Skip to article

INTERVIU EXCLUSIV Cori Gramescu: "Am inceput sa fac sport de nevoie". Afla secretele unei siluete perfecte!

INTERVIU EXCLUSIV Cori Gramescu: "Am inceput sa fac sport de nevoie". Afla secretele unei siluete perfecte!
8. Pentru ca esti nutritionist cu acte, nu pot sa nu ating un subiect foarte dezbatut in zilele noastre. Mancam sau nu carne? Daca da, ce fel de carne? Daca nu, cu ce o inlocuim?

Depinde. Personal, am parcurs toate fazele, de la carnivora declarata la raw-veganism. Am testat diferite tipuri de alimentatie si, din ceea ce am observat la clientele mele (lucrez mai ales cu femei in cadrul sedintelor de nutritie) pentru noi, femeile, e mai utila o dieta cu un consum mic sau moderat de carne de buna calitate. Adica, alternam zile in care mancam fara carne cu zile in care consumam carne "curata", cum ar fi pestele de captura, carne de pasare de tara sau carne de vita de buna calitate. Daca optam pentru o varianta vegetarian, teoretic ne descurcam consumand oua si proteine vegetale, dar nu as elimina complet carnea decat in situatii foarte particulare. O dieta vegana e greu de reglat pe termen lung si necesita o investitie semnificativa de timp si efort pentru a o mentine permanent.

9. Ai spus de multe ori ca sportul ar trebui sa faca parte din rutina noastra zilnica, practic sa devina o obisnuinta. Dar cum reusim acest lucru? Cele mai multe dintre noi trag tare cateva luni, imediat dupa sarbatorile de iarna sau inainte de sezonul cald, dupa care renunta la sport. Care e secretul unui program saptamanal din care sportul sa nu lipseasca?

In primul rand, cred ca pornim cu niste asteptari false, anume ca ne asteptam sa "simtim" placerea de a face sport din prima saptamana. In realitate, in primele 3 luni nu ne place sa facem sport, sau sunt rare cazurile in care ne face placere cu adevarat activitatea fizica. E un soi de love-hate acolo, pentru ca ne confruntam cu febra musculara, cu o stare de oboseala usoara si in general facem un efort constient de a participa la antrenamente. In aceasta perioada e bine sa facem ore moderate de exercitii, sa ne propunem sa ajungem la sala de 2 ori pe saptamana si sa ne tinem de program. In timp, ne obisnuim si devine un reflex pozitiv, care ne ajuta sa ne simtim bine. Deci, solutia mea inseamna moderatie, realism si planificare constienta, ca sa obtinem constanta si eficienta exercitiilor la care visam.

10. Acorzi in cadrul salii tale de fitness, LadyFIT, sedinte de consiliere. Ce include un astfel de serviciu si carei persoane i se adreseaza?

Partea de consiliere personalizata este un serviciu pe care l-am gandit pentru omul obisnuit, care cauta o solutie functionala si personalizata pentru a avea o alimentatie sanatoasa. Pornim cu un set de analize de sange uzuale si cu o analiza a stilului de viata, de la program de munca la preferinte alimentare. De acolo, coreland totul cu bugetul disponibil si cu abilitatile in bucatarie, creionam un program alimentar complet personalizat pentru fiecare client in parte, care sa fie aliniat cu obiectivele clientului si, cel mai important, care sa creeze cadrul de a invata ce trebuie sa manance in general. Nu e o solutie "de-a gata", ci este una care te invata sa iti insanatosesti alegerile alimentare pentru a ajunge la un punct de echilibru, in care greutatea se mentine in limitele dorite pe durate mari de timp.

11. Ai iubit mereu sportul? Cand erai mica visai sa devii o mare sportiva? De unde aceasta dragoste pentru sport?

Doamne fereste! Am avut scutire de la sport pana in anul I de facultate si m-am luptat sa fac sport. Nu mi-a placut, nu am fost un copil atletic sau cu veleitati sportive si a fost o activitate constienta de durata sa ma apuc de sport si sa ma tin de antrenamente. Am inceput sa fac sport de nevoie, ca sa imi pot stabiliza greutatea, am trecut printr-o perioada de chin in care ma luptam intr-o schema de antrenamente si a durat ceva sa imi gasesc un mix de antrenamente care ma stimuleaza, ma provoaca si imi livreaza rezultatele pe care eu le astept pentru corpul meu. Acum fac zilnic o ora de sport, care inseamna Pilates, antrenamente cu greutati de 1 kg, alergare, antrenamente cu greutatea corpului, o ora de box si din nou alergare. Imi place cum simt ca progresez in antrenamente, imi place sa vad ca mi se schimba corpul in bine, ca pot sa lucrez unele exercitii mai corect si mai bine decat acum cateva luni si imi place senzatia de a doua zi, cand simt ca am lucrat si imi place ce vad la mine. Am invatat sa ma imprietenesc si cu mine si cu corpul meu si sunt foarte fericita in acest punct al evolutiei mele personale.

Despre Cori Gramescu:

De-a lungul timpului, Cori a coordonat antrenamentul in diferite momente de viata pentru mai multe persoane publice din Romania, printre care se numara Simona Patruleasa, Roxana Ionescu, Minodora, Raluca Lazarut, Mirela Boureanu Vaida, Dragos Bucurenci si a realizat diverse materiale despre sport alaturi de Lavinia Parva, Laura Cosoi si Dana Rogoz. In 2013, Cori Gramescu a obtinut Certificare ca nutritionist prin Masterclass, curs acreditat CNFPA. De la inceputul carierei si pana in prezent, Cori Gramescu a antrenat peste 12.000 de cliente, de toate varstele, de la 8 la 86 de ani.

Din 2005 a urmat mai multe sesiuni de training sub indrumarea unor nume mari din fitnessul mondial, astfel ca in 2006 a urmat cursuri de Pilates prin metoda Moirei Merrithew in Toronto, Canada. In 2010 a participat la mai multe sesiuni de training cu Viveca Jensen in metoda Piloxing la Stockholm. In 2011 a participat la un training cu Shellie Blanks Cimarosti si Billy Blanks (in SUA si Germania) si a primit certificare TaeBo obtinuta prin examen in Nashville.

In 2011 si 2012 a facut traininguri TaeBo cu Rebecca Barthel (master trainer IFAA) in Darmstadt, Germania. Tot in 2012 a urmat un training cu Barbara Morini si a obtinut certificare in Cardiolates, a urmat o formare si certificare sub indrumarea lui Rudy Alexander in metoda SpideRAP la Rimini si Bucuresti, iar in 2013 a mers la o sesiune exclusiva de pregatire cu Michael King si Malcom Muirhead la Barcelona.

In 2011 a absolvit Erisma - Leadership Creativ in cadrul programului Erudio, in 2012 a inceput cursurile la UMF Carol Davila, iar in 2013 a incheiat formarea ca nutritionist prin examen sustinut cu reprezentanti din Ministerul Educatiei Nationale si a facut un curs de formare PCM Process Communication Model sustinut de Dragos Bucurenci.

In 2012 a organizat si sustinut prima sesiune de pregatire si certificare in metoda Ultimate Pilates by Cori Gramescu (trademark OSIM), level 1 la Bucuresti, la care au participat instructori din Cluj si Bucuresti si in 2013 - Curs de certificare level 1 si 2 in metoda Ultimate Pilates by Cori Gramescu la Bucuresti, cu instructori din Cluj, Lugoj, Caras Severin, Drobeta Turnu Severin, Slatina si Bucuresti, iar in 2014 a urmat a treia generatie de instructori formati in metoda Ultimate Pilates.

Interviu realizat de Alina Gavrila

Articole recomandate

Cori Gramescu te ajuta sa slabesti. Uite ce mananca la micul dejuna antrenoarea de fitness! Cori Gramescu te ajuta sa slabesti. Uite ce mananca la micul dejuna antrenoarea de fitness!
Antrenoarea de fitness Cori Gramescu are grija de alimentatia sa, pentru ca un corp sanatos nu se mentine doar cu miscarea. Pentru a-i invata si pe prietenii sau virtuali cum sa se mentina in forma si sanatosi, Cori Gramesc a dezvaluit unul dintre secretele sale: un mic dejun savuros si satios.
Cori Gramescu prezinta: Your Personal Best - primul program de sport dedicat persoanelor incepatoare Cori Gramescu prezinta: Your Personal Best - primul program de sport dedicat persoanelor incepatoare
Vrei sa scapi de stresul kilogramelor in plus, dar mai ales de stresul unui program fix la sala? Esti invitata noastra la LadyFIT. Acum poti opta pentru Your Personal Best - primul program de sport dedicat persoanelor incepatoare. Alege sa te antrenezi asa cum ai nevoie! Cori Gramescu, reputat