Skip to article

Uita de celulita! 5 exercitii simple si eficiente pe care le poti face acasa

Uita de celulita! 5 exercitii simple si eficiente pe care le poti face acasa
Pregateste-ti silueta pentru sezonul cald cu aceste exercitii simple si distractive care te scapa de celulita.

Cea mai buna metoda de a tine celulita la distanta este printr-o dieta sanatoasa si un stil de viata activ. Ca sa scapam de celulita, antrenorii de fitness ne sfatuiesc sa ne tonifiem muschii prin exercitii de forta, iar apoi sa incepem treptat sa introducem elemente de cardio pentru a "arde" grasimea.

Top 10 alimente care te ajuta sa scapi de celulita. Afla ce nu trebuie sa-ti lipseasca din meniul zilnic!

Asa ca, deschide fereastra, pune niste muzica ritmata si pune-te pe treaba cu aceste exercitii simple, dar eficiente contra celulitei.

Genuflexiuni

Nu te gandi la genuflexiunile pe care le faceai la ora de educatie fizica. Genuflexiunile executate corect lucreaza intens muschii picioarelor si ai feselor, zonele preferate ale celulitei.

Genuflexiuni cu picioarele la nivelul umerilor

Stai cu picioarele departate pana la nivelul umerilor, cu varfurile usor indreptate spre exterior. Pentru o tinuta corecta, tine-ti mainile la ceafa, spatele arcuit, abdomenul incordat si posteriorul iesit in afara.

Incepe cu serii de cate 20, cu o mica pauza intre ele, alternand ritmul de executare: la inceput lent, pana te obisnuiesti cu miscarea si apoi mai rapid. Incearca ca pe masura ce avansezi, sa-ti flexezi genunchii din ce in ce mai mult, fara a ridica insa calcaiele de pe sol.

Genuflexiuni cu picioarele departate

Similare celor anterioare, insa ceva mai solicitante, mai ales pentru picioare.

Genuflexiuni statice

Dupa cum spune si numele, acest exercitiu presupune sa te asezi in pozitia de genuflexiune, ca si cum ai sta pe un scaun imaginar si sa ramai acolo. Creste treptat durata, de la 10 secunde pana la cateva minute. Ca sa-ti fie mai usor, cronometreaza-te, insa nu te uita la ceas in timpul asta; incearca sa te gandesti la orice altceva, numai la cat de tare te dor picioarele, nu.

Genuflexiuni cu saritura

In loc sa te ridici normal din genuflexiune, faci o mica saritura in sus, cu picioarele intinse, aterizand pe sol tot cu genunchii flexati. Alterneaza sariturile cu genunchii apropiati si cu ei departati.

"Scandura"

Scandura frontala

Pentru exercitiul asta, vei avea nevoie de un covoras, salteluta sau pur si simplu un loc liber pe podea. Aseaza-te cu fata inspre sol, in pozitie de flotare, doar ca in loc sa te sprijini in palme, te vei sprijini pe antebrate. Incordeaza-ti abdomenul si fesele, incearca sa-ti mentii corpul paralel cu solul (nu iti lasa bazinul sa coboare si nici posteriorul sa se ridice), imitand forma unei scanduri si ramai acolo cel putin 30 de secunde.

5 obiceiuri din viata de zi cu zi care duc la aparitia celulitei. Renunta la ele!

Dupa ce incepi sa te obisnuiesti, poti adauga variatiuni. De exemplu, pune-ti o bucata de hartie sub varfurile picioarelor (sau ceva care sa favorizeze alunecarea) si din pozitia de scandura, adu-ti genunchii la piept, apoi intinde-i la loc. Incepe cu un ritm lent, pana prinzi miscarea si apoi incearca sa grabesti pasul, mentinandu-ti in continuare corpul paralel cu solul.

Scandura laterala

Similara celei frontale, doar ca de data asta te asezi pe o parte si te sprijini pe antebrat, care trebuie sa fie perpendicular pe "scandura" pe care o mimezi, in timp ce mana libera poate sa stea unde vrei tu, dar nu pe sol. Incearca sa te mentii cat mai dreapta, fara sa te lasi pe fata sau sa-ti lasi bazinul sa coboare prea aproape de sol. Alterneaza partile, executand exercitiul si pe partea dreapta si pe partea stanga.

Ca variatiune, din pozitia de scandura laterala, ridica-ti usor bazinul, ca si cum ar fi tras in sus de o franghie imaginara. Fa cate 20-30 de repetari, dar fii mereu atenta sa te mentii pe o parte, facand ridicarile din sold, nu din posterior.

Extensii

Exercitul acesta simpatic se mai numeste si "broscuta" sau "scoica" si are un efect fantastic asupra feselor si a spatelui. Poti face exercitiul asta oriunde, inclusiv in pat, daca duci lipsa de spatiu. Tot ce trebuie sa faci este sa te asezi pe burta, cu picioarele si mainile departate, iar apoi sa incerci sa le ridici cat mai mult in aer, sprijinindu-te doar pe torace si bazin. Repeta de 20 de ori, iar apoi mentine pozitia timp de cel putin 30 de secunde.

Ce nu stiai despre celulita: 5 fenomene din corpul tau care o agraveaza

Abdomene

Abdomenele clasice, cu care esti obisnuita, in care stai cu picioarele intinse, lipite de sol si te ridici la un unghi de 90s, sau chiar mai mult, sunt, de fapt, aproape inutile. Nu iti solicita indeajuns muschii.

Avantajul abdomenelor este ca le poti varia in fel si chip. Incepe prin a te intinde pe sol (preferabil pe un covoras sau salteluta de sport, ca sa-ti protejezi coloana), cu genunchii usor indoiti si ridica-ti trunchiul, insa fara a ajunge sa iti atingi genunchii cu pieptul. Opreste-te undeva la jumatate pentru inceput, urmand ca pe masura ce te obisnuiesti, sa te ridici din ce in ce mai putin de la sol; in felul asta, muschii raman incordati mai mult timp si sunt lucrati mai eficient.

O alta varianta este sa te asezi in fund, cu genunchii usor indoiti si cu spatele drept si tinand bratele pe piept sau indoite, sa iti rotesti trunchiul intr-o parte si in alta, ca si cum ai incerca sa-l "insurubezi". Dupa ce ai prins miscarea, lasa-te, treptat, din ce in ce mai pe spate, continuand miscarea de rotatie. Avantajul acestei variatiuni este ca iti lucreaza si muschii oblici, subtiindu-ti talia.

Tip: Cu toate ca instictul tau e pe dos, incearca sa expiri energic atunci cand te incordezi si sa inspiri atunci cand te relaxezi.

Fandari

Incepe cu fandarile clasice, cu piciorul din fata indoit la 90s si cu cel din spate drept, alternand de pe un picior pe altul si incercand de fiecare data sa te apropii cat mai mult de sol. Dupa cateva repetari, treci la fandarile cu genunchii indoiti, unde miscarea este aceeasi, doar ca si piciorul din spate este indoit la 90s. Apropie-te cat mai mult de sol cu genunchiul din spate, fara insa sa te sprijini pe el. Pe masura ce avansezi, incearca sa faci tranzitiile intre un picior si celalalt din ce in ce mai rapid, pana cand ajungi sa schimbi picioarele prin saritura.

Daca te-ai decis sa ii spui "adio" celulitei, trebuie sa dai dovada de rabdare si perseverenta Nu te da batuta cand te simti obosita sau te dor muschii, in timp te vei obisnui cu efortul si va incepe sa-ti placa. De asemenea, ai grija sa te hidratezi corespunzator cand faci efort fizic si sa nu te suprasoliciti din dorinta de a obtine rezultate mai rapide.

Alte articole despre
celulitaexercitii celulita

Articole recomandate

5 obiceiuri din viata de zi cu zi care duc la aparitia celulitei. Renunta la ele! 5 obiceiuri din viata de zi cu zi care duc la aparitia celulitei. Renunta la ele!
Celulita ne sperie, nu doar pentru ca nu mai aratam bine in costum de baie, dar mai ales pentru ca pare sa fie o belea care ne urmareste indiferent ce facem. E adevarat ca mai toate femeile sufera de celulita si ca putine sunt cele care nu au aceasta problema, insa sunt cateva obiceiuri pe care le
Celulita, dusmanul numarul unu al tuturor femeilor. Afla ce este ea de fapt si cum apare Celulita, dusmanul numarul unu al tuturor femeilor. Afla ce este ea de fapt si cum apare
Orice femeie se infioara cand aude cuvantul "celulita", acest bau-bau al sezonului cald. Nu incape indoiala ca celulita e un factor de frustrare si nemultumire pentru femeile care isi pun deoparte bikinii si fustele scurte cand observa acel aspect de "coaja de portocala". Dar in loc sa ne panicam,
Tu ce stii despre celulita? 5 dintre cele mai ridicole mituri despre "coaja de portocala" Tu ce stii despre celulita? 5 dintre cele mai ridicole mituri despre "coaja de portocala"
Celulita isi pune amprenta asupra noastra, nu doar prin acele "gropite" inestetice, ci si prin informatiile false, pe care le auzim zi de zi, despre ea. Daca ai ajuns in acel punct in care vrei sa scapi de celulita, dar nu mai stii ce anume sa crezi si ce nu, atunci trebuie sa citesti 5 mituri
Vrei sa scapi de celulita? 5 alimente care nu au ce cauta in dieta ta Vrei sa scapi de celulita? 5 alimente care nu au ce cauta in dieta ta
Nu e nicio indoiala: esti ceea ce mananci. Tot ce ajunge in corpul tau il afecteaza cumva, in bine sau in rau. De aceea, mai ales cand celulita iti da batai de cap, trebuie sa stii ce sa mananci, dar mai ales ce sa NU mananci.Corpul nostru este oglinda stilului nostru de viata; el reflecta toate
Ce nu stiai despre celulita: 5 fenomene din corpul tau care o agraveaza Ce nu stiai despre celulita: 5 fenomene din corpul tau care o agraveaza
Despre celulita stii foarte multe, de la cauze, obiceiuri care o agraveaza si pana la exercitii si diete care te scapa de ea. Insa, ce nu stiai este ca nu doar lipsa miscarii si alimentatia nesanatoasa o agraveaza, ci si anumite "fenomene" din organismul tau.Celulita nu tine doar de partea
Top 10 alimente care te ajuta sa scapi de celulita. Afla ce nu trebuie sa-ti lipseasca din meniul zilnic! Top 10 alimente care te ajuta sa scapi de celulita. Afla ce nu trebuie sa-ti lipseasca din meniul zilnic!
Cu sezonul costumelor de baie batand la usa, nu mai stim ce si cum sa facem sa aratam cat mai bine, iar cel mai mare dusman al nostru este celulita.Nesuferitul aspect de coaja de portocala ne face sa ne gandim cu teama la zilele cand ne vom duce la plaja sau cand vom vrea sa purtam o fusta mai