. Totul fara zahar, fara conservanti, fara chimicale de nici un fel. Toate produsele Ohvaz pot fi comandate online prin site-ul lor, iar cea mai recenta statistica arata un
Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma
Nutritionistul Mihaela Bilic a oferit cateva lamuriri asupra produselor expirate si a explicat ca unele alimente pot fi consumate totusi chiar daca a trecut termenul lor de valabilitate. Intr-o postare pe pagina sa de Facebook, specialistul in nutritie a exemplificat si a aratat ca putem avea