Skip to article

`Igiena acasa si la scoala` premiaza scolile castigatoare

`Igiena acasa si la scoala` premiaza scolile castigatoare
Domestos, marca internationala a companiei Unilever, in parteneriat cu Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului (MECTS), premiaza cele mai bune rezultate obtinute de scolile participante in etapa nationala a proiectului "Igiena acasa si la scoala".

Astfel:

Premiul pentru cel mai bun scenariu ajunge la Scoala Nicolae Simache din Ploiesti, care castiga -pentru copiii participanti si profesorii coordonatori- o saptamana la Atelierul de Creatie Arted, din Durau. Pe durata programului de dezvoltare creativa, copiii vor lucra sub indrumarea unui coordonator teatral pe scenariul creat chiar de ei, urmand ca la final sa puna in scena piesa propusa, cu decoruri si costume lucrate manual in cadrul atelierelor.

Premiul intai pentru cea mai buna campanie de igiena ajunge la Scoala Octavian Goga din Satu Mare. Premiul oferit scolii consta intr-o imprimanta multifunctionala HP, iar locul doi revine Scolii nr. 25 din Brasov, copiii participanti castigand pentru scoala un Notebook Toshiba.

In campania educationala "Igiena acasa si la scoala", desfasurata in 15 judete din tara, au fost implicate 330 de scoli si 200 de gradinite, insumand peste 33.000 de copii si peste 20.000 de parinti.
Punctajele obtinute de scolile participante au fost foarte stranse, materialele fiind extrem de bine realizate dand dovada de multa dedicatie, creativitate si implicare din partea copiilor, profesorilor si parintilor. Pe langa punctajele oferite de Unilever si de reprezentantii MECTS pentru fiecare criteriu de jurizare, campaniile si scenariile dezvoltate de copii au beneficiat si de votul publicului.

In doar o saptamana, campania "Igiena acasa si la scoala" a obtinut peste 250.000 de voturi din toata tara, iar platforma online a campaniei www.zeromicrobi.ro a fost accesata de mai bine de 130.000 de ori. Initiativei de a promova campania s-au alaturat reprezentantii presei, bloggeri, precum si profesori si copii din toata tara.

"Ne bucura faptul ca, din ce in ce mai mult, societatea civila este alaturi de noi in oferirea de oportunitati elevilor pentru a-si valorifica, in mod creativ, cunostintele, abilitatile, aptitudinile si talentul, pentru propria lor dezvoltare personala. Campania "Igiena acasa si la scoala" realizata de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului in parteneriat cu UNILEVER reprezinta un exemplu de colaborare in beneficiul copiilor. Suntem convinsi ca unul dintre elementele definitorii care au asigurat succesul campaniei a fost diversitatea formelor de exprimare artistica in abordarea unei teme generoase", spune doamna Tania Mihaela Sandu, Director Directia Generala Invatare pe tot Parcursul Vietii si Programe, M.E.C.T.S.

Proiectul "Igiena acasa si la scoala" (www.zeromicrobi.ro) a avut la baza o serie de activitati dedicate copiilor din ciclul prescolar (gradinite), celor din ciclul primar (clasele I-IV), cadrelor didactice si parintilor. In urma feedback-ului obtinut din programul pilot desfasurat in primavara anului 2010, etapa nationala a proiectului a fost lansata intr-o formula imbunatatita, construita pe 3 piloni: concursul scolar de campanii de igiena, concursul de scenarii si jocul interactiv Germ Killer.

"Am avut deosebita placere sa jurizam campaniile dezvoltate de copii si atunci am inteles ca cele mai importante aspecte ale acestei initiative au fost, inainte de toate, dedicatia si bucuria cu care acestia au participat. Domeniul educatiei este, asa cum spuneau si profesorii, unul in care se lucreaza cu suflete, iar misiunea pe care ne-am asumat-o inca de la inceputul proiectului a fost una educativa, de a ajunge la copii prin metode creative si inovative, si de a le starni interesul pentru igiena si dezinfectie, doua subiecte ce reprezinta o mare provocare. Ne bucuram sa aflam ca impreuna cu partenerii nostri, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, reusim sa ducem aceasta misiune cat mai aproape de ceea ce au nevoie copiii", spune Diana Stan, SBM House Hold Cleaners la Unilever South Central Europe.

Judetele in care s-a desfasurat campania educationala "Igiena acasa si la scoala", editia 2010-2011 au fost: Bucuresti, Iasi, Cluj, Brasov, Timis, Botosani, Tulcea, Prahova, Olt, Bistrita-Nasaud, Constanta, Buzau, Valcea, Satu-Mare si Maramures.

Una dintre cele mai importante schimbari la nivelul structurii proiectului a constat in faptul ca cerintele de lucru pentru copii au implicat mai multa interactivitate; pentru copiii din ciclul primar a fost introdus un concurs de scenarii in care acestia s-au putut implica atat in sectiunea organizatorica (scenariu, regie, decor etc), cat si in sectiunea artistica (interpretare).

Interactivitatea duce la dezvoltarea relatiilor interumane, un factor extrem de important in formarea copiilor, in dezvoltarea si mentinerea rolului lor in cadrul familiei si a scolii, precum si a cresterii increderii in sine.

"Succesul campaniei Igiena acasa si la scoala este unul de necontestat. Participarea atat de multor elevi din cele 330 de scoli selectionate si creativitatea demonstrata in realizarea materialelor: afise, logo-uri, stegulete, mesaje, pliante, scenarii, sustin, pe deplin, gradul de interes si de implicare a copiilor in protejarea mediului lor de viata. Un mediu sanatos releva un nivel ridicat de educatie, iar noi, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, incercam sa oferim acest lucru, alaturi de parteneri ca UNILEVER, pentru cat mai multi copii", declara doamna Rodica Cherciu, Inspector General, Directia Invatare pe tot Parcursul Vietii si Programe, M.E.C.T.S.

Articole recomandate

5 parfumuri barbatesti de la Dior care miros incredibil de bine 5 parfumuri barbatesti de la Dior care miros incredibil de bine
Christian Dior este un brand de fashion iconic, care și-a construit imaginea încet, dar sigur, încă din secolul 20. Deși Dior este foarte cunoscut când vine vorba despre parfumuri damă, are câteva parfumuri bărbătești care merită
Cum sa abordezi stilul smart casual cu ajutorul alegerilor oferite de Trends Adina Buzatu Cum sa abordezi stilul smart casual cu ajutorul alegerilor oferite de Trends Adina Buzatu
Astazi, principala cerinta atunci cand intocmesti o garderoba este sa gasesti un echilibru intre codul vestimentar formal si cel informal. Stilistii din lumea moderna, pintre care si creatoarea de moda  Adina Buzatu  sunt de parere ca este usor sa inveti cum sa combini haine clasice cu
Care este cea mai potrivita lenjerie intima pentru femei? Care este cea mai potrivita lenjerie intima pentru femei?
Știm cum e să îmbraci ceva incomod. Abia aștepți să ajungi acasă și să-ți schimbi hainele sau chiar lenjeria intimă în ceva comod. Faptul că purtăm lenjeria de corp zilnic este cât se poate de elementar să o alegem cu
Ce alegem - Haine clasice sau jachete dama din blana naturala? Ce alegem - Haine clasice sau jachete dama din blana naturala?
Când vine vorba despre blană naturală, gândul majorității zboară la hainele clasice, elegante și luxoase care au consacrat acest material. Însă, pentru că moda este un domeniu creativ și în continuă schimbare, astăzi diverse
Urmatoarele trenduri in 2022 - ce va fi la moda in urmatorul an? Urmatoarele trenduri in 2022 - ce va fi la moda in urmatorul an?
Schimbările sunt așteptate de mulți, iar cele din lumea modei sunt așteptate cu mare nerăbdare de cei care doresc să fie mereu la curent cu ce se întâmplă pe marile podiumuri ale frumuseții. Ce schimbări se anunță pentru