Skip to article

Cum sa slabim prin controlul emotiilor

Cum sa slabim prin controlul emotiilor
Incercati de mult sa slabiti, dar nu reusiti niciodata sa tineti pana la capat o dieta? Ei bine, va vom prezenta in cele ce urmeaza cateva sfaturi date de doctorul Maurice Larocque pentru a invinge in lupta impotriva obezitatii si pentru a va ameliora calitatea vietii.

Cartea doctorului Maurice Larocque, Cum sa slabim prin controlul emotiilor , aparuta in anul 2005 la editura Polirom ne arata influenta emotiilor in viata de zi cu zi si in alimentatia noastra. Prin aceasta cartea Larocque da exemple concrete pentru a explica relatia de tip cauza-efect dintre "socurile" emotionale (aici intrand si cele minore) si bulimie, aceasta pofta de mancare incontrolabila ce se manifesta aparent fara vreun motiv. Exista un tratament pentru fiecare caz particular de emotii si pentru fiecare caz in parte sunt prezentate in carte tehnici simple pentru a va diminua stresul si a va imbunatati controlul emotiilor in situatiile cotidiene.

Comportamentul automat
Mancatul nervos isi are de obicei sursa in aparitia unei conjuncturi externe care a adus la aparitia unor emotii. Iata care sunt de fapt fazele aparitiei unui automatism, de tipul mancatului nervos:
aparitia unui factor exterior (spre exemplu, o persoana este fortata sa faca ceva ce nu doreste)

provocarea unei emotii (spre exemplu, frustrare puternica)

aparitia unui comportament automat in urma emotiei (cum ar fi mancatul nervos)


Cum sa slabim prin controlul emotiilor

In ce consta tratamentul?

Forma fizica - Un prim pas ar fi elimarea stresului prin activitate fizica. Daca o persoana are conditie fizica lamentabila, ii va fi aproape imposibil sa isi amelioreze conditia nervoasa. Nu inseamna ca trebuie sa va apucati de un sport sau sa faceti efort fizic intens, ci ca trebuie sa incepeti sa faceti cate un pic de miscare, cum ar fi pentru inceput mersul pe jos.

Repausul - Fara odihna este imposibil sa ne controlam emotiile. Observati spre exemplu comportamentul pe care il aveti atunci cand sunteti obosit: nimic nu mai merge, o mica neplacere vi se pare de-a dreptul imensa si va simtiti sleit de puteri. In general, fiinta umana are nevoie de 7-8 ore de somn de noapte. In timpul somnului, intregul corp se regenereaza si isi reface fortele. Exista numeroase tehnici de relaxare pe care le puteti incerca si cele mai comune sunt muzica si lectura.

Defularea pozitiva - Emotiile noastre survin in mod automat si instantaneu, in urma unui lucru care ne supara, ceea ce ne face ca inainte sa putem controla situatia sa fim cuprinsi de o reactie fizica de stres. Pulsul devine mai rapid, tensiunea arteriala creste si inima devine mai excitata. O tehnica foarte la indemana de defulare este scrisul. Puneti tot ce aveti in cap, chiar si cele mai murdare ganduri pe o foaie. Dupa ce v-ati calmat, aruncati foaia respectiva, distrugeti-o. O alta modalitate ar fi monologul interior. Poti incerca sa ii spui persoanei care te-a enervat in gand cele mai negre ganduri si cele mai jignitoare vorbe. Te vei simti mai bine si te vei descarca. Vorbirea interioara este o tehnica foarte avantajoasa, care merita osteneala de a fi practicata, pentru a ne putea servi eficient de ea atunci cand situatia o cere.

Tehnica STOP - Pentru a va controla emotiile si a gandi cat mai pozitiv, este util sa alegeti lucrurile la care sa va ganditi. Este adevarat ca ne vine mai greu sa ne alegem gandurile cand ne aflam in fata unei probleme, dar nu este imposibil. Este doar o chestiune de antrenament. Atunci cand sunteti cuprins de o emotie sau de stres spuneti cat se poate de tare "STOP!". Apoi incercati sa va imaginati ceva care sa va face placere.

Sa previi in loc sa vindeci - Principala metoda prin care putem progresa in controlul emotiilor este prin intermediul experientelor noastre negative. A face greseli si a trece prin situatii emotionale neplacute sunt lucruri indispensabile in controlul eventual al emotiilor, in masura in care ne folosim de respectivele situatii pentru a invata sa ne cunoastem mai bine si pentru a ne imbunatati dispozitia.

Articole recomandate

Sportul - noul accesoriu de frumusete si sanatate al femeilor moderne Sportul - noul accesoriu de frumusete si sanatate al femeilor moderne
Reprezintă sportul bonificație extraordinară oferită femeilor ce doresc să-și mențină frumusețea și sănătatea? Ajută sportul la prelungirea vieții și nu doar la obținerea unei siluete armonioase? Activitățile
Botox-ul: mit si adevar Botox-ul: mit si adevar
Tratamentul de întinerire prin injectii cu toxina botulinica este rapid, fără durere, cu rezultate vizibile şi surprinzătoare.Pe cât este de tentant, pe atât este de controversat, de la indicatii la contraindicatii si la efecte adverse. Astfel, in jurul toxinei
Cum iti mentii pielea hidratata in sezonul rece: sfaturi pentru un ten perfect Cum iti mentii pielea hidratata in sezonul rece: sfaturi pentru un ten perfect
Pielea poate deveni mult mai uscata in sezonul rece. De asemenea, frigul si vantul pot face ca tenul tau sa devina super sensibil si sa se usuce foarte mult, ducand la producerea de eczeme si mancarimi.  Iata ce poti face pentru a-ti mentine tenul hidratat si in sezonul rece:  Bea multa
10 pasi in tratarea acneei 10 pasi in tratarea acneei
Acneea este specifică adoloescenţilor, dar se poate manifesta la orice vârstă.  Dacă vă confruntaţi cu acneea activă sau cu urmele lăsate de boală pe piele, sunteţi unul dintre cei 80% din populaţie,  oameni care au aceeaşi
Sfaturi si produse pentru ingrijirea pielii in sezonul rece Sfaturi si produse pentru ingrijirea pielii in sezonul rece
In timpul iernii, pielea este adesea afectata de numeroase agresiuni externe – frigul, aerul foarte rece, vantul si aerul cald din interior. Aceasta are tendinta de a se usca mai usor, de a forma zone rosii si de a dezvolta o stare de disconfort. Prin urmare, pielea trebuie hidratata regulat