Skip to article

INTERVIU EXCLUSIV Cori Gramescu: "Am inceput sa fac sport de nevoie". Afla secretele unei siluete perfecte!

Cori Gramescu este antreprenor de la varsta de 20 de ani, trainer de Pilates, designer de programe de antrenament si nutritionist. De doi ani studiaza medicina in cadrul UMF Carol Davila Bucuresti si in 2014 a inceput un MBA la Maastricht School of Management.

Cu o asemenea experienta, nu e de mirare ca este una dintre cele mai apreciate antrenoare de fitness si ca sute de persoane, vedete sau oameni obisnuiti, apeleaza la sfaturile si serviciile ei atunci cand vor sa slabeasca sau sa-si schimbe stilul de viata.

Si pentru ca sanatatea, alimentatia, sportul si, mai ales, calea catre silueta ideala sunt subiecte de mare interes pentru noi, femeile, am luat-o la intrebari pe Cori in speranta ca vom afla care este secretul unui corp cu forme perfecte.

1. Au trecut Sarbatorile si au ramas "colaceii" si celulita. Ce puncte ar trebui sa contina planul nostru de slabit?

Dupa perioada de iarna, nu doar Sarbatorile ne dau silueta peste cap, ci intreaga alimentatie din sezonul rece, trebuie sa ne concentram sa consumam cat mai multe legume, sa facem sport constant si corect de 3 ori pe saptamana, la o intensitate moderata si cu o crestere progresiva a dificultatii antrenamentului si trebuie sa acordam atentie unui plan alimentar regulat. Adica, trebuie sa mancam 3-5 mese pe zi, la ore aproximativ constante. Apoi, intervine partea de hidratare corecta, odihna, antrenamente diversificate si eventuale tratamente cosmetice, in functie de buget, obiectiv si timp disponibil.

2. Cum ne dam seama ca antrenamentul pe care l-am facut a fost unul corect? Trebuie sau nu sa avem febra dupa o ora de sport, cum ne simtim dupa ora de antrenament in care am lucrat corect?

In primul rand, stim ca lucram corect atunci cand executam miscarile cu o senzatie de control asupra corpului. Nu e in regula sa facem febra la gat dupa o ora de abdomen, de exemplu. Apoi, daca am lucrat corect, este firesc sa simtim timp de o zi, doua ca avem o febra musculara usoara, dar care nu e insotita de o senzatie dureroasa puternica sau de o stare accentuata de oboseala. Practic, simtitm ca am lucrat, dar nu ne incapaciteaza durerea musculara. Nu trebuie sa ne doara articulatiile si e important sa avem un nivel de energie constant pe durata zilei. Daca simtim o oboseala accentuata in cursul dupa-amiezei inseamna fie ca nu ne alimentam corect, fie ca nu ne odihnim suficient, fie ca antrenamentul pe care il facem este cu mult peste abilitatile noastre fizice.

3. Celulita s-a transformat intr-o reala problema pentru milioane de femei. Chiar si cele slabe se confrunta cu inestetica "coaja de portocala". Putem sa scapam de celulita prin sport? Si daca da, in cat timp si ce fel de sport ar trebui sa practicam?

Celulita este un indicator al calitatii alimentatiei. Sportul are un rol secundar in ameliorarea celulitei. Deci, ca sa speram ca eliminam celulita, primul pas pe care trebuie sa il facem este de a adopta o alimentatie naturala, bazata pe legume, nuci si proteine slabe, sa ne hidratam corect si sa avem rabdare. Uneori, dispare complet, alteori obtinem doar o ameliorare relativa. Din pacate, dietele repetate, sedentarismul, fumatul, consumul de bauturi carbogazoase, tratamentele cu anticonceptionale si varsta au un impact negativ asupra corpului nostru.

Desigur, un antrenament sportiv diversificat, care sa aiba o componenta de crestere a tonusului muscular, una de imbunatatire a rezistentei aerobice si una de stretching ajuta, dar daca pornim cu un grad avansat de celulita, cel mai probabil ca vom reusi sa obtinem o ameliorare, dar nu vom putea spera la eliminarea completa a celulitei.

4. Cate zile de pauza recomanzi sa avem intre doua sedinte? De cat timp avem nevoie sa ne revenim?

In general, e bine sa facem antrenamente care sa necesite o zi de odihna, daca avem nevoie de mai mult de o zi ca sa ne revenim dupa sport, probabil ca ne-am intrecut cu excesul de zel. Din experienta, stiu ca un program epuizant de exercitii fizice nu poate fi sustinut pe perioade lungi de timp si este mai eficient pe termen lung sa abordam un plan moderat de lunga durata.

5. Te-am auzit de mai multe ori cand ai subliniat cat de important este sa lucram corect atunci cand suntem la sala si, mai ales, cat de mult conteaza sa fim prezenti atunci cand facem sport. Poti sa ne explici ce implica aceasta corectitudine?

Corectitudinea formei de executie a miscarilor vine din izolarea si activarea corecta a muschilor. Sigur ca tehnicile de a obtine acest efect sunt diverse si depind de tipul de antrenament pe care il parcurgem, dar in general stim ca lucram corect daca pe durata exercitiilor observam ca mentinem o postura inalta (nu ne cocosam, nu ne aplecam nefiresc), avem un sentiment de control asupra propriului corp si ducem la bun sfarsit miscarile intr-o maniera constienta (nu ne "aruncam" necontrolat mainile si picioarele, ci avem o forma coerenta de a ne misca in timpul exercitiilor). E important sa respiram corect, sa simtim ca ne controlam pozitia spatelui si ca mentinem abdomenul intr-o stare usoara de tonus.

6. Ce mancam inainte de sala, dar dupa un antrenament? Bem apa in timp ce ne antrenam?

Apa trebuie sa bem inainte, in timpul si dupa antrenament. Cu inghitituri mici si constante. Oricine ne spune altceva nu prea ne spune bine. Inainte si dupa sala trebuie sa mancam de obicei un mix de proteine de buna calitate (peste, curcan, vita slaba) cu o sursa de glucide usor absorbabile (un cartof mic, cateva linguri de orez) si legume. Sigur ca avem si variante de suplimente, batoane sau bauturi speciale, dar cred ca la un nivel de amatori ne descurcam bine si doar cu o alimentatie sanatoasa.

7. Stiu ca ai o noua dragoste, alergatul. Care e diferenta intr-o ora de alergat si una petrecuta in sala, la aerobic?

Depinde de ora de aerobic si depinde de antrenamentul de alergare pe care il urmez. Daca ma antrenez pentru viteza la alergare, este un antrenament solicitant, epuizant chiar si care nu e tocmai cel mai placut. Cel putin, la nivelul meu de incepatoare in ale alergarii, inca simt ca mi-e greu la antrenamentele de viteza. Dupa cum si orele de aerobic, daca sunt unele de tip interval de intensitate solicitante, sunt grele si obositoare. Imi place alergarea afara, nu alerg in sala si nici nu imi place sa alerg pe banda, dupa cum nu as face niciodata aerobic intr-un alt loc decat o sala foarte curata si draguta in care sa ma simt confortabil. Deci sunt lucruri diferite, fiecare imi aduce alt beneficiu si alta bucurie.

cori gramescu


8. Pentru ca esti nutritionist cu acte, nu pot sa nu ating un subiect foarte dezbatut in zilele noastre. Mancam sau nu carne? Daca da, ce fel de carne? Daca nu, cu ce o inlocuim?

Depinde. Personal, am parcurs toate fazele, de la carnivora declarata la raw-veganism. Am testat diferite tipuri de alimentatie si, din ceea ce am observat la clientele mele (lucrez mai ales cu femei in cadrul sedintelor de nutritie) pentru noi, femeile, e mai utila o dieta cu un consum mic sau moderat de carne de buna calitate. Adica, alternam zile in care mancam fara carne cu zile in care consumam carne "curata", cum ar fi pestele de captura, carne de pasare de tara sau carne de vita de buna calitate. Daca optam pentru o varianta vegetarian, teoretic ne descurcam consumand oua si proteine vegetale, dar nu as elimina complet carnea decat in situatii foarte particulare. O dieta vegana e greu de reglat pe termen lung si necesita o investitie semnificativa de timp si efort pentru a o mentine permanent.

9. Ai spus de multe ori ca sportul ar trebui sa faca parte din rutina noastra zilnica, practic sa devina o obisnuinta. Dar cum reusim acest lucru? Cele mai multe dintre noi trag tare cateva luni, imediat dupa sarbatorile de iarna sau inainte de sezonul cald, dupa care renunta la sport. Care e secretul unui program saptamanal din care sportul sa nu lipseasca?

In primul rand, cred ca pornim cu niste asteptari false, anume ca ne asteptam sa "simtim" placerea de a face sport din prima saptamana. In realitate, in primele 3 luni nu ne place sa facem sport, sau sunt rare cazurile in care ne face placere cu adevarat activitatea fizica. E un soi de love-hate acolo, pentru ca ne confruntam cu febra musculara, cu o stare de oboseala usoara si in general facem un efort constient de a participa la antrenamente. In aceasta perioada e bine sa facem ore moderate de exercitii, sa ne propunem sa ajungem la sala de 2 ori pe saptamana si sa ne tinem de program. In timp, ne obisnuim si devine un reflex pozitiv, care ne ajuta sa ne simtim bine. Deci, solutia mea inseamna moderatie, realism si planificare constienta, ca sa obtinem constanta si eficienta exercitiilor la care visam.

10. Acorzi in cadrul salii tale de fitness, LadyFIT, sedinte de consiliere. Ce include un astfel de serviciu si carei persoane i se adreseaza?

Partea de consiliere personalizata este un serviciu pe care l-am gandit pentru omul obisnuit, care cauta o solutie functionala si personalizata pentru a avea o alimentatie sanatoasa. Pornim cu un set de analize de sange uzuale si cu o analiza a stilului de viata, de la program de munca la preferinte alimentare. De acolo, coreland totul cu bugetul disponibil si cu abilitatile in bucatarie, creionam un program alimentar complet personalizat pentru fiecare client in parte, care sa fie aliniat cu obiectivele clientului si, cel mai important, care sa creeze cadrul de a invata ce trebuie sa manance in general. Nu e o solutie "de-a gata", ci este una care te invata sa iti insanatosesti alegerile alimentare pentru a ajunge la un punct de echilibru, in care greutatea se mentine in limitele dorite pe durate mari de timp.

11. Ai iubit mereu sportul? Cand erai mica visai sa devii o mare sportiva? De unde aceasta dragoste pentru sport?

Doamne fereste! Am avut scutire de la sport pana in anul I de facultate si m-am luptat sa fac sport. Nu mi-a placut, nu am fost un copil atletic sau cu veleitati sportive si a fost o activitate constienta de durata sa ma apuc de sport si sa ma tin de antrenamente. Am inceput sa fac sport de nevoie, ca sa imi pot stabiliza greutatea, am trecut printr-o perioada de chin in care ma luptam intr-o schema de antrenamente si a durat ceva sa imi gasesc un mix de antrenamente care ma stimuleaza, ma provoaca si imi livreaza rezultatele pe care eu le astept pentru corpul meu. Acum fac zilnic o ora de sport, care inseamna Pilates, antrenamente cu greutati de 1 kg, alergare, antrenamente cu greutatea corpului, o ora de box si din nou alergare. Imi place cum simt ca progresez in antrenamente, imi place sa vad ca mi se schimba corpul in bine, ca pot sa lucrez unele exercitii mai corect si mai bine decat acum cateva luni si imi place senzatia de a doua zi, cand simt ca am lucrat si imi place ce vad la mine. Am invatat sa ma imprietenesc si cu mine si cu corpul meu si sunt foarte fericita in acest punct al evolutiei mele personale.

Despre Cori Gramescu:

De-a lungul timpului, Cori a coordonat antrenamentul in diferite momente de viata pentru mai multe persoane publice din Romania, printre care se numara Simona Patruleasa, Roxana Ionescu, Minodora, Raluca Lazarut, Mirela Boureanu Vaida, Dragos Bucurenci si a realizat diverse materiale despre sport alaturi de Lavinia Parva, Laura Cosoi si Dana Rogoz. In 2013, Cori Gramescu a obtinut Certificare ca nutritionist prin Masterclass, curs acreditat CNFPA. De la inceputul carierei si pana in prezent, Cori Gramescu a antrenat peste 12.000 de cliente, de toate varstele, de la 8 la 86 de ani.

Din 2005 a urmat mai multe sesiuni de training sub indrumarea unor nume mari din fitnessul mondial, astfel ca in 2006 a urmat cursuri de Pilates prin metoda Moirei Merrithew in Toronto, Canada. In 2010 a participat la mai multe sesiuni de training cu Viveca Jensen in metoda Piloxing la Stockholm. In 2011 a participat la un training cu Shellie Blanks Cimarosti si Billy Blanks (in SUA si Germania) si a primit certificare TaeBo obtinuta prin examen in Nashville.

In 2011 si 2012 a facut traininguri TaeBo cu Rebecca Barthel (master trainer IFAA) in Darmstadt, Germania. Tot in 2012 a urmat un training cu Barbara Morini si a obtinut certificare in Cardiolates, a urmat o formare si certificare sub indrumarea lui Rudy Alexander in metoda SpideRAP la Rimini si Bucuresti, iar in 2013 a mers la o sesiune exclusiva de pregatire cu Michael King si Malcom Muirhead la Barcelona.

In 2011 a absolvit Erisma - Leadership Creativ in cadrul programului Erudio, in 2012 a inceput cursurile la UMF Carol Davila, iar in 2013 a incheiat formarea ca nutritionist prin examen sustinut cu reprezentanti din Ministerul Educatiei Nationale si a facut un curs de formare PCM Process Communication Model sustinut de Dragos Bucurenci.

In 2012 a organizat si sustinut prima sesiune de pregatire si certificare in metoda Ultimate Pilates by Cori Gramescu (trademark OSIM), level 1 la Bucuresti, la care au participat instructori din Cluj si Bucuresti si in 2013 - Curs de certificare level 1 si 2 in metoda Ultimate Pilates by Cori Gramescu la Bucuresti, cu instructori din Cluj, Lugoj, Caras Severin, Drobeta Turnu Severin, Slatina si Bucuresti, iar in 2014 a urmat a treia generatie de instructori formati in metoda Ultimate Pilates.

Interviu realizat de Alina Gavrila


Articole recomandate

Cori Gramescu te ajuta sa slabesti. Uite ce mananca la micul dejuna antrenoarea de fitness! Cori Gramescu te ajuta sa slabesti. Uite ce mananca la micul dejuna antrenoarea de fitness!
Antrenoarea de fitness Cori Gramescu are grija de alimentatia sa, pentru ca un corp sanatos nu se mentine doar cu miscarea. Pentru a-i invata si pe prietenii sau virtuali cum sa se mentina in forma si sanatosi, Cori Gramesc a dezvaluit unul dintre secretele sale: un mic dejun savuros si satios.
Cori Gramescu prezinta: Your Personal Best - primul program de sport dedicat persoanelor incepatoare Cori Gramescu prezinta: Your Personal Best - primul program de sport dedicat persoanelor incepatoare
Vrei sa scapi de stresul kilogramelor in plus, dar mai ales de stresul unui program fix la sala? Esti invitata noastra la LadyFIT. Acum poti opta pentru Your Personal Best - primul program de sport dedicat persoanelor incepatoare. Alege sa te antrenezi asa cum ai nevoie! Cori Gramescu, reputat
Link-uri recomandate:designer interior onlinedesigner interior bucurestinikydecor.romobilier living preturiclassic interior design
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda