Skip to article

Femeile si creatorul de moda

In aparenta lucrurile sunt simple. Toata lumea doreste sa poarte haine de calitate. Toata lumea stie ce impact puternic au acestea asupra celor din jur. Femeile cunosc foarte bine puterea pe care o da o haina bine croita, in care sa se simta mai mult decat confortabil. Atunci cand femeia, adolescenta sau iesita din adolescenta, studenta sau intrata deja in structura mecanismului social sau femeia deja independenta, doreste, de exemplu, sa isi faca o rochie pentru un eveniment special discuta intr-o prima etapa cu prietenele despre modelele existente pe piata, consulta cataloage de moda, cauta modele pe internet, isi stabileste baremul financiar pentru o astfel de investitie. Aceasta prima etapa dureaza destul de putin. In marea majoritate doamnele si domnisoarele care ajung la un designer vestimentar o fac pe calea relatiilor, a recomandarilor sau pur si simplu pentru ca le place ce face creatorul cu pricina.

Exista, in linii mari, patru tipuri de cliente care merg sa isi faca haine apeland la un specialist.
1. Transanta - independenta, avand castiguri mult peste medie - este clientul care nu are mult timp la dispozitie. Stie ca vrea o rochie si o vrea rapid. Are incredere in designer. Ii spune in cateva minute ce fel de rochie doreste, apoi isi alege cu rapiditate materialul si culorile, lasandu-se cu totul pe mana celui care ii realizeaza obiectul vestimentar. Cand vine la diferitele etape de proba, accepta, de asemenea sfatul specialistului si argumentele acestuia pentru potentialele modificari. Este aproape clientul ideal, cu conditia ca si designerul sa fie profesionist si sa faca o lucrare buna.

2. Nehotarata - in general acest tip de client are mult timp la dispozitie si este doritor sa intre in polemici pe teme de moda cu designerul, sa accepte sfaturi, sa ofere sfaturi, insa cea mai grea alegere pe care o va face este cea a tipului de vestimentatie pe care il doreste. Accepta sa incerce toate tipurile de creatii care se afla in atelier pentru ca pana la urma sa constate ca tot nu stie ce doreste. Cu un dialog in care intra sugestii practice, multa rabdare si argumente de bun simt, designerul poate aduce clienta la etapa in care aceasta sa se transforme din nehotarata in foarte hotarata. Aceasta etapa poate dura 2-3 saptamani sau poate tine aproape un anotimp. Odata modelul ales, lucrurile sunt mai simple, intrucat nehotarata devine nerabdatoare, adica doreste sa fie teminata rochia intr-un timp cat mai scurt. Designerii sunt insa cunoscuti ca fiind extrem de rabdatori.

3. Specialista - clientul cu care se discuta aproape de la egal la egal. Stie ce tip de haina doreste, stie ce fel de material, stie ce fel de croi. Apeleaza la designer intrucat are garantia unei lucrari bine facute. Acest tip de clienta accepta sfatul creatorului, insa la un nivel care intra deja in sfera initiatilor. De regula face parte din categoria femeilor independente, cu o situatie financiara mai mult decat multumitoare.

4. Ambitioasa - femeia care doreste sa fie imbracata de un anume creator de moda. Poate fi transanta, nehotarata sau specialista. Ceea ce o incadreaza insa intr-o categorie aparte e faptul ca nu isi face haine decat la specialisti cu o cota de piata buna, avand grija ca acest lucru sa iasa in evidenta in permanenta. Carcotasii ar putea-o acuza de snobism.

E un lucru stiut ca haina il face pe om la un prim contact social, iar femeile cunosc foarte bine aceasta chestiune. Ceea ce este imbucurator e faptul ca din ce in ce mai multe femei stiu sa se foloseasca de atuul pe care il ofera o imbracaminte care sa se muleze aproape perfect pe tipul de personalitate pe care il au. Iar creatorul poate pleca de la aceasta dorinta pentru a-i oferi solutia potrivita pentru nevoile ei.

Femeile si creatorul de moda

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!