Skip to article

Arta de a rasfata picioarele

Cand talpile dor, cand gleznele sunt umflate ori muschii gambelor sunt contractati, suferinta se propaga in intregul corp, generand si disconfort mental. Exista insa cateva metode foarte simple de a pune capat problemelor de acest gen.

Obiectivul nostru: Indepartarea senzatiei de greutate si de oboseala de la nivelul membrelor inferioare.

Actionam treptat: Mai intai, inmuiati-va talpile intr-un lighean cu apa calduta (puteti adauga si cateva picaturi de zeama de lamaie), pentru efectul decongestiv. Masati-le apoi cu un produs de baie cu efect exfoliant sau frecati-le cu un burete mai aspru, iar dupa aceea clatiti-le cu un jet puternic de apa rece. Uscati-le bine, cu un prosop absorbant. Exercitati presiuni moderate pentru a elimina oboseala si terminati aplicand cu miscari circulare blande o crema hidratanta. Nu va incaltati imediat.

Piatra ponce poate fi folosita dar cu moderatie, in special asupra calozitatilor si mai ales nu in profunzime. E adevarat ca o curatare mai temeinica determina reinnoirea celulara, dar in acelasi timp subtiaza invelisul cornos.

Contra senzatiei de picioare grele: Practicati un minidrenaj limfatic folosind un gel mentolat. Puneti ambele palme, cu degetele rasfirate, in jurul genunchiului si urcati spre coapse, apasand usor, de mai multe ori, pana se absoarbe tot gelul. Procedati intocmai si cu celalalt picior, apoi actionati de la glezne spre genunchi si de la degete spre glezne.

Masajul plantar: Este de departe dea mai buna metoda de relaxare, fiind practicata in China de mii de ani. Pe suprafata talpilor se gasesc numeroase terminatiuni nervoase, corespunzatoare fiecaruia dintre organele interne. Masarea acestor puncte ajuta inclusiv la stimularea circulatiei sangelui. Instalati-va cat mai confortabil si efectuati doua-trei rotatii ale gleznelor. Ungeti-va talpile cu putin ulei de migdale dulci. Pentru optimizarea fluxului sangvin, presati talpile prin alunecare cu degetul mare de la mana dreapta. Trageti usor degetele mari de la picioare. Apoi, cu buricul policelui sau cu indexul indoit, lucrati delicat fiecare zona reflexogena de pe suprafata talpii.

Sfat: Nu zaboviti mult asupra zonelor dureroase de pe talpi, riscati astfel o stimulare prea puternica a organului corespunzator.

Pentru un efect de antistres garantat, folositi in fiecare seara rulourile de masaj din cauciuc sau lemn speciale pentru masarea talpilor. Pentru ca efectul sa fie sporit, ungeti-le odata pe saptamana cu o crema hranitoare, iar la cateva minute de la tratament, puneti-va niste sosete fine de bumbac pe care sa le pastrati peste noapte.

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!