Skip to article

Dieta Montignac, o dieta confortabila

Dieta Montignac, o dieta confortabila
Michel Montignac, care se defineste el insusi ca un "fost gras", a conceput un program de slabire, pentru a slabi si a ramane suplu, ducand in acelasi timp o viata sociala activa.

Principii

Regimul Montignac este in primul rand hipocaloric. Acesta interzice consumul conjugat de lipide si glucide, fie in cadrul aceluiasi aliment, fie in alimente diferite ingerate la aceeasi masa. De asemenea, nu recomanda consumul de glucide, exceptie facand cele bogate in fibre alimentare si recomanda consumarea fructelor intre mese.

Ce promite

Pierderea greutatii este garantata in masura in care dieta este urmata corect! Ca si Michel Montignac, si dumneavoastra puteti slabi chiar daca luati zilnic un pranz de afaceri.

Cum actioneaza?

Orice regim hipocaloric corect respectat, duce la o scadere in greutate, iar acest program nu este o exceptie.

Creatorul sau sustine ca ingerarea glucidelor din paine si cartofi impiedica slabirea; zaharul, pe de alta parte, este considerat o veritabila otrava.

Montignac este de parere ca lipidele ca atare nu ingrasa; asocierea lor cu glucidele este cea care are un efect devastator asupra siluetei.

Puncte tari ale regimului

Dieta Montignac, o dieta confortabila
Regimul Montignac nu afecteaza viata sociala: putem continua sa mancam la restaurant cu prietenii - desigur, cu cateva constrangeri, care insa nu vor atrage atentia celorlalti de la masa!

Regimul este bogat in fibre alimentare si in proteine. Putem continua sa savuram mancaruri cu sos, care figureaza adesea in meniul pranzurilor de afaceri si putem manca pe saturate alimentele permise.

Punctele slabe ale regimului

Regimul Montignac este prea bogat in grasimi, indeosebi in grasimi saturate, care pot provoca boli cardiovasculare, cu atat mai mult cu cat programul trebui urmat "pe viata".

Nu contine suficiente glucide: excluzand painea, pastele, orezul alb si cartofii, poate provoca o slabirea a musculaturii. Se stie de fapt ca putem slabi si apoi ne putem mentine greutatea ideala continuand sa consumam glucide.

Programul

Este structurat pe doua faze:

Prima faza dureaza pana la aingerea greutatii dorite.

Faza a doua este de fapt perioada de stabilizare si trebuie sa dureze... toata viata, daca nu dorim sa recastigam kilogramele pierdute.

Exemplu de meniu pentru faza 1:

Micul dejun:

Oua, sunca (jambon sau carnaciori), branza, cafea decofeinizata (sau ceai slab), smantana (sau lapte), indulcitor de sinteza (la nevoie)

Pranz:

Cruditati, peste sau carne, legumele permise (fara cartofi si morcovi; de preferinta legumele verzi, telina, varza, ciuperci), salata, branza, iar de baut: apa plata.

Cina:

Supa cu legumele permise, cereale inegrale sau sos tomat, salata si branza proaspata cu 0% grasime.


Exemplu de meniu pentru faza 2:
Dieta Montignac, o dieta confortabila

Mic dejun:

Fruct, paine integrala, margarina degresata, cafea decofeinizata, lapte degresat.

Pranz:

Avocado cu vinegreta, friptura, fasole verde, crema de caramel, doua pahare de vin.

Cina:

Supa de legume, omleta cu ciuperci, salata verde, branza proaspata scursa.

Sfatul ele.ro:

Acest program este ideal pentru persoanele grabite, dar fiind prea bogat in lipide (observa alimentele de la micul dejun) si prea sarac in glucide, poate provoca pe termen lung oboseala, carente si boli cardiovasculare, ceea ce nu reprezinta, desigur, efectul dorit.

Din acest punct de vedere, putem spune ca regimul Montignac nu corecteaza proastele obiceiuri alimentare, atat de frecvente in tarile occidentale.

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!