Skip to article

Dieta mediteraneana

Populatiile mediteraneene sunt caracterizate de o scazuta rata a mortalitatii cauzate de bolile cardiovasculare. De aceea, specialistii s-au gandit sa transpuna obisnuintele alimentarea ale acestora in regimuri destinate celor cu o alimentatie mai putin echilibrata. Respectand raportul adecvat intre nutrienti (proteine, glucide, lipide) si limitand aportul caloric global, s-a conceput un regim care imbina slabirea cu sanatatea.

Ce promite

Previne bolile cardiovasculare;
O mai buna rezistenta la imbolnaviri;
Mentinerea greutati corporale.

Cum actioneaza?

Uleiul de masline constituie unul dintre stalpii de baza ai dietei mediteraneene. Este bogat in acizi grasi mono-nesaturati, substante care diminueaza colesterolul "rau", fara a-l afecta pe cel "bun".

Fiind hipocaloric in mod natural, regimul mediteranean permite o slabire armonioasa si asigura mentinerea greutatii ideale.

Puncte tari:

Dieta mediteraneana
Aceasta dieta este extrem de savuroasa, ne putem delecta cu adevarat, mancand sanatos. Toate ideile preconcepute, de pilda cea despre eliminarea totala a lipidelor din cadrul unei diete de slabire, devin absurde; este suficient sa selectam grasimile ingerate: foarte putine lipide saturate, putine lipide poli-nesaturate (pe care organismul nu le poate sintetiza) si multe lipide mono-nesaturate.

De asemenea, nu trebuie sa ne cantarim alimentele. Acest program constituie mai degraba un stil de viata decat o dieta. Alimentatia mediteraneana contine numeroase alimente bogate in substante cu rol in prevenirea imbatranirii (rosii bogate in licopen, struguri si vin bogate in luteina etc.). Pe langa faptul ca slabim repede, traim mai bine si ne mentinem in forma. Continutul sau bogat in fibre alimentare previne constipatia si toate maladiile provocate de o alimentatie saraca in fibre.

Punctele sale slabe

Dieta este dificil de urmat atunci cand mancam in oras (cantina, bufet, restaurant). Chiar si in aceste conditii, "catrostofale" alimentare pot fi evitate mancand putine grasimi saturate (carne grasa, produse de patiserie) si punand accentul pe fructe si legume.

Continutul mare de lipide ne indeamana sa nu-l recomandam persoanelor care au un exces mare de greutate pe care trebuie sa-l piarda. O data inceputa slabirea, aceste persoane isi pot pastra greutatea atinsa si sanatatea sau pot continua sa slabeasca urmand dieta mediteraneana.

Programul

Regimul mediteranean nu este catusi de putin rigid, structurandu-se pe patru mari principii:

Consumul de acizi grasi nesaturati;
Consumul redus de produse de origine animala;
Consumul ridicat al legumelor fructelor si cerealelor;
Consumul moderat al vinului rosu de buna calitate;
Ratie zilnica calorica rezonabila;
Activitate fizica regulata.

Exemplu de meniu

Sos tartar de rosii cu busuioc;
Naut cu coriandru;
O bucatica de branza de oaie
Para cu scortisoara.

Sau:

O portie de tarta din foietaj cu ansoa si ardei gras;
Penne cu rosii si spanac;
Salata de fructe cu nectar de mango.

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!