Skip to article

Sanatatea in timpul iernii, intre mituri si adevaruri. Afla cum iti este afectat organismul in zilele geroase!

Sanatatea in timpul iernii, intre mituri si adevaruri. Afla cum iti este afectat organismul in zilele geroase!
Fara indoiala, iarna si-a castigat reputatia ca fiind "Sezonul gripei si racelilor", astfel ca multi dintre noi suntem, inevitabil, mult mai preocupati de sanatate in anotimpul rece.

Totusi, grija excesiva pe care o avem in sezonul rece a dus la aparitia unor mituri care pot chiar avea efect de bumerang asupra starii de sanatate.

Sistemul imunitar este intr-adevar mai expus in aceasta perioada, asa ca in sezonul rece este recomandata protectia suplimentara a organismului si intarirea sistemului de aparare.

Iata care sunt miturile care circula in sezonul rece:

1. Aerul rece te imbolnaveste

Desi este cunoscuta sub denumirea de "raceala", aceasta afectiune nu este declansata de aerul rece si temperaturile scazute.

"Dimpotriva, numarul celulelor responsabile cu combaterea infectiilor creste atunci cand iesim afara iar simpla stare de a-ti fi frig nu are legatura cu raceala. De regula, bolile precum gripa si raceala sunt provocate de virusuri sau bacterii, care au o rata de raspandire mai mare la temperaturi de peste 30 de grade Celsius, astfel ca sunt mult mai usor transmise prin contact intr-un cadru restrans", explica Specialistul Ropharma, Dr. Imunolog Tania Bejan.

Bauturi calde care te energizeaza si te ajuta sa scapi de kilogramele in plus. Perfecte in zile geroase!

2. Alergiile dispar in sezonul rece

Desi simptomele alergiilor sezoniere precum febra fanului sau cele cauzate de polen se amelioreaza, exista un revers al medaliei: alergiile de interior se agraveaza in sezonul rece. Acestea sunt cauzate de praf, mucegai si aerul mai incarcat, corelate in special cu faptul ca in timpul iernii camerele nu sunt atat de des aerisite ca in sezonul cald.

3. Nu trebuie sa facem sport iarna, afara

Daca ati decis sa amanati exercitiile fizice sau jogging-ul pana la primavara, este momentul sa va razganditi!

"Exercitiile fizice la temperaturi scazute, bineinteles cu echipamentul corespunzator, sunt o modalitate mult mai eficienta de a face sport, deoarece genereaza arderi calorice mai intense decat cele realizate la temperaturi confortabile trupului uman, la aproximativ 20 de grade Celsius. In plus, datorita faptului ca exercitiile presupun un efort mai mare, inseamna si ca nivelul endorfinelor va creste mai mult, imbunatatind astfel si starea de spirit" , recomanda Specialistul Ropharma, Dr. Tania Bejan.


Cinci greseli pe care le facem zi de zi si care agraveaza raceala si gripa. Afla ce te imbolnaveste!

4. Nu avem nevoie de protectie solara in timpul iernii

Desi cazurile de arsuri solare in timpul iernii sunt foarte rare, actiunea razelor soarelui poate fi la fel de nociva, in special pentru piele. Mai mult, din cauza faptului ca zapada reflecta 80% din razele UV, celulele epidermei sunt mult mai afectate. Asadar, cremele de protectie solara nu trebuie sa lipseasca nici in timpul iernii.

5. Avem nevoie de mai mult somn in timpul iernii

Din cauza diminuarii luminii soarelui, prelungirea noptilor si scurtarea zilelor, in sezonul rece ne simtim mai somnorosi si chiar ne trezim mai greu dimineata. Cu toate acestea, ceea ce resimte organismul nu este nevoia fizica de mai mult somn, ci mai degraba dorinta psihologica de a ramane intr-un loc confortabil cu temperatura constanta.

6. Temperaturile scazute determina caderea parului Studiile arata ca femeile se confrunta in general cu pierderea parului in timpul verii, iar in timpul iernii problema se manifesta preponderent la nivelul scalpului. Acesta devine mai uscat si iritat din cauza temperaturilor scazute si caciulilor, iar un scalp cu probleme inevitabil va afecta si modul in care parul creste: mai casant si fragil. Asadar, mancarimile sau cojitele ce pot aparea la nivelul scalpului in timpul iernii sunt un semn ca aveti nevoie de protectie suplimentara si este recomandat sa folositi un sampon protector si hidratant pentru scalp , explica Specialistul Ropharma, Dr. Imunolog Tania Bejan. 5 vitamine si suplimente de care au nevoie femeile. Afla care sunt acestea si cat de importante sunt pentru sanatatea ta!">

6. Temperaturile scazute determina caderea parului

"Studiile arata ca femeile se confrunta in general cu pierderea parului in timpul verii, iar in timpul iernii problema se manifesta preponderent la nivelul scalpului. Acesta devine mai uscat si iritat din cauza temperaturilor scazute si caciulilor, iar un scalp cu probleme inevitabil va afecta si modul in care parul creste: mai casant si fragil. Asadar, mancarimile sau cojitele ce pot aparea la nivelul scalpului in timpul iernii sunt un semn ca aveti nevoie de protectie suplimentara si este recomandat sa folositi un sampon protector si hidratant pentru scalp" , explica Specialistul Ropharma, Dr. Imunolog Tania Bejan.

5 vitamine si suplimente de care au nevoie femeile. Afla care sunt acestea si cat de importante sunt pentru sanatatea ta!

7. Daca esti racit sau ai gripa, ia antibiotice

Cum atat gripa cat si raceala sunt cauzate de virusuri, si nu de bacterii, tratamentul cu antibiotice este inutil. Doctorul poate prescrie totusi antibiotice in cazul in care pacientul dezvolta o complicatie de natura bacteriana precum sinuzita, otita, bronsita ori pneumonie.

Tratamentele pentru raceala si gripa urmaresc ameliorarea simptomelor mai degraba decat distrugerea virusului. Acestea sunt recomandate imediat ce se observa instalarea bolii. In cazul racelii, consultati medicul daca simptomele severe dureaza mai mult de 10 zile, daca prezentati dureri la nivelul urechilor si a sinusurilor, aveti febra ridicata. Pentru gripa, apelati la medic. Acesta va decide care este tratamentul adecvat pentru complicatiile aparute.

Articole recomandate

Semintele de chia. 10 BENEFICII surprinzatoare pentru sanatatea si silueta ta Semintele de chia. 10 BENEFICII surprinzatoare pentru sanatatea si silueta ta
Semintele de chia fac adevarate miracole pentru sanatate, nu intamplator sunt atat de laudate de catre medicii dieteticieni din intreaga lume. Efectele lor benefice asupra organismului variaza de la echilibrarea apetitului pana la imbunatatirea activitatii sistemului imunitar.Iata care sunt doar
CATINA, medicamentul natural care are grija de SANATATEA si FRUMUSETEA ta. 7 beneficii de care nu stiai CATINA, medicamentul natural care are grija de SANATATEA si FRUMUSETEA ta. 7 beneficii de care nu stiai
Medicament natural, regasit in flora romaneasca si folosit de peste 2.000 de ani in medicina traditionala chineza, catina este considerata o sursa miraculoasa de antioxidanti si vitamine necesare organismului.Iata care sunt beneficiile catinii, supranumita si "ginsengul romanesc": Trateaza
Riscuri la care te expui atunci cand bei prea multe sucuri dietetice. Afla cum iti pot afecta sanatatea! Riscuri la care te expui atunci cand bei prea multe sucuri dietetice. Afla cum iti pot afecta sanatatea!
Sucurile dietetice sunt preferatele multor persoane, in special pentru faptul ca nu contin zahar si ajuta la slabire. Cu toate acestea, oamenii de stiinta cred ca efectul acestor bauturi este total opus celui asteptat. Sara Bleich, profesor la Johns Hopkins School of Public Health, a efectuat un
HOROSCOP 2015: Afla cum stai cu sanatatea in noul an, in functie de zodia ta! HOROSCOP 2015: Afla cum stai cu sanatatea in noul an, in functie de zodia ta!
2015 aduce foarte multe schimbari, poate fi o rampa de lansare pentru unii nativi, in timp ce pentru altii poate fi un nou inceput in ce priveste cariera sau viata amoroasa. Totodata, sanatatea anumitor nativi va avea si ea de suferit, insa cei mai multi dintre ei se vor simti mai bine in noul an.
5 rezolutii pentru silueta si sanatatea ta in anul 2015. Afla ce ai de facut! 5 rezolutii pentru silueta si sanatatea ta in anul 2015. Afla ce ai de facut!
Inceputul de an este un bun prilej pentru a te gandi la sanatatea si silueta ta si pentru stabili un set de reguli legate de obiceiurile alimentare si stilul tau de viata. Si pentru ca suntem la inceput de an, ti-am pregatit 5 rezolutii pe care sa le adopti in anul 2015 daca vrei sa ai o silueta