Skip to article

Mancarea libaneza si beneficiile sale sanatoase

Preparatele libaneze fac parte din bucataria mediteraneeana. Bucataria mediteraneeana include multe ingrediente sanatoase cum ar fi cereale integrale, fructe, legume, amidonoase, peste si fructe de mare proaspete; grasimea animala este folosita foarte putin la gatit. Carnea de pui se regaseste mai mult in retete decat carnea rosie. Retetele libaneze includ cantitati generoase de usturoi si ulei de masline. Uleiul de masline, ierburile aromatice, usturoiul si lamaia sunt aromele cel mai mult folosite in dieta libaneza.

Mancarea libaneza nu este gatita cu unt sau smantana grasa, ci cu ulei vegetal, iar uleiul de masline este folosit cu generozitate in salate. Desi uleiul de masline este si el bogat in grasimi, are un continut crescut de acizi grasi mono-nesaturati ce contribuie la reducerea colesterolului si imbunatatirea sanatatii inimii. Uleiul de masline ajuta, de asemenea, la controlul coagularii sangelui si al nivelului de zahar din sange.

Daca te-ai obisnuit sa comanzi mancare libaneza la tine acasa, ai constatat probabil deja ca felurile de mancare contin legume proaspete, fructe si leguminoase in cantitati mult mai mari decat carne si lactate grase. Nici macar carbohidratii cu mult amidon nu se regasesc in acest tip de bucatarie mediteraneeana. Orezul si lintea sunt mult mai frecvent folosite decat painea alba, pastele fainoase sau cartofii. Aperitivele - denumite mezze - sunt foarte variate (peste 170 de feluri) si mai bine de 50% dintre ele sunt vegetariene sau vegane (de aceea sunt cautate in special in perioadele de Post de peste an).

Mancarea libaneza este extrem de gustoasa si apreciata datorita varietatii de condimente si ierburi proaspete ce sunt incluse in majoritatea retetelor. (Restaurantul libanez Mezze importa aceste ingrediente direct din Liban, iar mancarea este preparata pe loc dupa lansarea comenzii). De exemplu, patrunjelul folosit in salata traditionala Tabbouleh ajuta la digestie si ofera o textura crocanta si aromata. Patrunjelul contine o cantitate mare de antioxidanti si de vitamina K ce joaca un rol important in sanatatea oaselor si a creierului.

Iti place gustul mentolat? Menta este una dintre ierburile aromatice des intalnite in felurile de mancare libaneze. Desi pare ca aceasta planta are rolul de a improspata gustul, ea ajuta foarte mult la digestie, contine mult caroten si vitamina C.

Sosul traditional libanez, Tahini, este facut din seminte de susan; ele sunt semintele cu cel mai mare continut de ulei si imbunatatesc foarte mult gustul mancarii prin aroma lor bogata, de nuca. Sosul tahini este bogat in acizi grasi Omega 6 si proteine. Asigura-te ca il adaugi in cos atunci cand comanzi mancare libaneza online.

Lintea este folosita in multe preparate libaneze, avand un aport nutritional semnificativ. Lintea se gateste usor si absoarbe aromele celorlalte ingrediente din reteta, fiind totodata si usor de condimentat. Lintea contine o cantitate mare de fibre, proteine si vitamine B. In plus, este preferata de persoanele ce sunt la dieta deoarece au continut foarte redus de grasimi si putine calorii. (Incearca aperitivul cald Moudardara si vei aprecia mult lintea.)

Restaurantul Mezze are un meniu diversificat conceput pe specificul diferitelor regiuni ale Libanului, ce are la baza traditia si prospetimea. In zona montana a Libanului se consuma mai multe preparate pe baza de carne, cum ar fi miel sau ied, in timp ce zonele de coasta sunt faimoase pentru preparatele cu fructe de mare. Unele feluri de mancare sunt populare in intreaga tara, cum ar fi Tabbouleh, Hummus, Moutabbal si Falafel; ele si-au castigat un renume international si sunt foarte apreciate si de consumatorii din Romania.

Articole recomandate

Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui
Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe
Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile
Stim cu totii ca zaharul – pe cat e de gustos – pe atat este de periculos pentru sanatate. Zaharul creeaza dependenta, duce la oboseala, schimbari dese de dispozitie. Atunci cand ai mancat ceva  dulce esti vesel si fericit, insa imediat ce ii trece efectul, starea de spirit ti se