Skip to article

Invata sa iti controlezi sentimentele si vei fi mai slaba

Invata sa iti controlezi sentimentele si vei fi mai slaba
Deseori mancam mai mult decat avem cu adevarat nevoie pentru a ne potoli foamea. Acest lucru se datoreaza faptului ca ne-am obisnuit sa scapam de emotiile negative prin mancare. Astfel, o mare parte a problemelor de greutate se datoreaza incapacitatii de a face fata evenimentelor disturbatoare din viata noastra.
Se intampla adesea sa mancam mult in situatii de stres, depresie, furie, plictiseala, singuratate, frustare, anxietate. Daca ai aceasta problema oricate exercitii ai face nu vei reusi sa iti pastrezi greutatea optima.

Primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa iti dai seama din ce cauza mananci desi nu iti e foame. Mananci la serviciu din cauza stresului sau a plictiselii? Mananci mult la petreceri intrucat te simti nervos, inconfortabil?
Mananci atunci cand ai o parere proasta despre tine fiindca nu te-ai dus la sala?

Daca nu iti dai seama imediat la care situatii raspunzi in acest fel poti tine un jurnal in care sa notezi sentimentele pe care le aveai cand mancai prea mult. Astfel vei putea sa iti dai seama de cate ori mananci datorita faptului ca iti e foame si de cate ori ca raspuns la o situatie stresanta. Acest lucru te va ajuta si sa iti constientizezi sentimentele negative si cauzele lor.

Daca vei cauta, cu siguranta vei gasi alternative. Sa zicem ca esti la serviciu si simti nevoia de a manca. Fa o lista cu alte lucruri pe care le-ai putea face in loc sa mananci. Simplul fapt de a avea o ocupatie va face sa dispara nevoia de a manca.

Ce poti face in loc sa mananci?
- Exercitii. Te ajuta sa scapi de stres si te fac sa te simti bine
- Apeleaza pe cineva. Sa vorbesti cu un prieten apropiat sau cu o ruda poate fi de un real suport
- Citeste
- Plimba-ti cainele
- Fa un comision
- Fa curat
- Apeleaza la yoga

Exista multe lucruri pe care le poti face in loc sa mananci. Creaza-ti propria lista. Scrie pe o foaie tot ceea ce poti face in loc sa mananci si tine-o la indemana. Sa ataci problema frontal poate fi dureros, dar odata ce vei fi constienta de slabiciunile tale vei putea sa te uiti la mancare intr-un mod cu totul diferit.

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!