Ne place sa credem ca important este ceea ce avem in cap, nu felul in care aratam, insa, in secret, fiecare dintre noi suntem constiente ca aceasta afirmatie este doar partial adevarata. Pentru ca ceea ce ai in cap conteaza enorm, insa hainele pe care le porti vorbesc despre tine inainte ca tu sa deschizi gura.
Imbraca-te pentru succes! Ce tinuta porti la interviul de angajare
Exprima profesionalism si seriozitate
Ok, poate ca tu esti o profesionista care isi face treaba in mod exceptional, insa in interiorul tau esti o fire romantica ce adora sa se imbrace in rochite cu volane si pantofi roz, sau poate iubesti rockul, iar spiritul tau rebel se simte bine in pantaloni din piele si tricouri cu mesaje. Ei bine, aceste calitati ale tale nu au ce sa caute la munca, seful tau va fi interesat de ceea ce poti tu sa faci pentru companie, nu de cum alegi sa iti petreci timpul liber. Iar aici intra in joc garderoba de munca.

Unele companii au un dress code strict pe care au grija ca angajatii sa il respecte, in timp ce altele sunt mult mai permisive in ceea ce priveste vestimentatia. Exista, insa, o regula generala: nu poti veni la munca in haine de plaja, sau in ceea ce ai purta pe terenul de sport. Sau ai putea s-o faci, insa nu te astepta sa fii luata in serios, decat daca lucrezi intr-un domeniu foarte creativ.
Imbraca-te pentru a-ti impresiona seful
Studiaza bine ceea ce poarta seful tau in mod obisnuit, si incearca sa mentii aceeasi nota. Daca lucrezi cu clienti, este foarte important sa tii cont si de acestia - nu vrei sa fii prea imbracata (sau prea putin imbracata) la intalnirile cu ei, la fel cum nu vrei sa fii mai bine imbracata decat seful tau, s-ar putea simti amentintat. Daca e femeie, cu atat mai mult.


Emanuelle Alt, redactorul sef al revistei Vogue France, este un exemplu foarte bun. De fiecare data cand o vad, imi lasa impresia ca si-a sfatuit asistenta in privinta vestimentatiei, inainte de a se afisa cu aceasta la evenimente. Asistenta ei adopta intotdeauna un look similar cu cel al lui Emanuelle, fiind foarte clar ca a fost, cel putin inconstient, influentata de aceasta.


Daca seful tau este barbat, ai grija sa nu te imbraci niciodata prea sexy. Seful tau va dori sa poata lucra cu tine la fel ca si cu ceilalti colegi ai sai de sex masculin, fara sa-i alunece privirea mereu in decolteul tau. Daca el e imbracat tot timpul la costum, adopta si tu acelasi look. Daca se imbraca mai casual, poti purta o pereche de jeansi cu un blazer. Nu inseamna ca nu poti purta fuste, doar sa ai grija sa fie suficient de lungi.

Imbraca-te pentru succes! Ce porti in prima zi de munca
Fii pregatita!
E bine sa ai intotdeauna un blazer la indemana. Chiar si intr-o zi de vineri, cand majoritatea colegilor adopta stilul "casual friday", un blazer te poate salva daca ai o sedinta neasteptata cu seful. Sau, daca atmosfera la birou este una relaxata, dar ai intalniri cu clientii, arunca blazerul deasupra, iar tinuta ta capata imediat un aer mai formal.

Accesoriile conteaza
Accesoriile vorbesc despre tine, insa la munca nu este cazul sa exagerezi. In business, mai putin inseamna mai mult, asa ca renunta la colierele tale statement in favoarea unui ceas. Atunci cand seful te va anunta ca ai sedinta la ora 4, ceasul iti va fi de folos. In plus, ii va lasa impresia ca esti o persoana punctuala.

Calitate, nu cantitate
E important sa investesti in piese de calitate si versatile, pe care sa le poti purta in feluri variate. Alege calitatea in locul cantitatii, intrucat acest lucru ii va vorbi sefului tau despre felul in care alegi sa faci lucrurile. O haina bine croita dintr-un material bun iti va da un look curat si profi, si va spune ca nu te incurci cu jumatati de masura, iar acest lucru se va reflecta si in munca ta.

Mai putine culori
Sintagma "less is more" se aplica si culorilor. Atunci cand iti alegi hainele pentru munca, ai grija sa nu porti mai mult de trei culori o data. Prea multe culori vor crea un look incarcat, obositor, ce va parea neingrijit. Oricat de priceputa ai fi la "mix & match", pastreaza-ti aptitudinile de fashionista pentru timpul liber. Seful tau s-ar putea sa nu le aprecieze.


Mizeaza pe contraste
Te-ai intrebat vreodata de ce costumul clasic de birou este reprezentat de un blazer negru sau bleumarin purtat cu o camasa alba? Aceasta combinatie iti lumineaza si accetueaza fata, si iti da un look impozant.

Ai grija de imaginea ta
Este important felul cum te machiezi si te coafezi, nu doar cum te imbraci. Atat tu, cat si hainele tale, trebuie sa fiti intr-o forma de exceptie. Calca-ti bine camasile inainte de a le imbraca, machiaza-te discret si prinde-ti parul sau coafeaza-l in asa fel incat sa nu iti ascunda fata. Si ai grija ca imaginea ta sa fie aceeasi in fiecare zi. Chiar daca ai dormit putin si te-ai trezit cu fata la cearceaf, seful tau nu trebuie sa observe asta. Aplica ceva mai mult anticearcan si poarta culori deschise care iti lumineaza fata - negrul nu face decat sa evidentieze pungile de sub ochi, mai ales daca esti bruneta.



