Skip to article

3 grasimi care nu ingrasa

3 grasimi care nu ingrasa
Uita de legume. Iata 3 grasimi care, adaugate la masa ta, te ajuta sa ai parte de corpul pe care ti-l doresti.

Uleiul de cocos

De ce nu te ingrasi: Majoritatea uleiurilor, inclusiv cel de porumb si cel de masline, se descompun in acizi grasi care circula prin corpul tau dupa ce le-ai consumat si se depun. Uleiul de cocos insa, este bogat intr-un tip de grasime care se gaseste rar in alte alimente, numit triglicerida. Cand consumi trigliceride, se duc imediat in ficat in loc sa se duca direct in circulatie.

In plus, corpul tau are nevoie de mai multa energie pentru a digera trigliceridele. Poti arde pana la 45 de calorii.

Cum il folosesti: Pune ulei de cocos pe paine in loc de unt sau topeste-l peste legume. Nu folosi uleiul de cocos pentru prajit. Uleiul de cocos nu se comporta bine la temperaturi inalte. Cauta uleiul de cocos procesat. Ai grija: uleiul de cocos este saturat si iti poate mari colesterolul si trigliceridele, asa ca alterneaza-l cu alte tipuri de ulei.

Enova

3 grasimi care nu ingrasa

De ce nu te ingrasi: Grasimile traditionale contin trei acizi grasi, dar Enova, un ulei, are doar doi, asa ca organismul tau il trateaza diferit. Este procesat cam in acelasi mod ca uleiul de cocos, mergand direct la ficat, unde este folosit pentru energie.

Cand persoanele ce urmeaza o dieta saraca in calorii consuma 15% din caloriile zilnice, pe care si le iau din Enova (in jur de 3-8 linguri), ei pierd 1% mai multa greutate si 3% mai multa grasime decat daca ar consuma o cantitate similara de ulei vegetal.

Cum il folosesti: Gustul neutru al Enovei este perfect pentru salate. Poti gati cu acest ulei, dar nu il folosi pentru prajit pentru ca is poate schimba gustul si culoarea la temperaturi inalte. Enova este un ulei scump, in comparatie cu uleiul vegetal.

Unt de arahide

De ce nu te ingrasi: Studiile arata ca persoanele care consuma unt de arahide cantaresc, de obicei, mai putin decat cele care nu consuma. Combinatia de proteine, grasimi si fibre te satura, asa ca vei manca mai putin.

Arahidele intregi sunt de asemenea eficace. Persoanele care adauga la dieta lor arahide timp de 19 saptamani au crescut cantitatea de calorii cu 11%. Grasimea nesaturata din arahide si nuci arde mai repede decat alte grasimi.

Cum il folosesti: Untul de arahide adauga aroma taiteilor si sosurilor sau il poti folosi dimineata. Cantitatea ideala este de 1-2 linguri si nu intreg borcanul.

Toate grasimile contin 9 calorii pe gram. Pentru a slabi trebuie sa substitui aceste calorii pentru grasimi care se afla deja in dieta ta.

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!