Skip to article

Mancarea libaneza si beneficiile sale sanatoase

Preparatele libaneze fac parte din bucataria mediteraneeana. Bucataria mediteraneeana include multe ingrediente sanatoase cum ar fi cereale integrale, fructe, legume, amidonoase, peste si fructe de mare proaspete; grasimea animala este folosita foarte putin la gatit. Carnea de pui se regaseste mai mult in retete decat carnea rosie. Retetele libaneze includ cantitati generoase de usturoi si ulei de masline. Uleiul de masline, ierburile aromatice, usturoiul si lamaia sunt aromele cel mai mult folosite in dieta libaneza.

Mancarea libaneza nu este gatita cu unt sau smantana grasa, ci cu ulei vegetal, iar uleiul de masline este folosit cu generozitate in salate. Desi uleiul de masline este si el bogat in grasimi, are un continut crescut de acizi grasi mono-nesaturati ce contribuie la reducerea colesterolului si imbunatatirea sanatatii inimii. Uleiul de masline ajuta, de asemenea, la controlul coagularii sangelui si al nivelului de zahar din sange.

Daca te-ai obisnuit sa comanzi mancare libaneza la tine acasa, ai constatat probabil deja ca felurile de mancare contin legume proaspete, fructe si leguminoase in cantitati mult mai mari decat carne si lactate grase. Nici macar carbohidratii cu mult amidon nu se regasesc in acest tip de bucatarie mediteraneeana. Orezul si lintea sunt mult mai frecvent folosite decat painea alba, pastele fainoase sau cartofii. Aperitivele - denumite mezze - sunt foarte variate (peste 170 de feluri) si mai bine de 50% dintre ele sunt vegetariene sau vegane (de aceea sunt cautate in special in perioadele de Post de peste an).

Mancarea libaneza este extrem de gustoasa si apreciata datorita varietatii de condimente si ierburi proaspete ce sunt incluse in majoritatea retetelor. (Restaurantul libanez Mezze importa aceste ingrediente direct din Liban, iar mancarea este preparata pe loc dupa lansarea comenzii). De exemplu, patrunjelul folosit in salata traditionala Tabbouleh ajuta la digestie si ofera o textura crocanta si aromata. Patrunjelul contine o cantitate mare de antioxidanti si de vitamina K ce joaca un rol important in sanatatea oaselor si a creierului.

Iti place gustul mentolat? Menta este una dintre ierburile aromatice des intalnite in felurile de mancare libaneze. Desi pare ca aceasta planta are rolul de a improspata gustul, ea ajuta foarte mult la digestie, contine mult caroten si vitamina C.

Sosul traditional libanez, Tahini, este facut din seminte de susan; ele sunt semintele cu cel mai mare continut de ulei si imbunatatesc foarte mult gustul mancarii prin aroma lor bogata, de nuca. Sosul tahini este bogat in acizi grasi Omega 6 si proteine. Asigura-te ca il adaugi in cos atunci cand comanzi mancare libaneza online.

Lintea este folosita in multe preparate libaneze, avand un aport nutritional semnificativ. Lintea se gateste usor si absoarbe aromele celorlalte ingrediente din reteta, fiind totodata si usor de condimentat. Lintea contine o cantitate mare de fibre, proteine si vitamine B. In plus, este preferata de persoanele ce sunt la dieta deoarece au continut foarte redus de grasimi si putine calorii. (Incearca aperitivul cald Moudardara si vei aprecia mult lintea.)

Restaurantul Mezze are un meniu diversificat conceput pe specificul diferitelor regiuni ale Libanului, ce are la baza traditia si prospetimea. In zona montana a Libanului se consuma mai multe preparate pe baza de carne, cum ar fi miel sau ied, in timp ce zonele de coasta sunt faimoase pentru preparatele cu fructe de mare. Unele feluri de mancare sunt populare in intreaga tara, cum ar fi Tabbouleh, Hummus, Moutabbal si Falafel; ele si-au castigat un renume international si sunt foarte apreciate si de consumatorii din Romania.

Articole recomandate

Dieta dupa Paste: Slabeste 8 kilograme in 7 zile. Meniul complet Dieta dupa Paste: Slabeste 8 kilograme in 7 zile. Meniul complet
Ai acumulat cateva kilograme cu ocazia sarbatorilor pascale si vrei sa scapi cat mai repede de ele? Iata o dieta rapida, care te poate ajuta sa slabesti pana la 8 kilograme in doar 7 zile.  Dieta este una simpla, usor de tinut, si are la baza o supa: Cum se prepara supa: 1 cub concentrat
Vrei sa mananci fara sa te ingrasi? Acestea sunt alimentele de la care NU FACI burta! Vrei sa mananci fara sa te ingrasi? Acestea sunt alimentele de la care NU FACI burta!
Faci parte din acea categorie de oameni care ar vrea sa poata manca fara sa se ingrase? Nu esti singurul! Iata care sunt alimentele pe care sa le mananci fara sa te ingrasi. Nu faci burta de la ele! 1. Mazare dulce (35 calorii) Sunt sarace in calorii insa bogate in fibre si proteina vegetala. 2.
10 sfaturi usor de pus in practica pentru a nu acumula kilograme in perioada Sarbatorile Pascale 10 sfaturi usor de pus in practica pentru a nu acumula kilograme in perioada Sarbatorile Pascale
Mesele de sărbători sunt mereu un prilej de a petrece timp alături de cei dragi și, bineînțeles, de a gusta tot felul de mâncăruri delicioase, dar cu un efect nu tocmai plăcut: kilogramele
Nu vrei sa-ti strici dieta de Paste? Iata o reteta de cozonac delicios si cu (mai) putine calorii Nu vrei sa-ti strici dieta de Paste? Iata o reteta de cozonac delicios si cu (mai) putine calorii
Daca esti la dieta sau ai un stil de viata care nu include excesele alimentare si totusi nu vrei sa renunti la preparatele traditionale de Paste, poti sa incerci variantele lor mai sanatoase. De exemplu, un cozonac vegan, o reteta reinventata de expertii de la Vegis.ro, unde ingredientele
Ce sa mancam in timpul postului si sa fie satios Ce sa mancam in timpul postului si sa fie satios
Postul este o perioadă destul de grea din punct de vedere alimentar pentru cei care vor să-l țină. Postul necesită tărie de caracter, dar și voință. Așadar, vă vom prezenta câteva rețete de post foarte sățioase, gustoase
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda