Skip to article

Produsele de post, un pericol pentru sanatatea ta. Iata ce trebuie sa eviti cu orice pret in hipermarket!

Produsele de post, un pericol pentru sanatatea ta. Iata ce trebuie sa eviti cu orice pret in hipermarket!
In zilele noastre pare atat de simplu sa tii post. Este suficient sa arunci o privire in hipermarket si gasesti raioane intregi cu produse de post, apetisante de-ti lasa gura apa.

Totusi, oricat de favorabila ar fi perioada postului pentru organism, daca te hranesti cu astfel de alimente, iti vei pune sanatatea in pericol.

Coloranti chimici, substante de ingrosare si diversi alti aditivi sunt doar cateva dintre pericolele ce te pandesc din spatele ambalajului frumos colorat.

Iata ce produse trebuie sa eviti cu orice pret in hipermarket:

Unele preparate din soia

Soia este unul dintre cele mai consumate alimente in timpul postului, dar nu toate produsele din soia sunt benefice pentru organism. Pateul, parizerul, crenvurstii, cascavalul si salamul din soia nu sunt produse recomandate nici in timpul postului, nici in afara lui, deoarece contin o cantitate mare de aditivi alimentari. E-urile sunt folosite pentru ca produsul finit sa imite cat mai bine alimentul original atat la consistenta, cat si la culoare si gust.

Dintre toate produsele din soia, cele mai sanatoase sunt branza tofu si laptele de soia.

Daca vrei totusi sa iti potolesti foamea cu un pate, iata o varianta sanatoasa: prepara-l singura, acasa, din linte.

Postul Craciunului: 5 beneficii uimitoare pentru sanatatea ta daca renunti la carne si lactate

Produsele cu E-uri

Produsele de post iti pacalesc papilele gustative si te fac sa crezi ca ceea ce mananci este sanatos, dar de fapt nu fac altceva decat sa iti otraveasca organismul.

Inainte de a cumpara orice produs alimentar, citeste cu atentie eticheta. Evita produsele de post care contin glutamat monosodic (E621), polifosfati (E425) si coloranti chimici de sinteza. Conservantii, care pe etichete sunt trecuti sub denumirea de benzoati (E211, E212 si E213) sunt la fel de nocivi precum toate celelalte E-uri care intra in compozitia produselor de post.

Nu este indicat sa consumi nici produse de post care contin E320 (BHA) sau caramel (E150).

Produsele de post in care se ascund ingrediente "de dulce"

Unele produse de post pe care le gasesti in magazine nu sunt chiar ceea ce par a fi.

Daca pe eticheta produselor de post gasesti ingrediente precum cazeina si carminul, inseamna ca ti se vinde un produs fals, intrucat cazeina este o proteina din lapte, care ajuta la coagularea acestuia, iar carminul (E120) este un colorant obtinut dintr-o insecta.

Evita sa cumperi produse de post pe eticheta carora apar aceste ingrediente sau substante precum zer sau praf de zer.

Mananca sanatos in Postul Craciunului: 8 surse bogate in proteine de care ai nevoie

Alternative sanatoase

Daca tii la sanatatea ta, inlocuieste produsele procesate cu legume si fructe proaspete. Ciupercile sunt o minune de care te poti folosi pe perioada posturilor de peste an. Nu contin grasimi si au un numar redus de calorii, ceea ce inseamna ca te ajuta sa-ti mentii greutatea.

De asemenea, fasolea, nautul, lintea, mazarea sunt alternative sanatoase si gustoase ale produselor de post pe care le gasesti in magazine. Pentru gustarile din timpul zilei alege seminte, nuci, migdale, alune sau caju.

Articole recomandate

Retete pentru Postul Craciunului: Supe delicioase care te incalzesc. Incearca-le! Retete pentru Postul Craciunului: Supe delicioase care te incalzesc. Incearca-le!
Postul Craciunului este o perioada binevenita in care poti redescoperi noi alimente si iti poti diversifica alimentatia. O supa calda va fi o binecuvantare pentru oricine iar postul va fi atat de usor de tinut! Iata cateva retete pe care iti recomandam sa le incerci! Supa crema de linte rosieO supa
Postul Craciunului: Cum sa slabesti sanatos si fara efort, pentru o silueta de vis de Sarbatori Postul Craciunului: Cum sa slabesti sanatos si fara efort, pentru o silueta de vis de Sarbatori
Iarna, invariabil ne ingrasam si dam vina, ca de obicei, pe mancarurile traditionale de sarbatori, bogate in sare si calorii, dar si pe lipsa activitatii fizice.Totusi, pana la sarbatori poti slabi foarte usor, cu un meniu de post, daca tii cont de urmatoarele sfaturi: Adauga ardei iute Ardeiul
Mananca sanatos in Postul Craciunului: 8 surse bogate in proteine de care ai nevoie Mananca sanatos in Postul Craciunului: 8 surse bogate in proteine de care ai nevoie
In perioada postului, meniul zilnic este lipsit in totalitate de proteine animale, insa acest lucru nu inseamna ca nu putem beneficia de proteinele necesare unei sanatatii de fier.Ai mai jos o lista cu alimente bogate de proteine pe care le poti consuma in Postul Craciunului: 1. Legumele verziStiai
Postul Craciunului: Ce mananci ca sa nu te ingrasi. Reguli simple care au grija de silueta ta! Postul Craciunului: Ce mananci ca sa nu te ingrasi. Reguli simple care au grija de silueta ta!
Este cunoscut faptul ca in timpul postului, foarte multe persoane se ingrasa. Daca nu vrei sa constati inainte de Sarbatori ca ai luat in greutate, afla ce trebuie sa mananci in Postul Craciunului ca sa nu te ingrasi.Cum te poti ingrasa in timpul Postului Craciunului?Cand nu mai consumi produse din
Postul Craciunului: 5 beneficii uimitoare pentru sanatatea ta daca renunti la carne si lactate Postul Craciunului: 5 beneficii uimitoare pentru sanatatea ta daca renunti la carne si lactate
Desi este o perioada de restrictii alimentare, Postul Craciunului poate fi o binecuvantare pentru sanatatea ta. Aportul caloric redus, insotit de o cantitate mai mare de legume si fructe au numeroase avantaje pentru sanatatea noastra.Scaderea nivelului colesterolului "rau"In postul Craciunului,
Postul Craciunului: Alimente bogate in calciu, in afara de lactate. Cu ce poti sa inlocuiesti laptele! Postul Craciunului: Alimente bogate in calciu, in afara de lactate. Cu ce poti sa inlocuiesti laptele!
In Postul Craciunului, cei care vor sa respecte traditiile trebuie sa renunte nu numai la carne ci si la produsele lactate. Insa, foarte multe persoane se gandesc ca daca vor tine post, nu vor mai asigura necesarul de calciu organismului.De altfel, este cunoscuta importanta calciului in organism,