Skip to article

Masa de Craciun: 5 mituri despre alimentatie, spulberate de nutritionisti. Afla cum trebuie sa mananci corect!

Masa de Craciun: 5 mituri despre alimentatie, spulberate de nutritionisti. Afla cum trebuie sa mananci corect!
Spune-ne ce obiceiuri alimentare ai si-ti spunem cum stai cu sanatatea! Desi anumite reguli alimentare sunt considerate litera de lege pentru un regim de viata echilibrat, chiar si in domeniul nutritiei se mai strecoara mituri ce ne pot afecta sanatatea.

Si cum Craciunul se apropie cu bucate ademenitoare, iata care sunt miturile pe care le spulbera nutritionistii:

1. Degresat sau fara zahar inseamna fara calorii

Adevarul este ca in cele mai multe cazuri etichetele care afiseaza " Degresat" sau "Fara zahar" sunt doar capcane, deoarece din dorinta de a crea un produs care sa fie in primul rand gustos, producatorii compenseaza lipsa grasimii cu mai mult zahar sau potentiatori de arome si sare, iar zaharul este inlocuit la randul lui cu exces de sodiu, faina sau chiar grasime.

10 alimente pe care le consumi cand esti la dieta si care pot sa te ingrase. Afla care sunt!

Cel mai sigur este testul etichetei, care poate determina daca produsul este intr-adevar sanatos prin verificarea ingredientelor.

2. O alimentatie scazuta in sare este indicata tuturor

Sodiul, pe care il gasim in sarea de bucatarie, este un mineral important pentru organism ce ajuta la buna functionare a sistemului muscular si nervos, astfel ca este recomandat ca acesta sa fie mentinut la un nivel echilibrat.

Mult timp s-a discutat despre efectul negativ al sodiului asupra presiunii arteriale si despre riscul crescut de aparitie a bolilor de inima. Desi este adevarat ca sodiul creste intr-o masura mica tensiunea arteriala, diminuarea cantitatii zilnice de sodiu nu aduce beneficii ci poate creste nivelul trigliceridelor si al colesterolului. Tocmai de aceea, pentru persoanele care nu sufera de tensiune ridicata, nu este indicat sa evite consumul de sare.

Greseli majore pe care le faci in post si care te ingrasa. Afla care sunt alimentele pe care trebuie sa le eviti!

3. Ouale sunt bogate in colesterol si pot provoca boli de inima

Desi au capatat o reputatie proasta din cauza colesterolului care se gaseste in galbenus (aproximativ 211 mg/ou), asta nu inseamna ca ouale trebuie evitate pentru a proteja sanatatea inimii. Este important sa stim ca nivelul ridicat de colesterol este in primul rand consecinta unei diete bogate in acizi grasi saturati si nu a consumului unui singur aliment.

Mai mult, consumul zilnic de oua nu creste semnificativ nivelul de colesterol, iar beneficiile acestuia depasesc cu mult asa-zisele pericole. Din contra, studiile au demonstrat ca mancatul oualelor creste nivelul de colesterol bun HDL.

4. Consumul de carbohidrati afecteaza sanatatea

Carbohidratii sunt o sursa importanta de energie si se impart in doua categorii importante: cei complecsi care aduc beneficii multiple sanatatii (cerealele integrale de secara sau ovaz, nuci, seminte, linte, alune, mazare) si cei simpli, care au fost procesati industrial si si-au pierdut astfel o mare parte din fibre si nutrienti (dulciurile cu zahar si faina alba, junk food).

Dieta care combate cancerul de san. Iata ce alimente ar trebui sa consume femeile care sufera de aceasta boala!

Carbohidratii simpli nu fac altceva decat sa polueze organismul cu toxine, zahar si alte chimicale ce apar in urma procesarii acestora. Asadar, consumul de carbohidrati este benefic pentru sanatate atata timp cat este vorba de cei complecsi.

5. Un pahar de vin rosu pe zi este sanatos

Nu doar vinul rosu este cel care aduce beneficii organismului si in special inimii: berea si alte bauturi alcoolice au acelasi efect, atata timp cat sunt consumate echilibrat.

In general, alcoolul stimuleaza nivelul colesterolului bun HDL, deoarece moleculele acestuia actioneaza asupra trigliceridelor, diminuand astfel riscul de a dezvolta mai tarziu cheaguri de sange ce pot provoca atacuri cerebrale.

Cu toate acestea, nu trebuie sa uitam ca nu este indicat consumul zilnic de alcool si nici depasirea cantitatii de 100 ml la o servire. In caz contrar, efectele negative vor depasi beneficiile acestora.

Articole recomandate

Warrior, dieta Razboinicului. Afla totul despre un regim alimentar care te ajuta sa slabesti in timp record! Warrior, dieta Razboinicului. Afla totul despre un regim alimentar care te ajuta sa slabesti in timp record!
Dieta Warrior implica reantrenarea corpului si a mintii tale. Inventata de un specialist militar israelit, Ori Hofmekler, dieta se bazeaza pe un ciclu alimentar cu doua faze: subalimentare in timpul zilei si supraalimentare in timpul serii/al noptii.Non-restrictiva, aceasta dieta are o rata de
4 alimente de POST cu efect DETOXIFIANT. Afla cum poti sa SLABESTI si sa scapi de TOXINE! 4 alimente de POST cu efect DETOXIFIANT. Afla cum poti sa SLABESTI si sa scapi de TOXINE!
Postul Craciunului este o perioada ideala pentru a scapa de cateva kilograme si pentru o binevenita cura de detoxifiere. Acum este momentul sa ataci acele depozite adipoase care iti tradeaza slabiciunile culinare!Iata care sunt cele mai bune alimente de post cu efect detoxifiant! Sfecla rosieSfecla
Greseli majore pe care le faci in post si care te ingrasa. Afla care sunt alimentele pe care trebuie sa le eviti! Greseli majore pe care le faci in post si care te ingrasa. Afla care sunt alimentele pe care trebuie sa le eviti!
In post, atunci cand renunti la consumul de produse din carne, lapte si oua, tendinta naturala este aceea de a creste nivelul de grasimi in mesele zilnice. Astfel, in loc de a obtine purificarea organismului in timpul postului, exista riscul ingrasarii si suprasolicitarii organismului cu alimente
Ce mancam sanatos in postul Craciunului: Meniul ideal recomandat de Dr. Corina Zugravu Ce mancam sanatos in postul Craciunului: Meniul ideal recomandat de Dr. Corina Zugravu
Ce poate fi mai greu pentru un gurmand decat sa tina postul Craciunului, unul dintre cele mai grele de peste an? Mancarurile delicioase care contin carne, branza sau oua sunt cu desavarsire interzise, preparatele din peste sunt permise doar uneori, iar fructele si legumele nu se mai gasesc cu