Skip to article

Slabeste fara efort: 7 lucruri pe care trebuie sa le stii despre dieta de 500 de calorii!

Slabeste fara efort: 7 lucruri pe care trebuie sa le stii despre dieta de 500 de calorii!
Dieta de 500 de calorii reprezinta versiunea drastica a unui regim alimentar deja draconic, ce presupune consumul a 800 de calorii pe zi. Aceasta dieta este recomandata doar persoanelor obeze care au incercat in prealabil alte metode de slabit care nu au dat rezultate. Inainte de a o incerca, este important sa iei in considerare cel putin 7 aspecte.

1. Nu urma dieta fara supraveghere

Fiind vorba despre un regim alimentar extrem de restrictiv, este esential sa nu urmezi dieta de 500 de calorii fara a beneficia de supraveghere medicala. Un medic nutritionist iti poate recomanda aceasta dieta, in conditiile in care greutatea ta actuala iti pune intr-un real pericol viata, dar numai dupa ce a luat in calcul toate riscurile pentru sanatate la care te supune un asemenea regim alimentar.

In cazul in care medicul tau curant nu ti-a recomandat dieta de 500 de calorii, evita sa o incepi.

2. Tine dieta doar in anumite zile

Poti tine dieta de 500 de calorii ca parte a unui alt regim alimentar, precum dieta 5:2. Aceasta presupune sa adopti un regim alimentar mediteranean timp de 5 zile pe saptamana, iar 2 zile pe saptamana (niciodata consecutive) sa te limitezi la un consum de doar 500 de calorii.

3. Cat inseamna 500 de calorii?

Ca sa iti faci o idee despre cat inseamna 500 de calorii, gandeste-te la continutul caloric al unor alimente comune: doua felii de pizza, doua pulpe de pui medii, un hamburger Big Mac sau cinci banane medii.

Dieta cu prune: Scapa de 7 kilograme in 7 zile, fara efort!

4. Atentie la alimentele pe care le alegi

Doar pentru ca ai voie doar 500 de calorii nu inseamna ca ar trebui sa consumi numai alimente de tipul unei felii mici de tort de ciocolata si al unui pahar de lapte (adunate, cele doua iti furnizeaza aproximatv 500 de calorii), ci sa mananci mai degraba legume si fructe, bogate in nutrienti, dar sarace in calorii.

5. Atentie la potentialele deficiente

In corelatie cu punctul anterior, este important sa ai o alimentatie cat mai variata - chiar daca ii oferi organismului doar un aport de 500 de calorii - pentru a evita carentele de minerale si vitamine. Aceasta recomandare este cu atat mai importanta, cu cat majoritatea oamenilor nu isi indeplinesc nevoile nutritive cand tin diete sub 1200 de calorii pe zi.

Aceasta situatie poate avea un impact sever asupra sanatatii: carenta de zinc, de pilda, duce la caderea parului si fragilizarea unghiilor, deficienta de fier la anemie, cea de vitamina D creste riscul de osteoporoza etc.

Asadar, atunci cand alegi alimentele pentru dieta de 500 de calorii, gandeste-te si la valoarea lor nutritiva, nu doar la aportul lor caloric!

Dieta cu pere topeste kilogramele in plus si te apara de boli. Afla meniul complet!

6. Muschii tai au de suferit

Un alt risc pe care il implica dieta de 500 de calorii se refera la pierderea de masa musculara. Ce se intampla: in momentul in care organismul nu mai are rezerve de tesut adipos, metabolismul incepe sa arda tesut muscular sanatos.

Problema este cu atat mai grava, cu cat, initial, pierderea de masa musculara ia forma clasicei scaderi in greutate. Insa, pe termen lung, acest fenomen duce la scaderea fortei musculare si la probleme asociate, cu impact potential sever.

7. Metabolismul iti incetineste

Privatiunile calorice perpetuate de-a lungul unor perioade mari de timp iti vor afecta, inevitabil, metabolismul, incetinindu-l considerabil. Fenomenul devine important cand incerci sa iti mentii greutatea actuala si constati ca ai nevoie de un aport caloric mult mai mic decat cel anticipat, pentru a evita sa acumulezi din nou kilograme.

Articole recomandate

Dieta de toamna: Ce trebuie sa mananci in fiecare zi pentru un par frumos si sanatos! Dieta de toamna: Ce trebuie sa mananci in fiecare zi pentru un par frumos si sanatos!
Ca si pielea, parul nostru are nevoie de ingrijire corespunzatoare si trebuie hranit din interior pentru a fi sanatos si a arata intotdeauna bine. Asadar, chiar daca produsele cosmetice pe care le folosesti promit efecte miraculoase, o dieta echilibrata, care sa includa nutrientii necesari, este
14 motive pentru care nu slabesti, chiar daca faci sport si esti la dieta. Afla unde gresesti! 14 motive pentru care nu slabesti, chiar daca faci sport si esti la dieta. Afla unde gresesti!
Mananci sanatos si faci sport si totusi kilogramele par sa se tina scai de tine? Afla ca s-ar putea sa comiti o serie de greseli care te tin departe de silueta mult visata:1. Bei putina apaPe langa faptul ca te mentine hidratata, apa te ajuta si sa slabesti! Alege sa bei apa inaintea meselor
Povesti adevarate: Ce schimbari au facut in dieta 5 femei care au slabit peste 25 kg Povesti adevarate: Ce schimbari au facut in dieta 5 femei care au slabit peste 25 kg
Ti-ai propus sa slabesti mult, dar decizia iti da dureri de cap? Este firesc sa nu stii de unde sa incepi, mai ales atunci cand numarul kilogramelor de care vrei sa scapi este departe de a fi mic. Ei bine, iti dezvaluim noi in continuare secretele la care au apelat cinci femei pentru a slabi peste
Dieta greceasca. Adopta un stil de viata mediteranean pentru o silueta perfecta si o sanatate de fier! Dieta greceasca. Adopta un stil de viata mediteranean pentru o silueta perfecta si o sanatate de fier!
Dieta greceasca sau dieta mediteraneana este un regim alimentar excelent daca vrei sa eviti bolile cardiovasculare, obezitatea, maladia Alzheimer si cancerul. Extrem de sanatoasa si de gustoasa deopotriva, dieta greceasca te invita sa te bucuri de deliciile pe care le savureaza zi de zi popoarele
Dieta pentru persoane sedentare: Slabesti 5 kg intr-o saptamana, cu ajutorul fibrelor! Dieta pentru persoane sedentare: Slabesti 5 kg intr-o saptamana, cu ajutorul fibrelor!
Prezenta fibrelor in alimentatie este indispensabila pentru asigurarea unui tranzit intestinal corect, pentru mentinerea siluetei si mai ales pentru sanatate. De cate feluri sunt fibreleExista fibre insolubile sau fibrele brute, adica 50% dintre fibrele pe care ni le pun la dispozitie vegetalele.